- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (58 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (117 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (112 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii
Częściowo wyposażony statek do układania kabli opuści stocznię Crist. Teraz trafi do norweskiej stoczni Ulstein na prace wykończeniowe. Blisko 150-metrowa jednostka została wykonana na zlecenie Nexans Subsea Operations AS.
Ma 149,9 m długości, 31 m szerokości i nośności 17 tys. ton. Na pokładzie będzie mógł pomieścić 90-osobową załogę. Jednostka będzie przystosowana do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Dodatkowym wyposażeniem będzie kosz na kabel światłowodowy o ładowności 450 ton.
Gospodarka morska w Trójmieście
Kablowiec NB 314 Nexans Aurora, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP3, powstał według projektu ST-297 CLV (Cable Laying Vessel) z okrętowego biura projektowo-konsultingowego Skipsteknisk z Alesund. Statek jest przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji.
- NB 314 "Nexans Aurora", to kolejny po NB 312 "National Geographic Endurance" i NB 311 "Color Hybrid" projekt, który powstał w Crist dzięki współpracy z naszymi norweskimi partnerami, ze stoczni Ulstein - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager, Crist.
Pierwsze cięcie blach odbyło się w lutym 2019 roku. Teraz częściowo wyposażony kadłub jednostki przejdzie ostatnie prace wykończeniowe w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorcą finalnym jest francuska firma Nexans Subsea Operations AS. Główną jej działalnością są zaawansowane rozwiązania w zakresie okablowania i łączności. Ma ponad 120 lat doświadczenia i zatrudnia obecnie ponad 26 tys. osób na całym świecie.
Stocznia Crist jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. Koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
Miejsca
Opinie (75) 2 zablokowane
-
2020-06-10 12:59
Raczej miał płynąć
Stoi od piątku i czeka aż Francuzi z norwegami za niego zapłacą , więc nie podniecajmy się za szybko . Narazie blokuje dok dwóm nowym inwestycjom .
- 6 3
-
2020-06-09 12:24
Płynie?! (4)
Czy raczej będzie odholowany do stoczni w Norwegii.
- 49 0
-
2020-06-10 12:36
Jak mawiał klasyk: płynie to g...o a statek idzie wybranym kursem!
- 1 0
-
2020-06-09 12:36
Holowany statek również pływa ;) (1)
- 9 3
-
2020-06-09 16:08
Jednostka która nie posiada właściwości manewrowych może być jedynie holowania. Dlatego też nie można używać zwrotu odplynie że stoczni itd.
- 4 1
-
2020-06-09 13:15
stoi w doku
przecież jeszcze stoi w doku. 09.06.2020. popłynie w procesji w Czwartek
- 3 4
-
2020-06-09 12:24
Polacy w Hareid Ulstein Fosnawag i okolicach już na niego czekają (2)
- 45 0
-
2020-06-10 07:32
(1)
jaki smak zupki chiinskiej dzisiaj na obiadek ? czy pseudo kebab z cietego w kostki miesa ?
- 2 1
-
2020-06-10 12:35
My na obiad mamy kraby dzisiaj, 1kg po 15 koron norw.
- 3 2
-
2020-06-10 06:59
Narzekacie na Adriana i jego Ekipę?
Nie ma sensu ,już niedługo w miejscu gdzie były kiedyś budowane statki będą galerie,mieszkania, ewentualnie Mariny dla bogaczy,
- 5 5
-
2020-06-10 03:36
nic smiesznego (1)
Trojmiejskie Stocznie ledwo ciagna ,zatrudniaja na umowe-zlecenie ,dzisiaj pracujesz a jutro wez wolne .Rzad miał ratowac Stocznie ,ale jak uratuje ?? jak ??
Wszystko fajnie wyglada na stronach internetowych ale nie w rzeczywistosci .To jest juz przysłowiowy koniec.- 5 1
-
2020-06-10 05:05
Odp.
Rząd ratuje ale to rząd Niemiecki .
Właśnie płynie do ich stoczni dofinansowanie publiczne w wysokości 1 000 000 000 dolarów- 2 0
-
2020-06-09 22:14
Masakra (1)
A co crist nie potrafi dokończyć budowy pod klucz zapraszam do remontowa my skończymy
Takie stocznie mamy brawo Donald tusk- 5 13
-
2020-06-10 02:22
Przyjęto zlecenie...
...i zrealizowano projekt zgodnie z zapytaniem ofertowym. To nie Polska stocznia buduje tylko Norweska. W czym problem, że część prac stocznia Ustein zleciła innej stoczni?? Żaden. Crist nie musiał tego robić ale zrobił. Polskie stocznie nawet nie były brane do przetargu na ten projekt a tylko i wyłącznie norweskie. Także nie wieszajcie psów na stoczni skoro nie macie pojęcie o kontrakcie.
- 4 1
-
2020-06-09 23:22
A co tam w Naucie, Stoczni Marynarki Woj. czy Gdańskiej? Kolejne sukcesy narodowego przemysłu okrętowego? (1)
- 9 0
-
2020-06-09 23:51
Pytasz,więc odpowiadam
Stocznia Wojenna-praktycznie nic się nie dzieje mało remontów jeszcze mniej nowych budów, praktycznie wszystkie programy dla wojska zaniechano
Stocznia Nauta -w niedługim czasie ponad 150 osób do zwolnienia ,puste doki ,brak remontów potężne długi podobni
Gryfii
Stocznia Gdańska też cienko
Jedynie co budujemy w dużej ilości to promy-wszyscy słyszeli nikt ich nie widział....tylko stępka rdzewieje- 5 0
-
2020-06-09 22:22
Bardzo ciekawe (1)
Bardzo ciekawe są te artykuły o statkach i ich budowach szkoda, że nie można zobaczyć ich na żywo, porobić zdjęć, ciekawe obiekty.
- 1 0
-
2020-06-09 23:10
Lepsze sa komentarze:)
- 1 0
-
2020-06-09 22:56
Tsa
- 0 0
-
2020-06-09 21:15
Największa ale najgorsza
Oprócz wysokich stanowisk wszyscy Polacy muszą być na własnej działalności. Do tego stawki są śmieszne, a nieraz po przepracowaniu całego miesiąca nagle obcinają jeszcze "bo nie wyrobili planu". Prawie żadnego statku nie robią w całości, na wykończeniówkę (za którą jest największy zarobek) idą do innych stoczni. Do tego ludzie z wyższych stanowisk robią przekręty i kradną.
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.