• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolos w gdyńskim porcie

neo
13 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
MV ”Dyna Pure” cumuje przy Nabrzeżu Holenderskim.
MV ”Dyna Pure” cumuje przy Nabrzeżu Holenderskim.

210-metrowy statek z ponad 50 tysiącami ton ładunku zawinął do gdyńskiego portu. Dzięki temu Morski Terminal Masowy pobije rekord wszech czasów i w tym roku przeładuje ponad 4 mln ton.



Tak duży statek zawinął do Morskiego Terminalu Masowego Gdynia po raz pierwszy w historii. Masowiec typu "Panamax" - MV "Dyna Pure" o długości 210 metrów i zanurzeniu 12 metrów przywiózł w piątek z Argentyny 10 tysięcy ton kukurydzy i 41 tysięcy ton śruty sojowej.

Dzięki temu Morski Terminal Masowy w roku 2010 pobije rekord w ilości przeładowanych ładunków, przeładowując ponad 4 mln ton towarów.

MTMG jest podmiotem zależnym Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Świadczy głównie usługi przeładunkowe, składowania i przepakowywania: węgla i koksu, zbóż i pasz, rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

neo

Miejsca

Opinie (120) 7 zablokowanych

  • 5 tyś ton to tak dużo?? (29)

    na tira wchodzi 50 ton to raptem 100 razy tyle

    • 6 79

    • trzeba uświadomić tępaka

      czytać nie potrafisz?? Wyraźnie jest napisane, że 50 tys. ton (założę się, że nawet nie potrafisz sobie wyobrazić takiej ilości towaru). Nie wiem co to za tiry widziałeś na polskich drogach, że wożą po 50 ton. Z tego co wiem to biorą po ok. 25 ton. Z racji tego, iż pracuję w tym fachu więc nie ma szans na to żebym się mylił. Przywróciłbym karę śmierci dla ludzi twojego pokroju.

      • 0 0

    • (1)

      a nikt już nie pamięta jak w latach 60-tych wpłynął Amerykański gigantyczny Manhattan, a w latach 70-tych Polski Kasprowy Wierch, który miał 300 metrów długości i prawie 140 tyś nośności? Też przypłynął z ładunkiem. Czym tu się teraz podniecać?

      • 1 0

      • Ciekawe

        nic nie wiedziałem o tym....

        Hmmm, chętnie przeczytałbym o tych statkach i generalnie o współczesnej historii na trójmiasto.pl. A nie tylko przed wojną to, przed wojną tamto....

        • 0 0

    • tysiąc razy tyle...

      • 0 0

    • TIRA??

      Po pierwsze widać się znasz skoro mówsz TIR na każdą ciężarówkę z naczepą. Po drugi jak pięcioosiowy skład o DMC 40 ton, który waży tara około 15 ton ma zabrać kolejne 50?
      Trzymaj japę krótko skoro nie masz nic do powiedzenia.

      • 0 0

    • czytaj ze zrozumieniem 50 tys.ton

      • 0 0

    • czytaj tłuku co piszą !

      czytaj

      • 0 0

    • nie no bravo hehehehe ale usmiałem hahahah

      • 1 1

    • na tira wchodzi 25 ton (2)

      i nie 5, a 50 tysiecy ton
      takze to 2000 razy tyle

      • 3 0

      • 2000 tirow (1)

        • 2 0

        • i to te tiry psują nam drogi, i mi cały rower wpada w te koleiny :(

          • 4 0

    • tak to jest (1)

      na wywrotkę wchodzi 25mt także, na za/wy-ładunek tego statku musiało przyjechać 2000 wywrotek!!!

      • 0 0

      • o ja pitole, 2000 wywrotek, i gdzie to wszystko zaparkowało panie?
        to dlatego nie ma gdzie parkować w mieście panie, bo te wywrotki wszędzie

        • 3 0

    • (2)

      ślepy? 50 tysięcy ton, jeszcze raz, 50 000 ton, to będzie 1000 tirów, jeszcze raz, tysiąc tirów, jeszcze raz, jeden tysiąc tirów, to trochę dużo, na moim podjeździe się nie zmieszczą :)

      • 15 1

      • 1000 przeważonych tirów (1)

        normalnych jeszcze więcej.

        • 10 0

        • o, słyszałeś, jeszcze więcej :) normalnych jeszcze więcej :)

          • 4 0

    • Na matematykę to sie chyba nie chodziło:D

      50 tys ton to 50 0000 ton czyli jakby 1000 razy tyle?

      • 0 1

    • 1000 razy tyle ośle

      naucz się czytać i liczyć

      • 0 0

    • 50000 a nie 5000

      czytaj ze zrozumieniem koleś

      • 0 0

    • naucz się liczyć

      Zanim zaczniesz komentować przeczytaj dokładnie

      • 0 0

    • nie wiecie o co chodzi wiekszosc idzie na magazyn ktory ma pojemnosc 45 tys ton reszta idzie na tiry kukurydza jedzie zpaewne na drugi magazyn mniejszy bo tylko 10 tys ton ale i tak rozladownie tego statku zajmie im pewnie z tydzien pod warunkiem ze pogoda bedzie sprzyjac i nie bedzie przestojow

      • 1 0

    • hehe

      Chyba w stanach ... u nas na tira wchodzi max 24 - chyba że ma specjalistyczną naczepę do ponadnormatywów...

      • 4 0

    • tak... dużo

      wyobraź sobie 100 tirów jeden za drugim. miały by długość około 2,5 kilometra.

      • 1 0

    • Na statku załadowane było 50 tys. ton - tyle co na 1000 tirów po 50 ton

      • 1 0

    • Na naczepę ciągnika siodłowego

      wchodzi (w zależności od przepisów danego państwa o dopuszczalnej masie zestawu) od 18 do 24 ton. Na karnet TIR nie wchodzi ani gram :-D

      • 11 1

    • dobry

      żarcik w poniedziałkowy

      • 1 0

    • panie kolego...

      nie 5 a 50 tysiecy ton

      • 8 0

    • Naucz się najpierw czytać tekst ze zrozumieniem. ;)

      • 14 0

    • nie 5, a 50kT

      • 6 1

  • hahaha ale kolos 210 metrów no nie rozmieszajcie mnie!!!! (7)

    wieksze statki przychodziły do Gdyni o Gdańsku nawet nie wspomne.
    Co za amatorszczyzna, co to za wydarzenie w porcie statek 50 tys. ???
    Przecież to normalne. Własnie teraz w Gdańsku stoi Charlotte Maersk - dł 347 m.

    • 5 6

    • (2)

      czytaj ze zrozumieniem, największy statek jaki zawinął do MTMG a nie całego portu

      • 4 0

      • jak nie wiesz to nie mów, a MTMG były wieksze statki

        np 70 tysMT z weglem.

        • 0 0

      • no to nawet jeśli chodzi o MTMG...

        no to nawet jeśli chodzi o MTMG... - to też nie prawda, że ten z tego artykułu największy!...

        • 0 0

    • Ale Gdańsk nie ma (2)

      niszczyciela o napędzie jądrowym. A Gdynia ma i co? Kto jest lepszy. Gdynia.

      • 4 2

      • oczywiście

        jondrowy chyba z okolic Moszny

        • 1 1

      • gdynia ma tez zakompleksionych mieszkańców, na czele z prezydentem

        w tym tez Gdynia jest najlepsza

        • 4 6

    • to napisz artykuł

      o tym wydarzeniu

      • 2 0

  • od kiedy na TIRa wchodz 50 ton ???

    25 ton wchodzi na TIRa a to daje około 2000 TIRów, jeśli chodzi i ścisłość

    • 0 0

  • Port (2)

    A jak tam z finansami spółek operacyjnych i samego zarządu?

    • 32 1

    • (1)

      przejdz sie na masowke i zobacz jakimi autami sie rozbijaja
      calkiem dobrze sobie radza

      • 4 1

      • hahha

        nie myslisz chyba o robotnikach????????????

        • 0 0

  • Łał, super... (8)

    ... kolejna porcja modyfikowanej genetycznie żywności właśnie dotarła.

    To się cieszą przetwórcy!

    • 38 9

    • GMO (4)

      Radzę pomyśleć tylko czy w żywności normalnej, czy w GMO, które jest odporne na wiele szkodników jest więcej chemii?

      Czy przypadkiem za krytyką GMO które wymaga mniej nawozów nie stoi lobby producentów nawozów...?

      Każdy sam decyduje. Ja wolę GMO.

      • 2 2

      • (2)

        Jak nie Twoje dzieci, to wnuki, będą dzięki temu bezpłodne.
        Tylko naturalne żarcie - może nie tak kolorowe i ładnie wyglądające jak GMO, ale na pewno smaczniejsze.
        Polecam pomidory z szklarni z ogródka na wsi.

        • 6 2

        • (1)

          Oczywiście większość z nas ma możliwość zakupu i dostępu do żywności "ze szklarni z ogródka na wsi".... trochę to hipokryzja.

          Idąc twoim tokiem myślenia z dwojga złego wolę GMO, przynajmniej bez chemii i nawozów.

          PS. Pamiętaj że ziemniaki są modyfikowane genetycznie od ponad 100 lat ;)

          • 0 1

          • a co jak do ziemniaka wprowadzi się białko prionowe. A chyba nie jest tak łatwo to wykryć/przewidzieć....

            :/

            • 0 0

      • jacek GMOch też woli GMO

        i tyle wtym temacie

        • 1 1

    • (1)

      ta sruta sojowa idzie na pasze dla zweirzat wiec radzilbym przejsc na wegetarianizm albo samemu chodowac swinki i krowki :P

      • 1 0

      • GO VEG OR DIE !!!!!!!!!

        Weganizm wzmacnia organizm ! :)

        Polecam ! Już 13 lat jako wegan i 98kg wagi, 190cm wzrostu i nadprzeciętna siła i kondycja :)

        • 1 1

    • kukurydza doda ci skrzydeł xD dosłownie

      • 2 0

  • A w Gdańsku nie było przypadkiem większych kolosów? (10)

    • 30 7

    • Domagam się!!!

      nic nie wiedziałem o tym....

      Hmmm, chętnie przeczytałbym o tych statkach i generalnie o współczesnej historii na trójmiasto.pl. A nie tylko przed wojną to, przed wojną tamto....

      • 0 0

    • (6)

      Były i to znacznie większe, np. ponad 300 metrowy tankowiec o pojemności 300 tys ton!

      • 16 1

      • (5)

        jeden to miał nawet 900 metrów i był największym z największych jakie widział świat!

        • 9 17

        • Wstawaj,

          obudź się, zesr....łeś się!

          • 3 3

        • buhahhahah jeszcze napisz że był przegubowy (3)

          co za trep

          • 32 2

          • Falowy

            Z Przymorza był. No i długośc się zgadza.

            • 5 0

          • Owszem

            A rufa wystawała z portu i znajdowała się na wodach międzynarodowych :)

            • 10 1

          • nawet z dwoma przegubami jak w dortmundzie tak ze spokojnie wyrobil sie na zakrecie pieciu gwizdkow

            • 13 1

    • tak przewczoraj przelatywał z Gwiezdnych Wojen

      • 3 0

    • W stoczni remontowej zawitał własnie

      statek który spłoną na morzu północnym w okolicach UK ....ma on 245m długosci jest to masowiec przewożacy kruszywo pod budowe dróg .W chwili obecnej jest remontowana cała nadbudówka plus arę luków w ładowni .

      • 3 0

  • KOLEGO TY TIRA NIGDY NIE WIDZIAŁEŚ

    na tira 50 ton chyba z 3 przyczepami i dodatkowymi 200 koniami na zaprzęgu:)

    • 2 1

  • Ciekawe (1)

    Czy wraz z kolosem przypłyneli czarnoskórzy z marihuaną na polski rynek...

    • 5 2

    • – O, spójrz jak oni się ruszają! Te kocie ruchy! Te gesty rękami!
      – A po co nasi chłopcy mieliby się tak gibać?
      – Po co? Po co?! Po to, żeby nie wyglądać jak żelbetonowy kloc! Polski gangster nie ma luzu. Rusza się jak wóz z węglem, a przydałoby się trochę polotu i finezji w tym smutnym jak p**da mieście... Nie jest tak, Czarnuchu?'

      • 2 0

  • Gazoport (10)

    Gazoport powinien być budowany w Gdyni. W Świnoujściu ruskich rura gazowa zablokuje ten port i będą mogły tam wpływać statki z niewielkim zanurzeniem.

    • 26 3

    • to zaorzemy rure i w baltyku bedzie babelkowa woda

      syfff on

      • 1 1

    • Nie slyszales, ze Komorowski zakupil od Anglikow bakterie, ktore zjedza Ruskim rure?

      • 2 1

    • Rurociąg nordstream uniemożliwi wpływanie jednostek o zanurzeniu większym niż 13,5m (6)

      Największe statki do przewozu LNG (klasy Q-max, Q-flex) mają maksymalne zanurzenie 12m. Gdy będą wchodzić do Świnoujścia to na pewno będą miały mniej niż 12m, bo po drodze spalą jakieś 2,5tyś ton paliwa. Wiec rosyjsko-niemiecki gazociąg nie zaszkodzi terminalowi gazowemu.

      Więc kolego zanim coś napiszesz to przeczytaj coś więcej niż polityczną propagandę.

      • 3 6

      • (5)

        Naczytałeś się politycznej propagandy w GW. Posłuchaj co na ten temat mówią zarządzający portami w Świnoujściu i w Szczecinie, a potem się wypowiadaj.

        • 4 1

        • Koleżko, ja pływam na Q-flexach i wiem jakie maja zanurzenie i gdzie mogą wpłynąć. (2)

          Chętnie zapoznam się z wypowiedziami zarządzających portami w Świnoujściu i Szczecinie. Podaj cytaty i źródła.
          Dla terminalu gazowego ta rura nie będzie miała znaczenia. Aktualnie maksymalne zanurzenie dla portu w Świnoujściu to 13,2m (info na stronie www portu).
          Gdyby nawet kiedyś chcieli pogłębić cały port to i tak będą potrzebować głębszy tor podejściowy, który będzie się zaczynał już na niemieckich wodach terytorialnych. Z rurą, czy bez... powiększenie max zanurzenia dla Świnoujścia nie jest możliwe bez współpracy z Niemcami.

          • 2 4

          • (1)

            Pisali o tym, nie pamiętam cytatu ani źródła. Właśnie miała być współpraca z Niemcami odnośnie pogłębienia toru na niemieckich wodach i już wiadomo że jej nie będzie.

            • 1 2

            • Skoro tor podejściowy miał być budowany przy współpracy z Niemcami, to rura niczego nie zmienia. Czy z rura, czy bez Niemcy mieli możliwość zablokowania tej inwestycji. Wiec o co cala ta histeria. Najpierw piszesz ze zablokują terminal gazowy, gdy nie masz argumentów na poparcie tej tezy, to zaczynasz pisać że zablokują rozbudowę portu w Świnoujściu. A na koniec przyznajesz że i tak do rozbudowy potrzebna jest współpraca Niemiec.

              • 2 2

        • No a co mówią? (1)

          Bo oni potwierdzają że rura im nie przeszkadza...

          Może przestań słuchać Rydzyka i RP...

          • 2 4

          • Mówią, że planowane pogłębienie podejścia do portu tak, żeby mogły wpływać statki o zanurzeniu (o ile dobrze pamiętam) 15 metrów przez tą rurę nie dojdzie do skutku. Już wiadomo, że te statki będą wpływać do portów niemieckich a potem koleją - też niemiecką, bo Tusk już "sprzedał" nasze linie kolejowe niemieckiemu przewoźnikowi.

            • 5 1

    • to niemiaszków specjalna robota żeby te tamte porty zablokować i swoje eksponować

      • 4 1

  • UWAGA NA ŚRUTĘ I KUKURYDZĘ Z ARGENTYNY!!! (3)

    KUKURYDZA I ŚRUTA W ARGENTYNIE JEST MODYFIKWOANA GENETYCZNIE (GMO)!!

    • 8 7

    • (2)

      no i??

      • 3 0

      • życzę zdrowia :) (1)

        • 0 1

        • no i ?

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową - wcześniej pracował w Zarządzie Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, uczestniczył także w rozwoju STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej. Ukończył również wiele prestiżowych, międzynarodowych kursów z dziedziny ubezpieczeń i zarządzania.

Najczęściej czytane