- 1 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (57 opinii)
- 2 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (135 opinii)
- 3 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (114 opinii)
- 4 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (61 opinii)
- 5 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (33 opinie)
- 6 Spółka Mondry pozostanie w "zbożowym" (21 opinii)
Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii
Częściowo wyposażony statek do układania kabli opuści stocznię Crist. Teraz trafi do norweskiej stoczni Ulstein na prace wykończeniowe. Blisko 150-metrowa jednostka została wykonana na zlecenie Nexans Subsea Operations AS.
Ma 149,9 m długości, 31 m szerokości i nośności 17 tys. ton. Na pokładzie będzie mógł pomieścić 90-osobową załogę. Jednostka będzie przystosowana do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Dodatkowym wyposażeniem będzie kosz na kabel światłowodowy o ładowności 450 ton.
Gospodarka morska w Trójmieście
Kablowiec NB 314 Nexans Aurora, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP3, powstał według projektu ST-297 CLV (Cable Laying Vessel) z okrętowego biura projektowo-konsultingowego Skipsteknisk z Alesund. Statek jest przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji.
- NB 314 "Nexans Aurora", to kolejny po NB 312 "National Geographic Endurance" i NB 311 "Color Hybrid" projekt, który powstał w Crist dzięki współpracy z naszymi norweskimi partnerami, ze stoczni Ulstein - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager, Crist.
Pierwsze cięcie blach odbyło się w lutym 2019 roku. Teraz częściowo wyposażony kadłub jednostki przejdzie ostatnie prace wykończeniowe w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorcą finalnym jest francuska firma Nexans Subsea Operations AS. Główną jej działalnością są zaawansowane rozwiązania w zakresie okablowania i łączności. Ma ponad 120 lat doświadczenia i zatrudnia obecnie ponad 26 tys. osób na całym świecie.
Stocznia Crist jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. Koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
Miejsca
Opinie (75) 2 zablokowane
-
2020-06-09 16:35
zbudowali kolejny kadlub
wyposażenie i całe know-how tego statku to Norwegia. Kadluby w podwykonawstwie robią nie od dziś. ale plus że w ogóle coś robią. mogliby siąść, płakac i skamlec o pomoc a tak walczą.
- 8 2
-
2020-06-09 14:40
Dalej już tylko zgliszcza
Gryfia , Nauta,Wojenna i za miliony odkupiona SG
Już niedługo 1 prom wypłynie ze stoczni w Szczecinie,a potem będziemy kolejne budowali ,hm kiedy oni to obiecali 2017 chyba....- 7 5
-
2020-06-09 11:41
(1)
Szkoda, że crist oferuje darmowe praktyki bez możliwości dalszego zatrudnienia :(
- 20 3
-
2020-06-09 13:39
ło matko zatrudnić sie w Criście ??? to już ostateczna ostateczność....podanie o wkład do długopisu
- 6 0
-
2020-06-09 11:30
(1)
Szkoda że tylko kadłub tu powstaje, a nie całość łącznie z wykończonym wyposażeniem.
- 50 5
-
2020-06-09 13:39
kadłub robią kraje taniej siły roboczej ... na wyposażeniu się najwięcej zarabia ... Polacy by rozkradli
- 8 4
-
2020-06-09 12:34
Zbudowany w Norwegii (1)
Tak bedzie w papierach. Moze i malo wazne dla niektorych, niemniej jednak, bardzo nieuczciwe.
- 37 4
-
2020-06-09 13:25
owszem nie uczciwe
Uczciwe to Nauta..Stocznia Gdańsk..Gryfia i PISWarski.. a ?? istnieje Elktromontaż Płn.. na dotacjach
- 3 8
-
2020-06-09 12:40
fajnie :), ładna linia, ciekawe kto sporządził projekt?
- 0 1
-
2020-06-09 12:17
To tylko kadłub
trochę blachy i farba, podobne robią w Indiach czy Bangladeszu, bez rewelacji.
- 41 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.