• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

HES Gdynia Bulk Terminal inwestuje w Porcie Gdynia

VIK
29 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (46)
Nowa infrastruktura do przeładunku zbóż ma powstać na nabrzeżu Śląskim. Nowa infrastruktura do przeładunku zbóż ma powstać na nabrzeżu Śląskim.

HES Gdynia Bulk Terminal inwestuje w nową infrastrukturę do przeładunku zbóż. Przy nabrzeżu Śląskim Mapkaw Porcie Gdynia powstanie m.in. powierzchnia składowa o pojemności ok. 65 tys. ton wraz z nowoczesnym zapleczem technologicznym do przeładunków.



- Ostatnie miesiące to czas dynamicznych zmian geopolitycznych związanych z wojną na Ukrainie, które wyjątkowo dotknęły łańcuchy dostaw zbóż i surowców energetycznych. Był to okres pełen wyzwań dla gospodarki morskiej, podczas którego porty morskie musiały przyjąć i przeładować znacząco wyższy, w porównaniu do lat poprzednich, wolumen tego typu ładunków. Ubiegły rok zakończył się rekordowymi wynikami i nie ma wątpliwości, że dalszy rozwój infrastruktury portowej, szczególnie w zakresie ładunków zbożowych, jest niezbędny dla sprawnego funkcjonowania polskiego transportu morskiego - poinformowała spółka HES Gdynia Bulk Terminal.


Prace budowlane przy nabrzeżu Śląskim już się rozpoczęły. W ramach projektu powstanie powierzchnia składowa dla zbóż o pojemności ok. 65 tys. ton wraz z nowoczesną technologią estakad przenośnikowych, stanowiskami do załadunku i rozładunku samochodów oraz rozładunku wagonów w szczególnie oczekiwanej i efektywnej technologii zsypu dolnego. Całość ma być gotowa do końca 2024 r.

Porty Porty "szukają" zdolności przeładunkowych dla ukraińskiego zboża

Jak zauważają władze HES Gdynia Bulk Terminal, do wzrostu przepustowości obsługi zbóż przyczyniło się już przekazanie niedawno do użytku, przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, dodatkowego placu na terenie portu, co znacząco poprawiło organizację transportu samochodowego dostarczającego zboża do portu w Gdyni, a w konsekwencji też obsługę przeładunków zbóż na terminalach.



HES Gdynia jest obecnie wiodącym terminalem w zakresie importu pasz i eksportu zbóż, w pełni przystosowanym technologicznie do przeładunku ładunków masowych suchych i płynnych oraz obsługi statków typu Panamax. Terminal zlokalizowany jest w dogodnym położeniu przy głównym wejściu do Portu Gdynia, świadcząc usługi przeładunku statków 24h/dobę przez 7 dni w tygodniu i obsługując ładunki na 4 nabrzeżach, których maksymalne zanurzenie wynosi 13 m.

Firma osiąga obroty powyżej 6 mln ton rocznie. Dzięki rozbudowie zwiększy się efektywność procesu przeładunku produktów agro, co pozwoli na przyjęcie i obsługę większej ich ilości w kolejnych latach.
VIK

Miejsca

Opinie (46) 2 zablokowane

  • Pytam się po co? (2)

    To może stanowić zupelnie niepotrzebna konkurencje dla portów niemieckich. Niemcy to nasi wielcy przyjaciele i wspaniali nauczyciele demokracji . Niedościgniony wzór do naśladowania we wszystkim. Martwię się bardzo, ze takie awanturnicze inwestycje mogą ich rozgniewać .

    • 2 2

    • Naszym wzorem struktur społecznych i politycznych , wielka Rosja! (1)

      Dawno trzeba się było słuchać obywatela Kornela Mordazdradzieckiego

      Towarzysz Kaczyszenko

      * Nasza polityka zagraniczna Panie i panowie, przyjaciele Rosjanie, dziś 9 maja na Placu Czerwonym miał stać mój ukochany brat, prezydent Polski, Lech Kaczyński" - tak zaczyna się wystąpienie Jarosława Kaczyńskiego, kandydata PiS na prezydenta w tych wyborach. "Słowa do Przyjaciół - Rosjan" sztab wyborczy Kaczyńskiego zaprezentował na konferencji prasowej 9 maja 2010." sprowadza się niestety do odgrywania roli marionetki Waszyngtonu.
      * Europa traci swoją moc. Mogłaby ją odzyskać, gdyby połączyła się z Rosją. (...) Tylko w połączeniu z Rosją i jej ogromnym potencjałem Europa może stać się światową potęgą - w sensie duchowym, gospodarczym, militarnym.
      * To powinna być po prostu Unia Europejska z Rosją w składzie (...) Wspólnym mianownikiem są korzenie, kultura chrześcijańska.

      Dżepetto

      • 0 1

      • A ty jeszcze nie w Warszawie? Zaraz komuszki macie rocznice nocnej zmiany....

        Na placu czerwonym to ty stałeś i przemawiał putin nie Jarek, wszystko ci sie pomieszało już na starość.

        • 0 0

  • Zborze techniczne z Ukrainy (5)

    Tego nie powinny jeść nawet zwierzęta hodowlane.

    • 2 3

    • Ct jest zborze? Tak tylko się pytam. (4)

      • 1 0

      • Nie mylić z Objatkiem Orlenowskim (3)

        Jarosław Kaczyński kpi z błędów ortograficznych prezydenta Komorowskiego, podczas gdy sam robi błędy. Jednak jakiś czas temu w księdze pamiątkowej szef PiS podziękował za smaczny "obiat".

        • 0 3

        • To kłamstwo , było napisane obiad i tyle w temacie. (2)

          Łatwa zagadka wymień trzech byłych prezydentów : Olek, Bolek i Bułek.

          • 2 0

          • Prafda Prafda* tylko w Reżimowej TVP Novosti

            U Danki Koreanki

            • 0 1

          • Niedługo, Maliniak Notariusz

            • 0 1

  • Terminal zbożowy

    OTL przegapił sprawę mając dzierżawę na niechlubny Rudoport. Dzisiaj byliby mocarzami. Ale 45 stopni robi swoje

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy zawodowej ściśle związany z gospodarką morską i regionem pomorskim. Założyciel i prezes zarządu Inter Marine Sp. z o. o. - jednej z pierwszych w Polsce prywatnych agencji żeglugowych (rok zał. 1990), która po 22 latach działalności jest wiodącą w Polsce firmą branży usług sektora morskiego, usług stoczniowych oraz pośrednictwa pracy za granicą będąc jednocześnie ”firmą matką”...

Najczęściej czytane