• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

HES Gdynia Bulk Terminal inwestuje w Porcie Gdynia

VIK
29 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (46)
Nowa infrastruktura do przeładunku zbóż ma powstać na nabrzeżu Śląskim. Nowa infrastruktura do przeładunku zbóż ma powstać na nabrzeżu Śląskim.

HES Gdynia Bulk Terminal inwestuje w nową infrastrukturę do przeładunku zbóż. Przy nabrzeżu Śląskim Mapkaw Porcie Gdynia powstanie m.in. powierzchnia składowa o pojemności ok. 65 tys. ton wraz z nowoczesnym zapleczem technologicznym do przeładunków.



- Ostatnie miesiące to czas dynamicznych zmian geopolitycznych związanych z wojną na Ukrainie, które wyjątkowo dotknęły łańcuchy dostaw zbóż i surowców energetycznych. Był to okres pełen wyzwań dla gospodarki morskiej, podczas którego porty morskie musiały przyjąć i przeładować znacząco wyższy, w porównaniu do lat poprzednich, wolumen tego typu ładunków. Ubiegły rok zakończył się rekordowymi wynikami i nie ma wątpliwości, że dalszy rozwój infrastruktury portowej, szczególnie w zakresie ładunków zbożowych, jest niezbędny dla sprawnego funkcjonowania polskiego transportu morskiego - poinformowała spółka HES Gdynia Bulk Terminal.


Prace budowlane przy nabrzeżu Śląskim już się rozpoczęły. W ramach projektu powstanie powierzchnia składowa dla zbóż o pojemności ok. 65 tys. ton wraz z nowoczesną technologią estakad przenośnikowych, stanowiskami do załadunku i rozładunku samochodów oraz rozładunku wagonów w szczególnie oczekiwanej i efektywnej technologii zsypu dolnego. Całość ma być gotowa do końca 2024 r.

Porty Porty "szukają" zdolności przeładunkowych dla ukraińskiego zboża

Jak zauważają władze HES Gdynia Bulk Terminal, do wzrostu przepustowości obsługi zbóż przyczyniło się już przekazanie niedawno do użytku, przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, dodatkowego placu na terenie portu, co znacząco poprawiło organizację transportu samochodowego dostarczającego zboża do portu w Gdyni, a w konsekwencji też obsługę przeładunków zbóż na terminalach.



HES Gdynia jest obecnie wiodącym terminalem w zakresie importu pasz i eksportu zbóż, w pełni przystosowanym technologicznie do przeładunku ładunków masowych suchych i płynnych oraz obsługi statków typu Panamax. Terminal zlokalizowany jest w dogodnym położeniu przy głównym wejściu do Portu Gdynia, świadcząc usługi przeładunku statków 24h/dobę przez 7 dni w tygodniu i obsługując ładunki na 4 nabrzeżach, których maksymalne zanurzenie wynosi 13 m.

Firma osiąga obroty powyżej 6 mln ton rocznie. Dzięki rozbudowie zwiększy się efektywność procesu przeładunku produktów agro, co pozwoli na przyjęcie i obsługę większej ich ilości w kolejnych latach.
VIK

Miejsca

Opinie (46) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Kolejna inwestycja w polskich portach i stoczniach. Czy klimat i planeta poniosą straty? (6)

    Po co nam to wszystko skoro jest pełna infrastruktura w Niemczech? Jest nawet lotnisko w Berlinie.

    • 11 20

    • twoje prowokacje

      są na poziomie pislandu , kolego

      • 8 7

    • (1)

      Natręctwo czy też obsesja?

      • 4 5

      • Zwykła ofiara TVP

        • 1 1

    • Donek to ty?

      • 5 3

    • Słaby troling

      Notabene, z tego Berlina częściej latam niż z Gdańska czy Warszawy, bo zupełnie inna sieć połączeń. A wielu litewskich spedytorów korzysta z trójmiejskich portów przy przerzucie towarów na południe, bo jeszcze prezent od naszego rządu w postaci drogi od ich portów na Słowację nie został wręczony

      • 2 4

    • Są lotniska w Monachium i Frankfurcie

      PiS ma Radom i połączenia ze światem

      Jak planeta reaguje na niemieckie limuzyny pisrządu?

      • 0 1

  • z portu dochodzi hałas i parapet mam zapylony (1)

    nie można przenieść gdzieś portu?

    • 6 14

    • Wyprowadź się do Radomia tam nie ma portu;-)
      A nie czekaj tam jest stocznia ona też hałasuje i pyli i jeszcze to lotnisko z wielkim ruchem samolotów

      • 4 7

  • Można by wozić z Ukrainy (2)

    zboża rydwanem od Dulkiewucz.

    • 15 6

    • Ciebie za to można by wywieźć na kresy wschodnie, do krainy twoich dziadków.

      • 2 8

    • Albo promem mordazdradzieckiego przez przekop

      • 0 0

  • Przy Śląskim? (3)

    A jak te "panamaxy" tam wejdą?

    Chyba że to tylko plac zwałowy do szuflowania.
    A na Portowej i Jana z Kolna zakaz ruchu ciężarówek ;)

    I ta mieszkaniówka tuż obok... ;)

    • 7 4

    • Pogłębiany jest właśnie akwen (1)

      • 1 0

      • jak obróci miedzy falochronem a nabrzeżem?

        To nie tylko kwestia głebokości.

        • 0 0

    • Nawet na zdjęciu w artykule widać, że do magazynu prowadzi taśmociąg, który zasypuje magazyn.

      • 0 0

  • Oho, PiS i ta zacofana Polska radzi sobie z kolejną światową plagą. (1)

    No nie ma mocnych.

    • 7 5

    • Pis sobie radzi?

      A to pis coś buduje?
      Ilu pislamistów zarobiło na wałku ze zbożem?

      • 5 4

  • Zboże obok węgla ? (3)

    Czy to dobry pomysł ?

    • 12 11

    • Śruta sojowa już od dawna jest obok węgla (2)

      i nikt nie płacze

      • 3 1

      • Śruta sojowa zdaje się idzie na paszę ? (1)

        • 0 0

        • a co za...

          różnica?

          • 2 0

  • Brawo, choć władzom Gdyni to nie po drodze. Trzeba mieć świadomość portu kiedy kupuje się mieszkania przy Pl. Kaszubskim (5)

    • 11 8

    • Wina Szczurka... Nieważne co, ale na pewno wina Szczurka! (2)

      • 5 8

      • a nie? (1)

        " Bez konsultacji z Urzędem Morskim czy zarządem portu, przygotowano projekt uchwały, która przewidywała wyjęcie z granic portu, m.in., terenów po Stoczni Nauta, w tym tych, przez które przebiegają tory kolejowe obsługujące nabrzeże Śląskie. Gdyby plany radnych zostały uwzględnione, Basen II gdyńskiego portu, otoczony z trzech stron miejskimi terenami przy nabrzeżach: Angielskim, Przydokowym, Rybnym, Zachodnim i Śląskim, stałby się praktycznie akwenem miejskim, na którym działalność portowa byłaby mocno utrudniona. "

        "Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."

        • 4 0

        • 10/10

          Choć dla babci i harcerzy to nie ma znaczenia. Tylko Wojtek

          • 3 0

    • Tlumaczysz sie jak brudas (1)

      W XXI wieku czas skonczyc z prymitywnym i prostackim podejsciem, ze z portu musi smierdziec i jest to uciazliwe sasiedztwo emitujace mnostwo zanieczyszczen. To juz nie jest PRL, przeladunkami nie powinny sie zajmowac skoczone prymitywy, oszczedzajace na technologii i ekologii

      • 0 1

      • i w ten sposób "skończone prymitywy" wyprzedzają nas o kilka długości

        zarabiając na technologie lub samodzielnie je wytwarzając z wytworzonego zysku...

        • 0 0

  • Ciekawe czy zainwestują w ładowarkę do załadunku statku? (4)

    Ciekawe czy nadal będzie partyzantka i przeładunek chwytakami, czy też spełnią wymogi ochrony środowiska, ograniczą zapylenie do minimum poprzez zakup profesjonalnego urządzenia ship loadera - ładowarkę statkową. Najgorsze zapylenie jest gdy sypią zboże do ładowni z góry bez odpowiedniego odpylania i bez rękawów załadunkowych. Myślę, że przyoszczędzą, a ja będę to wdychał. Kasę z przeładunku weźmie terminal i zarząd portu czyli skarb państwa.

    • 12 0

    • terminal zagraniczny chyba jest (1)

      • 0 0

      • to pojedzie po taniości

        bo przepisy i urząd kontrolny polski...

        • 1 0

    • (1)

      Te duże magazyny są dla importowanej śruty sojowej. Nie do eksportu zboża, przeładunek chwytakami partyzantką? Lepiej się nie wypowiadaj jak nie masz pojęcia o temacie.

      • 0 1

      • Jestem w temacie i to z dużym doświadczeniem

        Np. firmy siwertell ship loader swietnie nadaje się do śruty.
        Albo Bruks Siwertell bardziej uniwersalny ship loader-unloadet nadaje się do śruty i do zboża

        • 0 0

  • Czy pan Łucyk wytycz kontrpas dla

    Drogi rowerowej na terenie nabrzeża

    • 6 1

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    "Jak dowiedziała się brukselska korespondentka RMF FM, upadła jedna z możliwości rozwiązania problemu nadmiaru zboża w polskich magazynach, czyli przekazanie go poprzez Światowy Program Żywnościowy ONZ do ubogich krajów Afryki.

    Komisja Europejska ostatecznie nie sfinansuje takiej operacji, dlatego że jest ona absolutnie nieopłacalna - powiedział RMF FM unijny komisarz ds. rolnictwa Janusz Wojciechowski. Problematyczne okazały się ogromne koszty transportu i dystrybucji zboża w biednych krajach Afryki.

    W KE wyliczono, ze wywiezienie w ramach Światowego Programu Żywnościowego 200 tys. ton pszenicy to byłby koszt rzędu 150 mln dolarów. W tej sytuacji uznano, że łatwiej pomagać finansowo na miejscu.

    Wojciechowski zastrzegł, ze oczywiście każdy kraj może sam przekazać zboże w ramach Światowego Programu Żywnościowego, ale dla KE jest to ekonomicznie nieopłacalne."

    • 3 0

    • Czyli smacznego technicznego rodacy :]

      • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane