• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowy gigant wpływa do Gdańska

ms
4 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Śmiertelny wypadek na terenie GCT
Maersk Taikung ma 332 metry długości i 24 metry wysokości. Jego budowa w koreańskiej stoczni Geoje kosztowała 108 mln  dol. Maersk Taikung ma 332 metry długości i 24 metry wysokości. Jego budowa w koreańskiej stoczni Geoje kosztowała 108 mln  dol.

Po raz pierwszy w historii ogromny kontenerowiec z Dalekiego Wschodu zawinie do gdańskiego portu. Spodziewany czas wejścia: poniedziałek, ok. południa.



Maersk Taikung już w gdańskim porcie - zobacz galerię zdjęć

Maersk Taikung, należący do największej linii żeglugowych na świecie Maersk, to prawdziwy gigant. Ma 332 metrów długości, ponad 24 metry wysokości i może przewieźć ponad 8 tys. kontenerów, z czego prawie 3,7 tys. w ładowniach i ponad 4,4 tys. na pokładzie.

Kolos wypłynął z Szanghaju 1 grudnia. Od tego czasu zawinął już m.in. do Hong Kong i Tanjung Pelepas (Malezja), a w Europie do Hawru, Felixstowe oraz Zeebrugge w Belgi. Kontenerowy gigant nie zabawi w Gdańsku długo, bo już w środę odpłynie do Geteborga, a dalej przez Aarhus, Bremerhaven i Rotterdam wróci na daleki wschód.

Przywiezione przez niego kontenery zostaną wyładowane w terminalu DCT [Deepwater Container Terminal, czyli "głębokowodny terminal kontenerowy"] a następnie rozwiezione po innych bałtyckich portach mniejszymi jednostkami, czyli tzw. feederami.

Maersk Taikung to pierwsza jednostka, która zawija do gdańskiego DCT w ramach ogłoszonego pod koniec października połączenia między Dalekim Wschodem a Europą - pisaliśmy o tym w artykule pt. Gdańsk stał się portem oceanicznym. Linia ta obsługiwana jest przez największą światową kompanię żeglugową Maersk.

Terminal DCT znajduje się pomiędzy Portem Północnym, a plażą na Stogach zobacz na mapie Gdańska. Właśnie stamtąd będzie można najlepiej obserwować wpłynięcie statku do portu.
ms

Miejsca

Opinie (195) 10 zablokowanych

  • nie dadzą rady BCT!!!! BAŁTYCKI TERMINAL KONTENEROWY (2)

    BCT trzyma rękę na pulsie. Zobaczcie jaka jest obsługa w Gdańsku a jaka w Gdyni - np. Magazyn BCT a coś co nazywają Magazynem w Gdańsku. Na początku wiele osób myślało że w Gdańsku będzie lepiej, szybko się jednak okazało że nie ma co się bardzo łudzic. Może za jakiś czas będzie się opłacało zajrzec do Gdańska, ale to raczej za parę dobrych lat.

    • 3 8

    • Nastepny bredzacy :) (1)

      Wystarczy poczytac opinie feederow czy trackow aby podwazyc Twoja bezsensowna wypowiedz na tym forum.I zwroc uwage ,ze DCT funkcjonuje dopiero 2 lata :) A juz lepiej prosperuje od BCT .z pelnym szcunkiem do konkurencji oczywiscie ale ty nie masz zielonego pojecia o tym :).Pozdrawiam BCT

      • 2 1

      • nie chwale swojego

        a może raczej chwalę - swojego. wiesz, pracuję w spedycji "i tu i tu" mamy trochę towaru, póki co DCT jak dla mnie odpada

        • 0 0

  • Taki kolos...

    Taki kolos a wyładunek 344 i 500 pustaków załadunku :)
    Fajnie większego się nie dało przysłać do Gdańska ?

