• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne miliony na inwestycje w DCT Gdansk

VIK
8 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe. W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe.

DCT działa już od 10 lat. W tym czasie terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU. A to nie koniec. Władze DCT zapowiadają kolejny program inwestycyjny o wartości 280 mln zł.



Po uruchomieniu w 2007 r. terminal kontenerowy DCT Gdańsk posiadał jedno głębokowodne nabrzeże przeładunkowe i wyposażony był w trzy suwnice nabrzeżowe STS, osiągając roczną zdolność przeładunkową na poziomie 500 000 TEU (kontenerów dwudziestostopowych). W ciągu dziesięciu lat działalności terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU, co czyni go największym terminalem kontenerowym na Morzu Bałtyckim.

Aktualnie DCT Gdańsk dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km, posiada 11 suwnic nabrzeżowych STS i rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych na świecie kontenerowych statków oceanicznych. DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego między Europą a Azją. W 2017 r. terminal przeładuje ponad 1,5 mln TEU, regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowych statków na świecie.

A przed DCT kolejne wyzwania, czyli nowy inwestycyjny program rozwojowy o wartości 280 mln zł.

- Nowa inwestycja potwierdza wiarę inwestorów i akcjonariuszy DCT w przyszłość gospodarczą Polski oraz potencjał DCT w świadczeniu najwyższej jakości usług z korzyścią dla wszystkich klientów - powiedział Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk. - DCT Gdańsk jest jednym z najbardziej efektywnych łączników z rynkami zlokalizowanymi w obrębie Morza Bałtyckiego, jak również stanowi konkurencyjną ofertę obsługi rynków wewnątrzlądowych takich jak Czechy, Słowacja czy inne sąsiadujące z Polską kraje. DCT Gdańsk jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Terminal DCT to jedno z tych miejsc na gospodarczej mapie Trójmiasta, które chętnie odwiedzają politycy. Na zdjęciu:  Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w DCT, Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT oraz wicepremier Mateusz Morawiecki.
  • W czerwcu tego roku DCT odwiedził Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
  • W maju 2015 roku gdański terminal odwiedził ówczesny minister gospodarki Janusz Piechociński.
  • W 2011 roku DCT z bliska podziwiał ówczesny wicepremier Waldemar Pawlak.
  • DCT z bliska w 2011 podziwiał też prezydent Lech Wałęsa.
  • Z wizytą w DCT w 2011 roku była też mocna reprezentacja resortu infrastruktury, czyli minister Cezary Grabarczyk oraz wiceminister od spraw morskich Anna Wypych-Namiotko.

Nowa inwestycja zakłada doposażenie istniejącego głębokowodnego nabrzeża przeładunkowego T2 w dwie dodatkowe suwnice STS, których parametry sytuują je wśród największych tego typu urządzeń na świecie. Wspierane będą one przez pięć nowych elektrycznych suwnic placowych RTG. Odpowiednio zwiększona zostanie także powierzchnia placów składowych. Ponadto, obecnie istniejący kompleks bramowy dla samochodów ciężarowych zostanie całkowicie zautomatyzowany i zoptymalizowany, aby kierowcy nie musieli wysiadać z pojazdów podczas przekraczania granicy terminalu, co nie tylko podniesie poziom bezpieczeństwa ich obsługi, ale uczyni cały proces wydajniejszym.

Jednym z kluczowych elementów nowej inwestycji będzie znaczące podniesienie intermodalnej zdolności operacyjnej. Rozbudowa bocznicy kolejowej o dwa dodatkowe tory oraz wydłużenie do maksymalnej dopuszczalnej obecnie długości w Europie wszystkich torów do 750 metrów stworzy klientom prowadzącym działalność w niemających dostępu do morza krajach, takich jak Czechy czy Słowacja, atrakcyjną kosztowo oraz niezawodną i wydajną alternatywę dostępową do zlokalizowanych w tych państwach centrów logistycznych i przeładunkowych.

Przygotowany program inwestycyjny zostanie ukończony w ciągu najbliższych trzech lat, wzmacniając pozycję DCT Gdańsk jako unikalnej platformy logistyczno-transportowej umożliwiającej obsługę handlu międzynarodowego w sercu Morza Bałtyckiego oraz najbardziej optymalnej i konkurencyjnej kontenerowej bramy do Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.

Rozbudowa DCT, nowe suwnice.

VIK

Miejsca

Opinie (138) 1 zablokowana

  • 3mln.TEU/rok ??? (1)

    3M/365dni/11suwnic/24h>31ruchów
    Bez podmian, przeglądów, awarii, przerw technologicznych na zawiniecie statków, wietrznej pogody itp.

    Wyjaśnijcie bo coś mi chyba umknęło?

    • 8 3

    • 1TEU = kontener 20 stóp

      • 1 0

  • najwiekszy błąd w moim życiu nie (7)

    To praca w dct.zniszczyłem dobie zdrowie za drobniaki.codzienny ból kręgosłupa za 3 tys netto po 10 latach.szkoda pisac

    • 17 5

    • (2)

      Nie za bardzo kumam te wpisy pracowników DCT bo jezeli jest tak zle plecy bolom premi niema pracy za dużo.To dlaczego tam pracujesz zwolnij się i idź do prywaty za 1200 podstawy i 350 godz przepracowanych i reszta w kopercie co w sumie te 4000 tys dostaniesz.Ale nie pójdziesz ty i wielu innych z DCT bo nigdy u prywaty nie robiła i wie ze sobie pogorszy i tak biadoli.Tak ze przestncie narzekać bo macie malinowo.

      • 4 9

      • Owocowy Raj.

        Malinowo hahaha.
        W D... Byles i wielkie g.... Widziales wiec rue!

        • 0 1

      • ...

        Na jakim ty swiecie zyjesz. 1200zl. Wy naprawdę zatrzymaliscie sie czasem 10 lat temu. Czlowieku teraz kasjerka w biedronce na dzien dobry ma 2500 tyle co u nas kierowca. Kto niby zarabia 4000zl? W dziale operacyjnym nikt powtarzam NIKT nie ma takich pieniędzy moze poza zaprzedanymi bryg. Aha a plecy mnie rzeczywiscie nie bolom a bolą.

        • 6 2

    • Fakt (2)

      Lewarów tam nie brakuje. A najwięcej na zmęczenie i bóle kręgosłupa narzekają te niby chłopy wydziarane od stóp do głów. Panienki co w życiu nigdy porządnie po d*pie nie dostały.

      • 1 6

      • ...

        No wy to najlepiej wieżyczki z SSmanami byscie postawili żeby pilnowac i poganiac pracowników. Po czym w zyciu jeszcze nie dostali? No to moze wezcie bata i zacznijcie bic swoich pracowników. Wlasnie pokazujecie swoje prawdziwe oblicze.

        • 5 1

      • tatuaże winne wszystkiemu

        Człowieku popracuj pare lat zgięty wpół to pogadamy.jestem pewien ze nie wiesz o czym mówisz.zapewne twój zawód to ,,syn ojca,,

        • 2 0

    • czy tam zatrudniają tragarzy?

      • 0 0

  • Brawo,wreszcie cos dla gospodarki, a nie tylko dla turystow.

    • 4 4

  • UCIEKAJ

    morawiecki uciekaj z gdańska bo cię psami poszczują ...

    • 15 4

  • Ciekawostka

    Mało osób wie, ale rozbudowę DCT współprojektowała firma z Gdańska :)

    • 8 0

  • (4)

    Nie idźcie do pracy do DCT. Duzo obiecuja a jeszcze więcej zabieraja. Wytrzymałem rok czasu.

    • 11 7

    • Rok czasu to ty poświęciłeś na naukę.

      • 2 6

    • Cienki z ciebie pracownik .Niw wróżę tobie przyszłości pewnie będziesz na zasilku resztę życia.

      • 2 6

    • Rób w życiu to co lubisz. (1)

      Po prostu nie dla ciebie było to zajęcie. Są ludzie, którzy to lubią i pracują.

      • 0 7

      • ..

        A Ja myslalem kobieto z HR ze do pracy chodzi się przede wszystkim po to, zeby zarabiac pieniążki a nie robic to co sie lubi. Wy to naprawde macie namieszane we łbach. Az dziw bierze, że jestescie tak podatni na te prokorporacyjne gadki i szkolenia.

        • 6 0

  • Pracownik (1)

    Aha to fajnie krawaciarze Sie cieszą... a klasie robotniczej dalej płacą po 9zl na godzine za rozładowywanie kontynerów załadowane paszami itp... towar trzeba wyladowac recznie i przeliczyć!!! To jest chore. Bardzo ciezka praca. Pluje na was.

    • 4 5

    • Kto ci każe ? Znajdź se lepszą

      • 1 6

  • a co tu morawiecki?

    przeciez dla niego to koło do roweru, ostatnia sprawa dla niego to papier do drukarki.nie on dtc budował,odjechany z niego człek, jak tatuś, w innym świecie żyją

    • 7 5

  • Dużo szczekaczy widzę:) (1)

    Szczekać, szczekać, karawana jedzie dalej biedne lemingi.

    • 4 13

    • Korki szczur

      Przyjdzie i na Ciebie czas szczurze korporacyjny...... dalej ładuj się w d*pe

      • 6 1

  • wincej towarow z chin a wykupimy was bialasy

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane