• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hydrobudowa Gdańsk zbuduje T1 dla Naftoportu

Wioletta Kakowska-Mehring
5 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Terminal chemiczny stanie obok Naftoportu
Naftoport zajmuje się przeładunkiem ropy naftowej i paliw płynnych. Naftoport zajmuje się przeładunkiem ropy naftowej i paliw płynnych.

Hydrobudowa Gdańsk (nie ma nic wspólnego z Hydrobudową Polska w upadłości) zbuduje stanowisko przeładunkowe T1 w bazie paliw płynnych w Porcie Północnym - spółka już podpisała umowę z Naftoportem, a gdański port ogłosił przetarg na modernizację pomostu połączeniowego w bazie. Port przygotowuje się do obsługi nowej bazy magazynowo-przeładunkowej, jaką w Gdańsku ma zamiar wybudować PERN.



Baza paliw Naftoportu po rozbudowie. Baza paliw Naftoportu po rozbudowie.
Obecnie Naftoport operuje na czterech stanowiskach przeładunkowych o potencjale 34 mln ton towaru rocznie. W kwietniu zakończono prace nad drugim ramieniem przeładunkowym na stanowisku O. Teraz rozpocznie się budowa T1. Nowe stanowisko umożliwi w ciągu roku przeładunek 200 statków o pojemności do 50 tys. ton. Odciąży ono duże stanowiska P, R i T od przeładunku paliw płynnych. Powstanie ono po drugiej stronie stanowiska T. Stanowisko ma być gotowe za rok i ma kosztować 26 mln. zł. To jednak nie koniec inwestycji.

- Stanowisko ma działać w 2014 roku. Budujemy je z myślą o Grupie Lotos oraz dużej inwestycji PERN, jaka ma powstać w Porcie Północnym. Inwestycja ta wygeneruje tak duży popyt, że nowe stanowisko jest niezbędne. W niedalekiej przyszłości będzie także potrzeba wybudowania dodatkowego stanowiska T2- twierdzi Dariusz Kobierecki, prezes Naftoportu.

W proces modernizacji włączył się też Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, który ogłosił przetarg na modernizację pomostu połączeniowego bazy przeładunku paliw płynnych w Porcie Północnym. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest cena. Zakres robót będzie obejmował reprofilację ścian oczepów podpór, belek i elementów betonowych konstrukcji, wraz z wykończeniem zabezpieczenia przeciwwsiąkowego ich górnych powierzchni. Wymienione zostaną skorodowane łożyska oraz nawierzchnia asfaltowa.

Nowe inwestycje mają przygotować Naftoport do obsługi bazy magazynowo-przeładunkowej, jaką w Gdańsku ma zamiar wybudować Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych Przyjaźń. W skład inwestycji wchodzą zbiorniki o pojemności ok. 700 tys. m sześc., z czego 400 tys. będzie przeznaczone na ropę naftową, a 300 tys. - na produkty ropopochodne. Baza ma służyć przede wszystkim celom operacyjnym obrotu paliw i ropy naftowej w relacjach morskich. Ma być gotowa w połowie 2015 roku. Trwa procedura wyłaniania wykonawcy.

Naftoport zajmuje się przeładunkiem ropy naftowej i paliw płynnych. W 2010 roku Naftoport przeładował ok. 14 mln. ton ropy i paliw. Niemal 12 mln. stanowiły przeładunki ropy, zaś pozostałe 2,3 mln. ton to przeładunki paliw w imporcie i eksporcie dla Grupy Lotos. W 2011 r. przeładunki znacznie spadły. Spółka przeładowała 4,3 mln. ton ropy w tranzycie oraz 600 tys. ton w ramach importu dla polskich rafinerii.

Miejsca

Opinie (17) 1 zablokowana

  • Polska...kraj, w którym firmy w upadłości "świetnie" funkcjonują i wygrywają coraz to większe przetargi (4)

    współczuję podwykonawcom...

    • 9 60

    • (1)

      Widać, że osoba wyżej ma blade pojęcie na temat Spółki HYDROBUDOWA Gdańsk, która jest oddzielnym podmiotem od HYDROBUDOWA Polska.

      • 41 1

      • Dokładnie !

        Biedna ta nasza Hydrobudowa, wszyscy myślą że to jedna firma... powinni nazwę zmienić na np: HBG

        • 31 0

    • sam upadłeś i do tego

      uderzyłeś się w głowę.

      • 21 0

    • Polska...kraj, w którym ludzie nie dysponujący odpowiednią wiedzą wypowiadają się w zagadnieniach merytorycznych

      współczuję czytelnikom...

      • 35 0

  • mer ty głąbie w jakiej upadłości - naucz się czytać, nie wiedziałem że hydr gdańska jest w upadłości bo nigdy nie była

    • 21 1

  • Nie ma nic wspólnego, ale może mieć ...

    ... gdy "nieoczekiwanie" upadnie

    • 2 13

  • zdjęcie "po rozbudowie" (2)

    Co będzie rozbudowane ,bo wszystko na tej wizualiazacji już istnieje ?

    • 11 0

    • zarobki prezesów i flota aut dla zarządu

      • 6 2

    • np. jest nowa wizualizacja statku na nowym st T1, czyli lustrzane odbicie st T

      • 2 0

  • hydrobudowa znowu nie daje za wygrane (1)

    Noo ladnie ladnie ciekawe komu zleci te prace, bo jak narazie nie moga skonczyc to co zaczeli

    • 4 12

    • To inna hydrobudowa! Wiesz coś jak Mostostal - jest ich w Polsce ze 20 - każdy niezależny od pozostałych.

      • 0 0

  • Respect!!!

    Gratulacje dla Trójmiasto.pl. W końcu napisaliście ludziom ważną informacje na samym początku artykułu (bo większość kończy niestety czytanie na nagłówku i plecą potem głupoty), że Hydrobudowa Gdańsk nie ma nic wspólnego z Hydrobudową Polska.

    Respect!!!

    • 16 0

  • Obśmiałem się jak norka z tego że do procesu włączył się Zarząd Morskiego Portu Gdańsk w postaci małego ,nic nie wartego konusa w roli prezesa. Jednego nieudacznika pogonili a ten co pozostał to ze strachu panowie i panie robi wszystko a by jak guano pływać na wierzchu ile jeszcze czasu trzeba aby pogonić nieudacznika na zbity pysk . Przez wiele lat rządów różnych opcji politycznych w Porcie Gdańskim nie rządził taki skończony matoł. Żal tylko zwykłych pracowników, że muszą znosić grubiaństwo, chamstwo i brak poszanowania dla ludzi ,którzy mają trochę wiedzy na temat pracy w porcie w przeciwieństwie do niego.

    • 4 0

  • Klika rządzi nadal (1)

    Bankrut będzie budował po to żeby dokraść trochę i znowu zbankrutować . Ale prezesi mają sie dobrze.

    • 2 8

    • aaaa

      czytaj ze zrozumieniem polglowku!!!!!!!!!!!

      • 3 0

  • Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest cena.

    Kto to wymyślił. Powodzenia.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane