• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny milionowy kontrakt stoczni Crist

Robert Kiewlicz
16 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Statek budowany przez Crist SA będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia. Statek budowany przez Crist SA będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia.

Kończą się prace nad specjalistycznym statkiem do budowy farm wiatrowych w stoczni Crist. Jego całkowity koszt to ok. 200 mln euro. Już niedługo rozpocznie się budowa kolejnej jednostki o podobnym przeznaczeniu dla odbiorców z Niemiec.



Statek, którego budowa kończy się w Gdyni, to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi farm wiatrowych typu offshore. Odbiorcą jest spółka HGO Infra Sea Solutions. Jest to wspólne przedsięwzięcie niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea. Po zakończeniu jego budowy w zakładzie rozpocznie się budowa kolejnej podobnej jednostki.

- Czekamy na uprawomocnienie się nowego kontraktu - mówi Ireneusz Ćwirko, współwłaściciel Stoczni Crist. - O jego szczegółach będziemy mogli poinformować jeszcze w grudniu.

Trojmiasto.pl nieoficjalnie dowiedziało się, że chodzi o kolejną jednostkę do budowy farm wiatrowych na morzu. Koszt kontraktu to ok. 150 mln euro. Statek będzie jednak mniejszy od jednostki obecnie budowanej. Wyposażony ma być także w inne systemy. Odbiorcą jednostki może być także HGO Infra Sea Solutions.

- W chwili obecnej w stoczni Crist budowany jest także statek typu PSV dla odbiorcy z Norwegii oraz dwa trawlery dla Duńczyków - dodaje Krzysztof Kulczycki, drugi z właścicieli Crist SA.

We wtorek stocznię Crist odwiedzili dziennikarze i przedstawiciele firm z Niemiec i Wielkiej Brytanii. HGO Infra Sea chciała w ten sposób zaprezentować swojego polskiego partnera. Wcześniej władze spółki wielokrotnie zapowiadały budowę kolejnych statków, która ma być wzorcem dla nowych.

Jednostka budowana w Gdyni będzie charakteryzowała się możliwością załadunku do 8 tys. ton i wydajnością dźwigu 1,5 tys. ton. Parametry jej działania umożliwiają instalację w ciągu roku 40 turbin wraz z masztami o mocy ponad 6 MW.

Miejsca

Opinie (42) 3 zablokowane

  • jak tak dalej Crist będzie szastać ludźmi jak to robi obecnie to jestem ciekaw jak oni zbudują te jednostki.Przy takich warunkach pracy i płacy życzę powodzenia...

    • 23 2

  • ale sciema z tym NOWYM kontraktem - jakim nowym !?... (6)

    ależ stara wiadomość !!! - o tym "nowym", drugim kontrakcie...najpierw był THOR (tego tutaj teraz nie liczymy)potem była PIERWSZA jednostka - jak podano w powyższym artykule - właśnie obecnie kończona...a potem pojawiła się informacja o NOWYM zamówieniu na DRUGĄ taką jednostkę - chodzi dokładnie o to zamówienie, o którym w powyższym artukule jest mowa jako o "kolejnym milionowym kontrakcie" i o "podobnej kolejnej jednostce" (do tej kończonej obecnie)...Trojmiasto.pl wcale nie musiało się "nieoficjalnie dowiadywać" o jaką jednostkę chodzi, ponieważ to już od dawna było wiadomo !!!CO TO ZA NOWOŚĆ ?... skoro o tej jednostce (kolejnym zamówieniu) pisał m.in. miesięcznik "Nasze MORZE" już PONAD ROK TEMU (w n-rze 10/2010) ???!!!

    • 24 4

    • to nie jest kontynuacja zamówienia dla Beluga w ramach opcji wynikającej z obecnie realizowanego kontraktu (5)

      jest to nowy kontrakt na inną jednostkę dla innego kontrahenta. czy tak trudno czytać ze zrozumieniem?

      • 3 2

      • jak mało wiesz, to się nie odzywaj... (4)

        Beluga w miedzyczasie zbankrutowala (PO publikacji niusa w n-rze 10/2010 w "Naszym MORZU"), ale drugi partner kontraktu - Hochtief początkowo sam gwarantował kontynuację kontraktu, a potem dobrał sobie nowego kontrachenta (na miejsce zbankrutowanej Belugi)... |||| to JEST ta sama jednostka, to CHODZI O TEN SAM KONTRAKT ! chodzi o TĘ SAMĄ JEDNOSTKĘ... (a to, że po stronie konsorcjum zamawiającego zmienił się jeden z udziałowców - nie ma znaczenia) |||| to NIE JEST ŻADEN NOWY KONTRAKT (inny, niż ten, o którym było już wiadomo 10/2010) !

        • 3 1

        • sorry, pomyłka... (3)

          przepraszam.... było: Hochtief początkowo sam gwarantował kontynuację kontraktu, a potem dobrał sobie nowego kontrachenta (na miejsce zbankrutowanej Belugi)... a POWINNO BYĆ Hochtief początkowo sam gwarantował kontynuację kontraktu, a potem dobrał sobie nowego PARTNERA (na miejsce zbankrutowanej Belugi)

          • 1 0

          • (2)

            Dalej nie wiesz o czym mówisz.

            • 0 1

            • ... (1)

              to Ty nie wiesz.... więc nie wprowadzaj ludzi w błąd...

              • 0 0

              • ...

                chyba Kolega jednak nie wie za bardzo o czym pisze.... ! Na pewno nie jest to ten sam kontrahent i nie ten sam statek !

                • 0 2

  • Co z tą Nauta????? Są dziennikarze śledczy, którzy to opisza, czy dalej styk biznesu prywatnego z państwowym to będzie walka (1)

    buldogow poc rywalem, za który zabuli podatnik?

    • 18 1

    • Szkoda, że w Naucie się źle dzieje

      a jakoś o tym żaden z dziennikarzy nie pisze. Warto byłoby się temu przyjrzeć bo gdy nie wiadomo o co chodzi to wiadomo, że o pieniądze.

      • 9 0

  • 3mam kciuki

    mam nadzieję, że biznes wypali. fajnie, że coś się dzieje na stoczniowych terenach, oby jak najdłużej. a że zysk wpada do prywatnej kieszeni... no cóż, trzeba pamiętać, że akcjonariusze zyskują, ale też ryzykują.

    • 40 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane