- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (32 opinie)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (19 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (77 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (112 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (19 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (84 opinie)
Kolejny kontenerowy gigant zawinie do Gdańska
Już w październiku do gdańskiego terminalu DCT zawinie kolejny kontenerowiec - gigant, zwodowany w sierpniu 2017 roku, "OOCL Germany". To drugi po "OOCL Hong Kong" kontenerowiec we flocie OOCL, mogący pomieścić 21 413 kontenerów dwudziestostopowych. Rekord ten może być już niedługo pobity przez innego armatora - CMA CGM - przedstawił on już plany zakupienia dziewięciu jednostek o pojemności 22 tys. TEU.
"OOCL Germany" został ochrzczony w stoczni Samsung Heavy Industries w Korei Południowej. Jego wymiary to: 399,9 m długości, 58,8 m szerokości oraz 16 m zanurzenia. To drugi z serii sześciu kontenerowców zamówionych przez OOCL w kwietniu 2015 roku za kwotę 950 mln dolarów. W maju 2017 do floty OOCL dołączył "OOCL Hong Kong".
"OOCL Germany" będzie pływał w ramach serwisu L11. W 77-dniowej rejsie statek pokona następującą trasę: Szanghaj / Ningbo / Xiamen / Yantian / Singapur / przez Kanał Sueski / Felixstowe / Rotterdam / Gdańsk / Wilhelmshaven / Felixstowe / przez kanał Suez / Singapur / Yantian / Szanghaj.
Dotychczas największym kontenerowcem na świecie był "Madrid Maersk" o ładowności 20 568 TEU. Jednostka ma 400 m długości i 60 m szerokości. Statek został odebrany przez armatora 7 kwietnia 2017 roku. Pod względem ładowności pokonał on jednostkę "MOL Triumph", która została ochrzczona dnia 15 marca 2017. Zbudowany przez Samsung Heavy Industries Triumph ma ładowność 20 179 TEU i długość całkowitą 400 m, szerokość 58,8 m, a maksymalne zanurzenie wynosi 16 m.
W planach jest jednak budowa kolejnych gigantów. Firma CMA CGM ma zamiar w ciągu najbliższych dwóch lat zamówić dziewięć kontenerowców o pojemności 22 000 TEU.
Największy kontenerowiec świata zawinął do Gdańska w czerwcu 2017 roku.
Miejsca
Opinie (76) 1 zablokowana
-
2017-08-28 12:32
zarobki (2)
ile teraz sie zarabia na kontenerach?
- 3 0
-
2017-08-28 14:37
(1)
Zależy. Można wyciągnąć banke trzysta sto czterysta ale jak weźmiesz nadgodziny to będzie bańka piencet sto dziewięćset.
- 5 0
-
2017-08-28 17:31
chyba zaszlo nieporozumienie, bo to cos za duzo nawet jakby mialo to byc w kolumbijskich peso. chodzilo mi o to ile zarabia tam zaloga, np trzeci lub drugi mechanik
- 0 1
-
2017-08-28 09:45
(1)
Odwracanie sytacji niech DCT pochwali sie po kontroli pip sytacja w dalszym ciagu napieta
- 14 15
-
2017-08-28 12:33
będą musieli posmarować urzędnikom z PIP aby sytuacja się unormowała
- 6 5
-
2017-08-28 08:58
Szkoda że my nie wysyłamy takiej ilości kontenerów... (5)
- 31 7
-
2017-08-28 12:28
Amerykanie też nie wysyłają takiej liczby i jakoś biedy nie klepią.
- 6 0
-
2017-08-28 10:32
takie ilości to może nie
Ale wychodzi ich całkiem sporo.
Trzeba pamiętać o tym, że głównym odbiorcom Polskich towarów jest Europa, do której głównie ślemy transportem drogowym, bo szybciej i póki co taniej.- 8 1
-
2017-08-28 09:15
(1)
Oczywiście, że wysyłamy. Koleją i samochodami na południe.
- 9 1
-
2017-08-28 09:41
Po tym jak przypłyną do nas na północy.
- 7 1
-
2017-08-28 09:07
a tam
dopcha się go pustymi, których i tak nie potrzebujemy...
- 7 2
-
2017-08-28 11:56
kontenery
ale zoro wody pod stepka wzmacił caly basen ale wstyd
- 0 4
-
2017-08-28 09:51
Ale jaja i znowu Gdańsk... a w Gdyni to tylko gadają! (1)
Gdynia pada i być może już niedługo straci prawa miejskie na rzecz bycia przedmieściem Gdańska.
- 34 13
-
2017-08-28 11:18
Gdańsk nie chce takich wrednych przedmieści
- 10 4
-
2017-08-28 10:52
A ten najnowszy statek
Też ma wszystkie prowadnice równe? :D
- 9 2
-
2017-08-28 09:54
Blok
Zaraz zrypani zwiazkowcy znowu cos wywina i nie wplynie
- 5 16
-
2017-08-28 09:18
Ale propaganda
- 7 31
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.