• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Innowacyjny kablowiec i arktyczny kontenerowiec

VIK
26 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Siem Aimery posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton kabli. Siem Aimery posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton kabli.

Jeden już u armatora, drugi przechodzi próby morskie. W Remontowa Shipbuilding panuje wiosenne ożywienie. Jeszcze w tym roku stocznia zamierza przekazać 10 w pełni wyposażonych i gotowych do eksploatacji statków.


Czy statki dla offshore to szansa dla naszych stoczni?


Próby morskie przechodzi kablowiec Siem Aimery. Kontrakt na budowę dwóch jednostek tego typu o wartości ok. 100 mln euro stocznia podpisała w maju 2013 roku. Statki są budowane dla jednego z największych norweskich operatorów floty offshore, czyli Siem Offshore. Statki służyć będą do układania oraz serwisowania podmorskich instalacji elektrycznych średniego i wysokiego napięcia znajdujących się w obrębie farm wiatrowych oraz podmorskich złóż ropy naftowej i gazu.

Koncepcja statków oraz część dokumentacji technicznej wykonana została przez norweskie biuro VARD Design. Jednak tak zwaną dokumentację roboczą wykonało należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Jednostki te w całości zostały wykonane w Gdańsku. Począwszy od wspomnianego opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd diesel-electric oraz system układania podmorskich łączy kablowych.

Statki o długości 95 metrów będą obsługiwane przez 60-osobowe załogi, z czego znaczna część zajmować się będzie obsługą skomplikowanych operacji kładzenia oraz łączenia kabli. Statek posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególną uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. Siem Aimery posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton kabli.

- Statek posiada nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu - podano w komunikacie
Nowoczesny statek pomyślnie przechodzi próby morskie. Harmonogram prób obejmuje kilkadziesiąt pozycji. Trzeba wykonać próby prędkości, próby steru azymutalnego, pędników rufowych, sterów strumieniowych, urządzeń radionawigacyjnych i radiolokacyjnych, próby urządzeń kotwicznych.
Ivalo Arctica wkrótce wyruszy w swój pierwszy rejs do duńskiego portu Aalborg, a następnie na Grenlandię. Ivalo Arctica wkrótce wyruszy w swój pierwszy rejs do duńskiego portu Aalborg, a następnie na Grenlandię.

Podczas gdy na morzu trwają intensywne próby kablowca, w stoczni przekazany został duńskiemu armatorowi Royal Arctic Line A/S pierwszy z pięciu zaopatrzeniowych statków arktycznych Ivalo Arctica. Statek zamówiony został w celu usprawnienia infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Specjalnie wzmocniona konstrukcja kadłuba oraz wysoka klasa lodowa gwarantuje całoroczną, sprawną obsługę portów w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej. Statek łączy cechy zaopatrzeniowców, samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy. Jednorazowo może przewozić 36 kontenerów.

Statek zbudowany został pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL, według projektu należącego do Remontowa Holding biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting. Ivalo Arctica wkrótce wyruszy w swój pierwszy rejs do duńskiego portu Aalborg, a następnie na Grenlandię, gdzie zastąpi miejsce jednej ze starszych, wycofywanych z eksploatacji jednostek należących do armatora.
VIK

Miejsca

Opinie (82)

  • Skąd ten podpis autora "VIK"

    Czyżby dawny pracownik Vik Sandvik? Ujawnij się!

    • 4 2

  • Remontowa Wyzyskiwacze!!!!!!!!!! (9)

    Kontrakt wart prawie 100mln euro a pracownicy zarabiają jak w Chinach.Zarobki pracownika fizycznego zatrudnionego w stoczni Remontowa Shipbuilding zaczynają sie od 16zł Brutto.Za ciężką pracę!!!!

    • 13 7

    • (3)

      Wszystko sie zgadza. Dali ci 20. Dodali 15 za siema. Wyszlo 35. Oddales 19 do dziury po ralach. Zostalo 16. Matematyka

      • 4 1

      • co to są te rale?.

        • 4 0

      • (1)

        Matematyku wiesz co tojest stawka 16zł brutto czy to już za trudne dla ciebie?????

        • 0 0

        • Stoczniowy sługus usunął dalszą część mojego tekstu o mobbingu i wykorzystywaniu pracowników

          • 0 0

    • (4)

      A to nie jest 50% wiecej niz stawka minimalna? Od ilu sie maja zaczynac? Od 200?

      • 3 3

      • (3)

        Mądralo a wiesz ile stocznia płaci za jedną parę rąk?.

        • 1 1

        • (1)

          Prosze nie rzucac nazwiskami

          • 7 0

          • :)

            • 3 0

        • Tak. 40-60 zico za godzine

          • 0 1

  • (1)

    A na Siem piękny dźwig TTSu :)

    • 2 4

    • A w probach salatka z majonezem winiary

      • 3 3

  • (4)

    O ile kojarzę to kablowiec jest jeden, nie dwa...

    • 6 0

    • (3)

      W starym artykule o podpisaniu kontraktu na kablowiec było podane, że RSB zbuduje dwie jednostki. Obecny artykuł to (dość nieumiejętna) kompilacja tego pierwotnego z informacją prasową z RSB. Autor(ka) niezbyt się popisał(a), bo takich kwiatków jest w tekście więcej. Ale kto by się przejmował jakimkolwiek weryfikowaniem informacji. Artykuł odbębniony.

      • 7 0

      • W remontowej zawsze historia najnowsza byla najwazniejsza i jedyna

        • 7 1

      • (1)

        na stronie RSB w archiwum newsów można przeczytać artykuł z 2013, gdzie mowa jest o statKACH a nie statKU.

        • 2 1

        • Statek jest jeden i drugiego kablowca (przynajmniej na razie) nie będzie.

          Archiwum newsów jak sama nazwa wskazuje to archiwum informacji, które były aktualne w momencie, gdy były newsami. 3 lata w biznesie to wieczność i w sprawie takich kontraktów wypadało by jednak dowiedzieć się jak sprawa wygląda obecnie. Zwłaszcza, że w najnowszej i aktualnej informacji prasowej (czy newsie - jak zwał, tak zwał) nie ma ani słowa o więcej niż jednym kablowcu.

          Podpowiem - gigantyczny kryzys w branży offshore (wywołany rekordowo niskimi cenami ropy) objawia się m.in. anulowaniem wielu kontraktów na nowe budowy.

          Jeżeli artykuł powstał jedynie na podstawie komunikatu ze strony internetowej (po zestawieniu go z innym komunikatem sprzed 3 lat) to nadal pokazuje to jedynie płytkość "researchu" dokonanego przez autora.

          • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną...

Najczęściej czytane