    • 0 1

  • Uczmy sie od najlepszych!!! (2)

    Najmłodszy port kontenerowy od którego pozostałe terminale w Trójmieście mogą uczyć się organizacji pracy gdzie kierowca ciężarówki jest partnerem a nie zbędnym ogniwem w pracy.
    Współpraca z Wami to sama przyjemność.
    Pozdrowienia dla dziewczyn z P-G

    • 10 2

    • dziewczyny z pregate dziękują za uznanie miło nam słyszeć takie komentarze

      • 1 0

    • Koksik a ile wzieles koksiku?

      • 0 2

  • dziekujemy (5)

    A chłopaki w gdyńskim terminalu BCT dziękują związkom zawodowym za to że swoimi idiotycznymi działaniami spowodowali odejście Maerska do Gdańska.

    • 94 7

    • A podobno w gdyni wszystko takie super (1)

      buahaha

      • 4 1

      • huehuehue

        zobaczyłem żółty ser, przepraszam

        • 0 0

    • (1)

      Dużo czytasz, mało wiesz......przejście Maerska do Gdańska było pewne już przed strajkiem, ale najłatwiej zwalić na związki i strajk, niż na nieudolność pana Nowaka z BCT.

      • 5 33

      • bzdura

        Nie wciskaj ludziom kitu.Strajk spowodował podjecie decyzji o przejsciu do Gdańska.Zaden szanujący się armator nie bedzie czekał 3 tygodnie aż związki łaskawie stwierdzą że można iść do pracy.Efekt?Zwolnienia i jeszcze raz zwolnienia.Nieudolnośc = związki zawodowe.

        • 10 3

    • największe złodziejstwo (okradane kontenery ) to wizytówka pracowników BCT

      kurczaki z USA podstawowym pożywieniem pracowników BCT

      • 4 0

  • szybko nie wypłynie (1)

    troszeczkę postoi bo chłopaki nie mają jeszcze takiej wprawy jak na bct lub gct

    • 0 7

    • Jutro sie przekonasz :)

      Bredzisz i jestes nieswiadomy tego co mowisz...

      • 0 0

  • damy rade damy. raz dwa sie uwiniemy z takim statkiem. nasza zaloga jest juz gotowa .

    • 3 0

  • bardzo dobrze

    fajnie gospodarka może ruszy troszkę do przodu,
    www.merlin.witryna.info

    • 1 1

  • Dobrze że nie dziórawy tankowiec:) (3)

    • 7 23

    • jeżeli

      jeżeli przez ó to znaczy że nie jest dziurawy

      • 0 0

    • dziurawy (1)

      • 6 1

      • Mocno DZIURAWY

        nauka i nauka !!!!

        • 1 0

  • (4)

    nie napisano też o wyroku korzystnym dla niemieckich spadkobierców rudery nie wiedzieć czemu zwanej kamienicą na polankach
    czyżby przegrana przez budynia sprawa była aż tak wstydliwa?
    wystarczyło przecież zrobić porządek w ksiegach wieczystych
    ale kto by tam miał do tego głowę
    tu sie robiło wielkie rzeczy - sprzedaż browaru, GPEC-u, budowa tivoli i aquaparku
    aha i rozbudowa mola w brzeźnie:-P

    • 1 12

    • (1)

      o tej ruderze to juz 3 razy tu czytalem i wystarczy. madremu raz powiedziec i zrozumie po cholere ci o tej ruderze znowu?

      • 2 0

      • nie zdarzył sie wygrzebać spod pierzyny i przespał

        • 0 0

    • :D

      lepiej poczytac jak prezes z pisu uratowal gdanska stocznie ;] pamietasz jeszcze, burku?

      • 2 1

    • to akurat było opisane w zeszłym tygodniu poszukaj.

      • 0 0

  • Przemysł morski to jeden z filarów gospodarczych (11)

    państwa mającego dostęp do morza !

    Od lat o taki dostęp toczono wojny.

    Jednak ue i rząd systematycznie niszczą ten przemysł i nikt się nie zastanawia dlaczego.
    Adamowicz nie ma zamiaru rozwijać infrastruktury wokół portu ...

    Zgroza .... Zgroza ..... To po prostu zgroza ...

    • 52 21

    • wlasnie (4)

      czemu w naszej stoczni nie zbudowano statku za 108mln dolarow?

      • 2 4

      • Bo stoczniowcy nie potrafią? (1)

        Cóż, Stocznia Gdańska jedyne co potrafiła to statki o zaawansowaniu technicznym które spokojnie mogli Chińczycy robić.. jak więć SG miała nie upaść?

        • 5 3

        • Oj demagog z Ciebie!

          Padła dlatego że sa Chińczycy i Koreańczycy...a Państwo nie ma ochoty utrzymywać stoczni. Problem polega na tym że byly źle zarządzane a pomoc panstwa sprowadzała się do pompowania kasy na bierzące zobowiązania. Ostatnie inwestycje w stocznie to chyba czasy Gierka. A wierz mi że zaplecze naukowe w Gdańsku mamy takie ze potrafilybyśmy zbudować prawie wszystko... Źle, źle , źle... jakos w Europie zachodniej i Skandynawii opłaca sie budować...u nas przez nieudolność władzy..wszystko jest sprzedawane 'pod mieszkania'. Najprostsze rozwiazania godne debili... Nie piszcie ludzie takich bzdur bo te stocznie to nasze dobro wspólne i bardzo źle sie dzieje że upadają!

          • 1 0

      • Przez Zwiazki (1)

        Przez zwiazki, ktore nie pozwalaja na unowoczesnianie stoczni, bo to wiazaloby sie z wprowadzeniem nowych technologii i zastepowaniem czesci ludzi maszynami a to wiaze sie ze zwolnieniami... A tak mamy gigantyczne koszty produkcji i taki statek u nas kosztowalby 2 razy tyle co na dalekim wschodzie (Chiny czy Korea).

        • 12 0

        • Racja! W prawdziwym wolnym rynku, raz dwa

          zwolnieni znaleźliby inną pracę.

          • 3 0

    • To fakt, o dostęp do morza zawsze toczono wojny, nawet negocjując rozejm ile razy

      było tak, że Gdańsk pozostał w rękach nie powiem kogo. Ale u nas jak zwykle są wyzwoliciele Solidarnościowi papraki bez talentne dzieci nocnej zmiany którzy i tak nie wiele z tego co mamy to oddali w obce łapy podreperowując swój domowy budżet jakąś lewizną.

      • 0 0

    • (4)

      Co ty baranie za bzdury gadasz? Ten terminal powstał 2 lata temu od zera, przewidywana jest dalsza rozbudowa infrastruktury(park logistyczny, drogi które gówno byś zobaczył gdyby nie ten port), nie lubie Adamowicza ale faktem jest że wszystko odbywa się za jego kadencji.
      Amen.

      • 14 4

      • Ta... (2)

        inwestycja, która była rozpisana przed jego kadencją.

        Spójrz jak dojeżdżają/wyjeżdżają tiry z portu po drugiej stronie Motławy (przez centrum miasta !). Spójrz jaki jest stan nawierzchni od mostu wantowego do mostu przy DCT. Spójrz jak zorganizowany jest wyjazd z Gdańska w stronę Warszawy (E7 ...).
        Spójrz na to ile lat jest budowana obwodnica północna i tunel pod Martwą Wisłą.

        Nie wspomnę o transporcie kolejowym w tamtym rejonie ...

        Cieszę się, że DCT jest ale przy wspomnianych działaniach/zaniedbaniach rządu, będzie jak z:
        przemysłem stoczniowym,
        żeglugą śródlądową,
        gazoportem,
        połączeniem energetycznym z krajami skandynawskim,
        rurociągiem naubuko,
        rurą Rosyjsko-Niemiecką...

        • 3 2

        • uwaga (1)

          Nie jestem ani zwolennikiem, ani przeciwnikiem Adamowicza.
          Proszę jednak pamiętać, że drogę to terminala DTC wybudowano z pieniędzy prywatnego inwestora a nie miasta!

          Tak więc Adamowicz tutaj nie miał nic do gadania. :)

          • 4 1

          • a powinien mieć kończąc obwodnicę północną :)

            • 0 0

      • "wokół portu"

        a port to nie tylko DCT

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane