• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii

VIK
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Odbiorcą finalnym jest francuska firma Nexans Subsea Operations AS. Odbiorcą finalnym jest francuska firma Nexans Subsea Operations AS.

Częściowo wyposażony statek do układania kabli opuści stocznię Crist. Teraz trafi do norweskiej stoczni Ulstein na prace wykończeniowe. Blisko 150-metrowa jednostka została wykonana na zlecenie Nexans Subsea Operations AS.



Ma 149,9 m długości, 31 m szerokości i nośności 17 tys. ton. Na pokładzie będzie mógł pomieścić 90-osobową załogę. Jednostka będzie przystosowana do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Dodatkowym wyposażeniem będzie kosz na kabel światłowodowy o ładowności 450 ton.

Gospodarka morska w Trójmieście


Kablowiec NB 314 Nexans Aurora, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP3, powstał według projektu ST-297 CLV (Cable Laying Vessel) z okrętowego biura projektowo-konsultingowego Skipsteknisk z Alesund. Statek jest przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji.
  • Statek jest przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji.
  • Tak ma wyglądać gotowy kablowiec.

- NB 314 "Nexans Aurora", to kolejny po NB 312 "National Geographic Endurance" i NB 311 "Color Hybrid" projekt, który powstał w Crist dzięki współpracy z naszymi norweskimi partnerami, ze stoczni Ulstein - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager, Crist.
Pierwsze cięcie blach odbyło się w lutym 2019 roku. Teraz częściowo wyposażony kadłub jednostki przejdzie ostatnie prace wykończeniowe w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorcą finalnym jest francuska firma Nexans Subsea Operations AS. Główną jej działalnością są zaawansowane rozwiązania w zakresie okablowania i łączności. Ma ponad 120 lat doświadczenia i zatrudnia obecnie ponad 26 tys. osób na całym świecie.

Stocznia Crist jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. Koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
VIK

Miejsca

Opinie (75) 2 zablokowane

  • zbudowali kolejny kadlub

    wyposażenie i całe know-how tego statku to Norwegia. Kadluby w podwykonawstwie robią nie od dziś. ale plus że w ogóle coś robią. mogliby siąść, płakac i skamlec o pomoc a tak walczą.

    • 8 2

  • Dalej już tylko zgliszcza

    Gryfia , Nauta,Wojenna i za miliony odkupiona SG
    Już niedługo 1 prom wypłynie ze stoczni w Szczecinie,a potem będziemy kolejne budowali ,hm kiedy oni to obiecali 2017 chyba....

    • 7 5

  • (1)

    Szkoda, że crist oferuje darmowe praktyki bez możliwości dalszego zatrudnienia :(

    • 20 3

    • ło matko zatrudnić sie w Criście ??? to już ostateczna ostateczność....podanie o wkład do długopisu

      • 6 0

  • (1)

    Szkoda że tylko kadłub tu powstaje, a nie całość łącznie z wykończonym wyposażeniem.

    • 50 5

    • kadłub robią kraje taniej siły roboczej ... na wyposażeniu się najwięcej zarabia ... Polacy by rozkradli

      • 8 4

  • Zbudowany w Norwegii (1)

    Tak bedzie w papierach. Moze i malo wazne dla niektorych, niemniej jednak, bardzo nieuczciwe.

    • 37 4

    • owszem nie uczciwe

      Uczciwe to Nauta..Stocznia Gdańsk..Gryfia i PISWarski.. a ?? istnieje Elktromontaż Płn.. na dotacjach

      • 3 8

  • fajnie :), ładna linia, ciekawe kto sporządził projekt?

    • 0 1

  • To tylko kadłub

    trochę blachy i farba, podobne robią w Indiach czy Bangladeszu, bez rewelacji.

    • 41 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane