- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (3 opinie)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (69 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (131 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Jest stępka, będzie kontenerowiec. Chipolbrok zamówił statki w Chinach
W stoczni Chengxi Shipyard w Jiangyin w Chinach położono stępkę pod kolejny statek zamówiony przez państwowe polsko-chińskie przedsiębiorstwo Chipolbrok. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcje kontenerowca.
Będzie to jednostka o nośności 62000 DWT mająca prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Armator zamówił łącznie cztery takie statki. Przekazanie ich przewidziane jest na koniec 2022 r. Dla stoczni Chengxi to pierwsze zamówienie na wielozadaniowe statki przeznaczone do przewozu specjalnych, ciężkich i wielkogabarytowych ładunków.
- Koszt jednego statku z nowej serii szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln USD - poinformował portalmorski.pl.
Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV. Nadzór ze strony PRS prowadzony jest przez centralę w Gdańsku w zakresie rozpatrywania i zatwierdzania dokumentacji klasyfikacyjnej oraz przez zespół inspektorów z placówki PRS w Szanghaju w zakresie nadzoru nad budową jednostek oraz nadzoru nad produkcją wykonanych w Chinach materiałów i wyposażenia.
Czytaj też:
Słynny "prom widmo" ze Szczecina powstanie w Gdańsku?
Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.
Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
W tym roku Chipolbrok obchodzi 70. lecie działalności. Uroczyste obchody odbyły się w połowie czerwca w Szanghaju. Podczas głównego wydarzenia odtworzono także przemówienie sekretarza stanu, pełnomocnika rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej Marka Gróbarczyka.
Miejsca
Opinie (105) 3 zablokowane
-
2021-08-03 05:34
Wręcz kolejny wspaniały sukces pistolców. Nic tylko otwierać szampana!!! A instrukcja obsługi statku też będzie w języku chińskim????Hahahaha!
- 2 7
-
2021-08-03 07:22
Morza i oceany
Do zespołu ekspertów należy dołączyć Sasina. Specjalista wielozadaniowy któremu wszystko pali się w rękach. Chłop dorobi bo lubi a specjalista się przyda.
- 2 3
-
2021-08-03 07:34
Panie premierze : nie w Radomiu ?
Jak żyć ?
- 4 1
-
2021-08-03 08:48
No...
Polska musi się wreszcie stać państwem morskim w pełnym tego słowa znaczeniu powiedział premier Mateusz Morawiecki. I coraz więcej wskazuje na to, że wykonywane są bardzo poważne kroki w tę właśnie stronę.
- 1 2
-
2021-08-03 09:04
Co tam robi "Siara" Siarzewski z Kilerów?
A co na środku zdjęcia robi "Siara "Siarzewski" z Kilera?
- 4 0
-
2021-08-03 12:57
Sto lat w CP!!
- 2 0
-
2021-08-03 15:45
Obaj udziałowcy mają dokładnie po 50% to kto tam rządzi? (1)
- 2 0
-
2021-08-03 20:45
na tym polega sztuka perswazji i negocjacji
a nie walenie po mordzie większościowym "kołkiem".
- 2 0
-
2021-08-03 17:21
Chipolbrok
Tylu mądrali ,czy któryś widział statek? Trąbią i piszą...
- 1 0
-
2021-08-03 22:24
I slusznie. W dobie zidiocenia elit USA, należy zacieśniać współpracę
z innymi graczami.
- 1 3
-
2021-08-04 08:57
Dlaczego Chiny?! Przecież mamy 100cznię!
Tam jest całą noc huk i hałas więc na pewno statki budują
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.