• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolos z węglem w gdyńskim porcie, czyli kolejny rekord

VIK
18 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
"Mona Pegasus" ma 289 metrów długości i 45 metrów szerokości. "Mona Pegasus" ma 289 metrów długości i 45 metrów szerokości.

Masowiec "Mona Pegasus" o nośności ponad 172 tysięcy DWT, 289 metrów długości oraz 45 metrów szerokości, który w sobotę zacumował przy Nabrzeżu Holenderskim zobacz na mapie Gdyni w MTMG - Morskim Terminalu Masowym Gdynia, jest największym statkiem jaki kiedykolwiek zawinął z ładunkiem do gdyńskiego portu. Statek w swoich dziewięciu ładowniach przywiózł ponad 102 tysiące ton węgla z dalekiej Australii.


Statek przywiózł ponad 102 tysiące ton węgla. Statek przywiózł ponad 102 tysiące ton węgla.

Tym samym został pobity rekord jeżeli chodzi o wielkość ładunku. Do tej pory największą ilość węgla, bo aż 77659 ton przywiózł masowiec "Capri". Węgiel również przywieziono z Australii. Jednostka o nośności 172,5 tysiąca DWT, o długości prawie 289 metrów, szerokości 45 metrów, o maksymalnym zanurzeniu prawie 18 metrów, zawinęła do gdyńskiego portu w listopadzie ub. roku. Przywożąc do gdyńskiej "masówki" aż tyle ton węgla, "Capri" pobił wcześniejszy rekord należący do masowca "Linda Fortune", który w marcu ub. roku przywiózł ponad 75 tys. ton australijskiego węgla.

Tegoroczny rekordzista, masowiec "Mona Pegasus" to jednostka pływająca pod banderą Panamy, która została zbudowana w roku 2000 i ma 289 metrów długości i 45 metrów szerokości, a do MTMG "weszła z zanurzeniem" 12,9 metra.

- Morski Terminal Masowy Gdynia to nowoczesny terminal uniwersalny i takim pozostanie. Fakt, że możemy obsługiwać duże masowce to nasz wielki atut i cieszymy się, że coraz częściej zawijają one do naszego terminalu - mówi Rinus Roose, dyrektor do spraw marketingu i rozwoju MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. - Jednakże naszym celem jest różnorodność obsługiwanych towarów.

Zobacz gigantyczną Linda Fortune

VIK

Miejsca

Opinie (131) 1 zablokowana

  • I Śląsk chce autonomii! Autonomia śląska oznacza bankructwo tego rejonu Polski. Prawda jest taka, że cała Polska dopłaca do Śląska. I tak wyglądała by Polska za rządów Pana Dudy - rozdajmy pieniądze ludziom.

    • 5 2

  • Kopalnio Polska upadnij !!!

    Mam nadzieje, rychłego upadku polskiego przemysłu kopalnianego i wielomiliardowych strat na związkach zawodowych, wałkach prezesów i układach politycznych. Firmami się zarządza i sprawia, że są konkurencyjne na rynku globalnym. Jak widac taniej jest kupić z Australii - i bardzo dobrze. Średnia pensja w JSW to 9tys.zł - a Polski 3780. Jakieś pytania ????

    • 4 3

  • Węglowy kolos.

    Co na to Piotr Duda? Mam nadzieję że jest "oburzony".

    • 8 3

  • Hłe, hłe - okaże się że zadymiarz Duda ma udziały w spółce handlującej węglem z importu

    Wcale bym się nie zdziwił - te mendy, guzikiewicze i inne nieroby tylko patrzą jak zarobić i nic nie robić,
    zwiącholowe towarzystwo od burd i modlitw

    • 4 3

  • tym wynglem będą zasypywane wyrobiska by się Bytom nie zapadał

    no i by górnicy mieli co fedrować, w zasadzie mogli by sypać na hałdę i sprzedawać jako własny, i się nie męczyć po ziemią.

    • 1 0

  • WĘGIEL ZE SLĄSKA PRZYPŁYNĄŁ

    • 4 0

  • Raczej na Śląsk

    • 2 0

  • Krajowy czy importowany ?

    I tak jedna cena czy ktoś wie o co chodzi?

    • 0 0

  • Jest gospodarka rynkowa

    tego przecież chcieliśmy prawie wszyscy. Każdy przedsiębiorca kupuje taki towar który w ogólnym rachunku ekonomicznym mu sie opłaca. Być może koszt wydobycia tony węgla na Śląsku jest wyższy niż w odległej Australii, licząc nawet koszty transportu. Wiem natomiast jak jest z grysami do budowy dróg. Bardziej opłaca się je sprowadzać statkami z Irlandii czy Szwecji niż transportem kolejowym ze Ślaska na Pomorze. Nie dość że koszty wydobycia są bardzo duże , to jeszce kolej pobiera ogromne opłaty za transport, a ponadto grysy Szwedzkie sa lepszej jakości. Znam się natym więc takie porównanie. Po prostu w Polsce są bardzo duże koszty pracy i to trzeba zmieniać jak również znieśc wszelkie przywileje które mają górnicy, kolejarze, hutnicy itp,itd.

    • 4 2

  • Po......ny kraj

    prawie większość wypowiedzi krytykuje płace górników i związki. Cena produktu składa się z grubsza z robocizny, podatków, wydajności pracy, kosztów wydobycia bez robocizny.znając udział procentowy tych składników możnaa dopiero krytykować

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane