• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden z największych armatorów wybrał Gdańsk

erka
1 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
CMA CGM to trzeci największy armator na świecie. Obsługuje 400 portów w 150 krajach. CMA CGM to trzeci największy armator na świecie. Obsługuje 400 portów w 150 krajach.

Jeden z największych na świecie armatorów - CMA/CGM podjął decyzję o uruchomieniu wspólnego z Team Lines liniowego serwisu kontenerowego na trasie: Hamburg - Bremerhaven - Gdynia - Gdańsk - Bremerhaven - Hamburg.



Od 8 grudnia do Gdańskiego Terminalu Kontenerowego zawijać będzie co środę jeden z trzech obsługujących tę linię statków : mv Charlotta, mv Rijnborg i mv Thetis. Każdy z nich może jednorazowo załadować ok. 1,7 tys.TEU. Choć różnią się sylwetkami i konstrukcją, zbliżone mają długość (ok. 170 metrów), szerokość (ok. 24 metrów) i zanurzenie (ok. 7 metrów).

Nowy serwis istotnie poszerzy ofertę Gdańskiego Terminalu Kontenerowego. - Obok dotychczas obsługiwanych linii Unifeeder, Team Lines i APL, stała obecność statków CMA/CGM w gdańskim porcie znacznie ułatwi rywalizację z konkurencją - informuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Służące Terminalowi Nabrzeże Szczecińskie przyjmować może statki o nośności do 20 tys. DWT.

Obecnie w gdańskim porcie obsługiwanych jest trzynaście linii kontenerowych - zarówno bliskiego, jak i oceanicznego zasięgu.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (23) 2 zablokowane

  • Pytanie (1)

    Kto projektował Terminal? Domyślam się że to nasze polskie biuro projektów.

    • 1 0

    • inż Szwałek projektował

      • 0 0

  • POdobno w Gdańsku POświęcą się i dla "Słońca Peru" POrt POpracuje za darmo !!! (1)

    Wszystko zrobimy i Gdynię zatopimy .To hasło dominuje!!!

    • 2 8

    • Człowieku

      Idź, ulep Jarosława ze śniegu i daj sobie spokój. Święta idą. Czas radości.WSZYSTKO co dotyczy Polski, a zwłaszcza sukcesów gospodarczych, zasługuję na radość. Musisz być cholernie samotny i smutny. W Nowy Roku, życzę Tobie więcej sukcesów.

      • 0 1

  • historyk

    Gotenhafen też była bazą dla niemieckich łodzi podwodnych 1940-1945.

    • 2 0

  • ferber (1)

    Gdańsk nigdy nie mial kompleksów w stosunku do gminy Gdynia. To Port W Gdańsku jest największym polskim portem.

    • 2 2

    • Gdynia to polski port, ten w gminie Gdańsk jest niemiecki.

      • 0 4

  • Rozwalają mnie te arykuły, a la gierkowska propaganda sukcesu.

    Do walki o przeładunki! Współzawodnictwo z Gdynią dźwignią gdańskiego sukcesu. Port naszą radością, troską, nadzieją

    • 2 2

  • (4)

    Brawo Gdynia, mlode, dynamiczne miasto. A w powolnym co? Jak zwykle nic się nie dzieje... tylko zazdrość gdańszczan zżera...

    • 8 57

    • to prowokacja! (2)

      zdaje się, że podniecony gdańszczanin próbuje zasiać niepotrzebne i podejrzane dywagacje burzące kruchy pokój w trójmieście:)

      • 9 3

      • ich wszystko boli (1)

        nawet to że nas nie boli tak jak ich boli

        • 2 2

        • Jeden człowiek mnie zrozumiał. Jasne, że gdańszczanie żyją w stanie permanentnej zazdrości wobec oszołamiających osiągnięć Gdyni. Mają straszne kompleksy...

          • 1 3

    • czytanie ze zrozumieniem nie boli ;>

      dlatego MINUS

      • 15 2

  • CMA/CGM

    Czy już wcześniej CMA/CGM nie był na GTK, później na DCT i "jutro" zaś na GTK?

    • 1 0

  • Prawda jest taka że armatorzy i firmy spedycyjne wybierają nasze porty bo NIE MAMY na drogach wag dla TiR-ów

    Połowa tych kontenerów przekracza dopuszczalna wagę i rozjeżdza nasze drogi, np. w Holandii nie udało by się im nawet wyjechać 1km za bramę portu. Powyższa wiadomość naprawdę brzmi: "Będzie parę milionów euro więcej ale Państwo dołoży miliardy do dróg !!!"

    • 12 0

  • coz gdybys my mieli autostrade ze Szczecina do (lub przynajmniej w okolice ) Gdanska , to nikt by sie nie wysilal zeby z

    Hamburga posylac kontenerowiec

    • 2 1

  • nestor

    To jest sztuka akwizycji. Gdynia ma lukrowane place, magazyny, a wiatr hula po nabrzeżach. Brawo Gdańsk.

    • 9 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane