• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest stępka, będzie kontenerowiec. Chipolbrok zamówił statki w Chinach

VIK
2 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Statki powstają w stoczni w Jiangyin. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV. Statki powstają w stoczni w Jiangyin. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.

W stoczni Chengxi Shipyard w Jiangyin w Chinach położono stępkę pod kolejny statek zamówiony przez państwowe polsko-chińskie przedsiębiorstwo Chipolbrok. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcje kontenerowca.



Będzie to jednostka o nośności 62000 DWT mająca prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Armator zamówił łącznie cztery takie statki. Przekazanie ich przewidziane jest na koniec 2022 r. Dla stoczni Chengxi to pierwsze zamówienie na wielozadaniowe statki przeznaczone do przewozu specjalnych, ciężkich i wielkogabarytowych ładunków.

- Koszt jednego statku z nowej serii szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln USD - poinformował portalmorski.pl.
Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV. Nadzór ze strony PRS prowadzony jest  przez centralę w Gdańsku w zakresie rozpatrywania i zatwierdzania dokumentacji klasyfikacyjnej oraz przez zespół inspektorów z placówki PRS w Szanghaju w zakresie nadzoru nad budową jednostek oraz nadzoru nad produkcją wykonanych w Chinach materiałów i wyposażenia.

Czytaj też:

Słynny "prom widmo" ze Szczecina powstanie w Gdańsku?



Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.

Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.

W tym roku Chipolbrok obchodzi 70. lecie działalności. Uroczyste obchody odbyły się w połowie czerwca w Szanghaju. Podczas głównego wydarzenia odtworzono także przemówienie sekretarza stanu, pełnomocnika rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej Marka Gróbarczyka.
VIK

Miejsca

Opinie (105) 3 zablokowane

  • Kitajec zarobi a my bedziemy jesc miche ryzu, szczaw i mirabelki. (1)

    • 10 3

    • Ma byc tylko ryz... taki mamy plan

      Pinokio

      • 2 0

  • Paranoja

    Nie wiem co jeszcze dodać

    • 5 2

  • Historia pokazuje że stępka jeszcze o niczym nie świadczy :)

    • 8 1

  • Stepka (1)

    Mam nadzieje ze ta stepka nie skonczy jak ta od promu co Pinokio budowal .

    • 8 3

    • Tamci komunisci sa bardziej zorganizowani od tych narodowych.

      • 3 0

  • Na całym świecie pływa aktualnie ponad 100 tyś. Statków

    Także wiecie co my tam jako kraj znaczymy w przemyśle morskim. Artykuł że tak powiem nieco wstydliwy dla nas.

    • 12 1

  • PiS buduje w Chinach. (2)

    PiS tak zepsuł rynek pracy, ze w Polsce nie opłaca się budować, bo stoczniowe patusy chcą za dużo zarabiać. Kiedyś dostawali na rękę 1000zl i byli zadowoleni a wypłatę można było opóźniać o 3 miesiące. Teraz to chcą 5 tyś na rękę. Chyba oszaleli do reszty. Oby stare wróciło...

    • 1 10

    • Aleś ty przygłup .

      To właśnie tacy jak ty zniszczyli Morską Polskę czyli stocznie , armatorów i rybołówstwo.

      • 2 0

    • Taaa

      To były piękne czasy. Łza się w oku kręci.

      • 1 0

  • Ostatni stoczniowiec - elektryk TW Bolek (1)

    Zamknął polski przemysł stoczniowy , przy oklaskach TuSSka , Lewandowskiego , Balcerowicza. A teraz macie pretensje , że budowane są statki w Chinach . Brawo CP , że choć połowa statków należy do Polski. A o banderze to też Tusk się wypowiadał , że nie musi być Polska .

    • 11 6

    • No ale masz już swój upragniony Rząd od 6-ciu lat. Gdzie rezultaty ??

      • 1 0

  • Tak PiS spełnia swoje wyborcze obietnice. Pomaga wstać z kolan chińskim stoczniom

    • 7 4

  • Fajna tradycja

    Z mocarstwem

    • 0 2

  • wlasnie stocznie w gdansku likwiduja (1)

    • 1 0

    • NIe likwidują a przebranżowują. To różnica. Teraz zamiast budowy staków będzie tam:

      1. Srzedaż piwa i drinków
      2. Fastfood
      3. DJs
      4. Potajemna sprzedaż dragów
      5. Występy różnych śpiewaków
      6. Inne atrakcje rozrywkowo-wypoczynkowe

      A na koniec wejdzie deweloperka. I to będzie kolejny sukces w wielkim planie niejakiego tow. Balcerowicza.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....

Najczęściej czytane