- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (19 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (135 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Kablowiec dla francuskiego armatora ze stoczni Crist
Prace produkcyjne nad budową, w części wyposażonego, kablowca dla francuskiego armatora - Nexans Subsea Operations - rozpoczęły się w stoczni Crist. Odbyło się już pierwsze cięcie blach na jednostkę. Planowy termin realizacji prac to wiosna 2020 roku.
Kablowiec Nexans Aurora, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP3, powstanie według projektu ST-297 CLV (Cable Laying Vessel) z okrętowego biura projektowo-konsultingowego Skipsteknisk z Alesund. Statek będzie przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji.
- NB 314 "Nexans Aurora", to kolejny po NB 312 "National Geographic Endurance" czy NB 311 "Color Hybrid" projekt, który powstanie w Crist, dzięki współpracy z naszymi norweskimi partnerami ze stoczni Ulstein - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager, Crist SA.
Zaawansowana jednostka o długości 149,9 m, szerokości 31 m i nośności 17 tys. ton pomieści na pokładzie 90-osobową załogę. Będzie przystosowana do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Dodatkowym wyposażeniem będzie kosz na kabel światłowodowy o ładowności 450 ton.
W części wyposażona jednostka będzie budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast odbiorcą finalnym jest firma Nexans z Francji. Główną działalnością tej firmy są zaawansowane rozwiązania w zakresie okablowania i łączności. Mając ponad 120 lat doświadczenia Nexans zatrudnia obecnie ponad 26 tys. osób.
Miejsca
Opinie (75) 10 zablokowanych
-
2019-02-20 19:01
A umowy o pracę bedo? czy ludzie majo dalyj jako fyrmy jednoosobowe się zajeżdzać !
- 8 1
-
2019-02-20 19:30
Informacja
Pierwszą robotę jaką wykona kablowiec, będzie to układanie kabla telefonicznego na trasie Żoliborz-Pjongjang. Dwóch niewysokich pogada sobie o kłopotach.
- 6 0
-
2019-02-20 22:07
Stoczniowiec (1)
1zł za 1 kg spawanego kadłuba, albo jeszcze mniej. Znaleźli sobie białych murzynow od czarnej roboty.
- 11 1
-
2019-02-20 22:55
a donald zielone wyspy obiecywal chyba na zmywaku:)
- 1 3
-
2019-02-20 23:10
Nexans Francuski ???
Droga redkcyjo jeżeli wysilacie się na artykuł sponsorowany to więcej rzetelności .
Od kiedy Nexans Subsea Operations jest Francuski ? A przypadkiem nie jest Norweski z siedzibą w Oslo ?
Tia już Francuzi na to poszli kadłub z Polski wyposażony w Norge i oddany Francuzom jakby oni nie mieli swojej technologii . Przecież to się kupy nie trzyma :)- 4 0
-
2019-02-20 23:41
Haha
Wczesnoejszy kablowiec mial kleven haha nie dali rady teraz stocznia 5 km dalej napewno podola
- 1 1
-
2019-02-21 08:23
Crist? Co to, to się je?
Crist? Co to, to się je?
- 0 3
-
2019-02-21 11:28
Gdzie?
W artykule brakuje informacji w jakim mieście znajduje się stocznia.
- 2 0
-
2019-02-21 18:22
Dlaczego nie można
wykonać też ostatecznych prac wykończeniowych już tu na miejscu ?
Czy tylko chodzi o to aby wykonać najcięższą- bo odpowiedzianą, najbrudniejszą i najgorszą robotę na terenie Cristu za odpowiednio niższe wynagrodzenie dla "pracowników" którzy tak naprawdę pracownikami (samozatrudnienie,a więc odrębne podmioty gospodarcze)- też nie są....Budować to statki w całości i za konkretne pieniądze. Dla podwykonawców" ludzi pracujących na terenie Crist-u - też, co by nie trzeba było importować z Azji jeszcze tańszych i mniej wymagających..Z resztą swego czasu na terenie Cristu pracowało chyba ponad 30-35 różnego typu i wielkości spółek i spółeczek. Więc tak naprawdę to i kadłubów sam Crist też nie buduje.....Crist w tym miejscu jest tylko podwykonawcą i też zatrudnia podwykonawców.- 4 1
-
2019-03-24 21:18
oni nas doją a my się cieszymy .
Jedyny wkład Polski w ten projekt to tania siła robocza na samozatrudnieniu . Projekt nie nasz , technologia nie nasza , nadzór nie nasz i finalny produkt i zysk też nie nasz . Nasze tylko koszty społeczne , obciążenia związane z ponad przeciętnym eksploatowaniem zwykłych proli czyli renty inwalidzkie zapchana służba zdrowia , opieka społeczna i przedwczesne zgony .
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.