- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (29 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (138 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Jest stępka, będzie kontenerowiec. Chipolbrok zamówił statki w Chinach
W stoczni Chengxi Shipyard w Jiangyin w Chinach położono stępkę pod kolejny statek zamówiony przez państwowe polsko-chińskie przedsiębiorstwo Chipolbrok. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcje kontenerowca.
Będzie to jednostka o nośności 62000 DWT mająca prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Armator zamówił łącznie cztery takie statki. Przekazanie ich przewidziane jest na koniec 2022 r. Dla stoczni Chengxi to pierwsze zamówienie na wielozadaniowe statki przeznaczone do przewozu specjalnych, ciężkich i wielkogabarytowych ładunków.
- Koszt jednego statku z nowej serii szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln USD - poinformował portalmorski.pl.
Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV. Nadzór ze strony PRS prowadzony jest przez centralę w Gdańsku w zakresie rozpatrywania i zatwierdzania dokumentacji klasyfikacyjnej oraz przez zespół inspektorów z placówki PRS w Szanghaju w zakresie nadzoru nad budową jednostek oraz nadzoru nad produkcją wykonanych w Chinach materiałów i wyposażenia.
Czytaj też:
Słynny "prom widmo" ze Szczecina powstanie w Gdańsku?
Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.
Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
W tym roku Chipolbrok obchodzi 70. lecie działalności. Uroczyste obchody odbyły się w połowie czerwca w Szanghaju. Podczas głównego wydarzenia odtworzono także przemówienie sekretarza stanu, pełnomocnika rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej Marka Gróbarczyka.
Miejsca
Opinie (105) 3 zablokowane
-
2021-08-02 19:50
Kitajec zarobi a my bedziemy jesc miche ryzu, szczaw i mirabelki. (1)
- 10 3
-
2021-08-02 21:06
Ma byc tylko ryz... taki mamy plan
Pinokio
- 2 0
-
2021-08-02 20:05
Paranoja
Nie wiem co jeszcze dodać
- 5 2
-
2021-08-02 20:09
Historia pokazuje że stępka jeszcze o niczym nie świadczy :)
- 8 1
-
2021-08-02 20:20
Stepka (1)
Mam nadzieje ze ta stepka nie skonczy jak ta od promu co Pinokio budowal .
- 8 3
-
2021-08-02 21:53
Tamci komunisci sa bardziej zorganizowani od tych narodowych.
- 3 0
-
2021-08-02 20:21
Na całym świecie pływa aktualnie ponad 100 tyś. Statków
Także wiecie co my tam jako kraj znaczymy w przemyśle morskim. Artykuł że tak powiem nieco wstydliwy dla nas.
- 12 1
-
2021-08-02 22:14
PiS buduje w Chinach. (2)
PiS tak zepsuł rynek pracy, ze w Polsce nie opłaca się budować, bo stoczniowe patusy chcą za dużo zarabiać. Kiedyś dostawali na rękę 1000zl i byli zadowoleni a wypłatę można było opóźniać o 3 miesiące. Teraz to chcą 5 tyś na rękę. Chyba oszaleli do reszty. Oby stare wróciło...
- 1 10
-
2021-08-02 23:12
Aleś ty przygłup .
To właśnie tacy jak ty zniszczyli Morską Polskę czyli stocznie , armatorów i rybołówstwo.
- 2 0
-
2021-08-03 15:05
Taaa
To były piękne czasy. Łza się w oku kręci.
- 1 0
-
2021-08-02 23:09
Ostatni stoczniowiec - elektryk TW Bolek (1)
Zamknął polski przemysł stoczniowy , przy oklaskach TuSSka , Lewandowskiego , Balcerowicza. A teraz macie pretensje , że budowane są statki w Chinach . Brawo CP , że choć połowa statków należy do Polski. A o banderze to też Tusk się wypowiadał , że nie musi być Polska .
- 11 6
-
2021-08-04 00:01
No ale masz już swój upragniony Rząd od 6-ciu lat. Gdzie rezultaty ??
- 1 0
-
2021-08-02 23:29
Tak PiS spełnia swoje wyborcze obietnice. Pomaga wstać z kolan chińskim stoczniom
- 7 4
-
2021-08-02 23:56
Fajna tradycja
Z mocarstwem
- 0 2
-
2021-08-03 02:24
wlasnie stocznie w gdansku likwiduja (1)
- 1 0
-
2021-08-04 11:07
NIe likwidują a przebranżowują. To różnica. Teraz zamiast budowy staków będzie tam:
1. Srzedaż piwa i drinków
2. Fastfood
3. DJs
4. Potajemna sprzedaż dragów
5. Występy różnych śpiewaków
6. Inne atrakcje rozrywkowo-wypoczynkowe
A na koniec wejdzie deweloperka. I to będzie kolejny sukces w wielkim planie niejakiego tow. Balcerowicza.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.