• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny gigant w DCT. MSC Ambra po raz pierwszy w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
4 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W ramach stałego połączenia od ub. roku w DCT bywa brat kontenerowca MSC Ambra, czyli MSC Gülsün (na zdjęciu). W ramach stałego połączenia od ub. roku w DCT bywa brat kontenerowca MSC Ambra, czyli MSC Gülsün (na zdjęciu).

Dla miłośników statków, czyli tzw. shipspotterów, szykuje się prawdziwa gratka. W sobotę, 7 marca, do terminala DCT wejdzie jeden z największych kontenerowców świata MSC Ambra, który odwiedzi Gdańsk w ramach swojego pierwszego rejsu.



Kontenerowiec MSC Ambra został zwodowany w tym roku i właśnie odbywa swój dziewiczy rejs z portu Xingang. W Europie odwiedził już Hiszpanię, teraz niemiecki port Bremerhaven, a następnym przystankiem jest właśnie terminal DCT Gdańsk.

Kontenerowiec pojawi się w Gdańsku w sobotę, 7 marca, o godz. 17. Wejście po portu można obserwować z Westerplatte i z plaży na Stogach. Na teren terminalu nie można wchodzić. Przy T2 MSC Ambra zacumuje ok. godz. 18.

Kontenerowiec ten jest jednym z serii sześciu statków zamówionych w kwietniu 2015 roku za kwotę 950 mln dolarów. Statek zbudowała koreańska stocznia Samsung Heavy Industries, a jego armatorem jest Mediterranean Shipping Company.

Gospodarka morska w Trójmieście



W ramach stałego połączenia od ub. roku w DCT bywa siostrzana jednostka MSC Ambry, czyli MSC Gülsün.

Kontenerowce z tej serii mają 400 m długości, czyli tyle, ile łącznie cztery boiska piłkarskie, 61,5 m szerokości, 33,2 m wysokości. Mogą załadować na pokład 23 756 kontenerów 20-stopowych i pod względem ładowności są obecnie największą jednostką tego typu na świecie. A teraz kilka liczb obrazujących jak duże możliwości mają te statki. Mogą jednorazowo zabrać na pokład 386 mln par butów, 223 mln bananów, 2,94 mln pralek, 2,37 mln opon samochodowych albo 47 512 aut. Wyliczono, że aby przewieźć 23 756 TEU, trzeba użyć 1 358 samolotów, 44 składy pociągów lub 14 072 ciężarówki.

Jak zapewnia armator, jednostki z tej serii są bardzo nowoczesne i ekologiczne. Im więcej kontenerów przewiezionych zostaje jednorazowo, tym mniej jest szkodliwego dla środowiska transportu. Kształt dziobu kontenerowca został zaprojektowany tak, żeby zwiększyć efektywność energetyczną jednostki poprzez zmniejszenie oporu kadłuba. Efektem jest mniejsze zużycie paliwa. Statek jest również wyposażony w hybrydowy system oczyszczania spalin i ma możliwość przejścia na paliwo o niskiej zawartości siarki lub przystosowania w przyszłości napędu do skroplonego gazu ziemnego (LNG). Kontenerowiec gigant jest wyposażony w podwójną ochronę kadłuba wokół silnika, a także specjalny program oceny stanu kadłuba 3D. Zainstalowano na nim nowoczesny "dwuwieżowy" system przeciwpożarowy z pompami o dużej wydajności.

Gigantyczny MSC Gülsün wpływa do DCT.

Miejsca

Opinie (57) 6 zablokowanych

  • msc ambra

    Ambra przywiezie z Chin koronawirusa

    • 1 1

  • (2)

    Teraz przynajmniej więcej luzu na robocie,bo przez wirusa mniej statków pływa. Powodzenia dawni koledzy z DCT,bezpiecznej pracy

    • 15 8

    • (1)

      to Ty kolego?

      • 1 0

      • nie, to ja

        • 1 0

  • To może doElbląga (1)

    Jak PiS przekopie Mirzeję to takie kontenerowce będą wpływać do Elbląga

    • 2 5

    • Szerokosc kanalu 20m, szerokosc tych stakow 60m. Co ja nie dam rady???
      Potrzymaj mi piwo...

      • 3 0

  • Koronawirus (1)

    Czy marynarze którzy docierają do naszych portów są badani, chociażby termometrem? Każdy wie że schodzą na ląd itd... Nie wspomnę już o kontakcie z pracownikami portowymi. Chcę zauważyć że głównie są to marynarze filipinscy.

    • 9 4

    • Nie są badani

      Nie są badania.Przyjezdza Janusz biznesu z taxi i zabiera Marynarzy bez badania

      • 6 2

  • Opon mniej, niż pralek???

    :)

    • 0 0

  • nick

    a targi gastronomiczne Gdańsk i Warszawa nadal nie odwołane, a zjeżdżają się producenci z Włoch!!!

    • 0 1

  • Artykul troche na sile bo takie statki wchodza do Gdanska od 10 lat, najpierw 8800 teu i 360 metrow, potem ok 11.000 teu i 380 metrow, potem 15.000 TEU i 396 metrow i w koncu 18-23 tys teu - 400 metrow. Te ostatnie roznia sie szerokoscia (jednego kontenera) i iloscia warstw - przy czym do Gdanska nigdy nie wchodza w pelni zaladowane co wynika z rotacji.

    • 5 2

  • jakim cudem mejdzie więcej PAR butów niż bananów?

    • 5 1

  • pisowcy rójnują gospodarkę! (2)

    • 19 26

    • A Ty rujnujesz jezyk polski.

      • 10 3

    • A kto wydzierżawil port w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie prywatnym inwestorom? Jak byś nie wiedział to twoi złodziejscy kumple z PO. Zyski zamiast iść do państwa idą na prywatne konta. A teraz jeszcze raz napisz kto niszczy Polską gospodarkę.

      • 8 6

  • WOW
    Jak Miranda z zerozerozero ;)

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane