• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowy gigant wpływa do Gdańska

ms
4 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Śmiertelny wypadek na terenie GCT
Maersk Taikung ma 332 metry długości i 24 metry wysokości. Jego budowa w koreańskiej stoczni Geoje kosztowała 108 mln  dol. Maersk Taikung ma 332 metry długości i 24 metry wysokości. Jego budowa w koreańskiej stoczni Geoje kosztowała 108 mln  dol.

Po raz pierwszy w historii ogromny kontenerowiec z Dalekiego Wschodu zawinie do gdańskiego portu. Spodziewany czas wejścia: poniedziałek, ok. południa.



Maersk Taikung już w gdańskim porcie - zobacz galerię zdjęć

Maersk Taikung, należący do największej linii żeglugowych na świecie Maersk, to prawdziwy gigant. Ma 332 metrów długości, ponad 24 metry wysokości i może przewieźć ponad 8 tys. kontenerów, z czego prawie 3,7 tys. w ładowniach i ponad 4,4 tys. na pokładzie.

Kolos wypłynął z Szanghaju 1 grudnia. Od tego czasu zawinął już m.in. do Hong Kong i Tanjung Pelepas (Malezja), a w Europie do Hawru, Felixstowe oraz Zeebrugge w Belgi. Kontenerowy gigant nie zabawi w Gdańsku długo, bo już w środę odpłynie do Geteborga, a dalej przez Aarhus, Bremerhaven i Rotterdam wróci na daleki wschód.

Przywiezione przez niego kontenery zostaną wyładowane w terminalu DCT [Deepwater Container Terminal, czyli "głębokowodny terminal kontenerowy"] a następnie rozwiezione po innych bałtyckich portach mniejszymi jednostkami, czyli tzw. feederami.

Maersk Taikung to pierwsza jednostka, która zawija do gdańskiego DCT w ramach ogłoszonego pod koniec października połączenia między Dalekim Wschodem a Europą - pisaliśmy o tym w artykule pt. Gdańsk stał się portem oceanicznym. Linia ta obsługiwana jest przez największą światową kompanię żeglugową Maersk.

Terminal DCT znajduje się pomiędzy Portem Północnym, a plażą na Stogach zobacz na mapie Gdańska. Właśnie stamtąd będzie można najlepiej obserwować wpłynięcie statku do portu.
ms

Miejsca

Opinie (195) 10 zablokowanych

  • WYJŚCIE

    2010-01-05 2100

    MAERSK TAIKUNG 332,00 PP DCT KONTENEROWY REDA

    • 1 0

  • A ja wlasnie zacząlem tam prace...

    ... wiec ciesze sie przez takie wiadomości... :)

    • 2 0

  • POPRZEZ STATKI DOJDZIEMY DO POTEGI SWIATOWEJ (2)

    Z HISTORI WYNIKA ZE WIELKA BRYTANIA DZIEKI FLOCIE MORSKIEJ ZAWLADNELA SWIATEM NA PONAD 300LAT INDIE AFRYKA POLUDNIOWA USA CANADA ITD TERAZ MAJAWYSPY NA CALYM SWIECIE DZIEKI STATKA STATKI MORZE TO POTEGA 60% TO MORZA I OCEANY NASZEJ PLANETY STATKI TO GIANTYCZNE POTEGI WIEC SIE BARDZO CIESZEBARDZO BRAWO GDANSK KAZDY SUKCES NA MORZU POWIEKSZA POLSKA POTEGE GDYNIA POZDRAWIA GDANSK 3MIASTO RAZEM!!!!!!!!

    • 8 0

    • (1)

      Świetnie, ale używaj jeszcze przecinków i kropek

      • 1 0

      • i wyłącz CAPSLOCKA

        • 1 0

  • Jakie sa i beda nasze porty ?

    Ale sensacja - statek wplywa do portu i wielkie halo.
    No dobrze - jeden z wiekszych kontenerowcow.

    • 1 7

  • nareszcie... (3)

    dopłynęło moje zamówienie - 8 tysięcy kontenerów bialutkiego, pachnącego, chińskiego czosnku. już się bałem, że do wiosny tego nie dostanę, a tu proszę punktualnie, od jutra dwa stoiska we Wrzeszczu i dwa stoiska na Przymorzu czynne całą dobę, mam antidotum na AH1N1, nie kupujcie podróbek z rynku, tylko u mnie prawdziwe, oryginalne chińskie główki pełne witamin, lepsze nawet od polskich dziewczyn...

    • 16 6

    • Bojkotowanie chińskich towarów jest niemożliwe (1)

      Przeciętny Polak nie przeżyje bez nich tygodnia. Albo bez produktów z chińskich półproduktów.

      • 2 0

      • nie bojkotuj tylko...

        weź ekologiczną torbę i kaman do mnie po czosneczek z kontenera, od razu wzrośnie optymizm po dwóch ząbkach...

        • 1 0

    • LOL

      • 2 0

  • Nie ma się co cieszyć. (2)

    Zważywszy że ów kontenerowiec przywiózł mnustwa chińskiego gów...

    • 9 2

    • ciekawe czy słownik ortograficzny też:) (1)

      • 1 0

      • Na grzyba nam chińskie słowniki ortograficzne? Mamy swoje, polskie o niebo lepsze, z których nikt nie korzysta.

        • 1 0

  • Poki co najwiekszym statkiem byl (1)

    Japonski tankowiec oceaniczny -tyle ze nazwy nie pamietam .
    Sam na wlasne oczy go widzialem zaladowanego 6 -7 lat temu.
    Na zatoce mexykanskiej.Mierzyl ponad 360metrow .Zostal po 4 latach exploatacji wycofany przez firme NYK ze wzgledu na coraz czestsze grozne pekniecia za forpikiem i na midshipie.
    Na wodzie z daleka wygladal jak wyspa.

    • 1 1

    • Nie japoński tylko Norweski Jahre Viking 458m długości.

      troszkę informacji na jego temat: http://www.vincelewis.net/viking.html

      • 0 0

  • DCT to port Gdynia 2

    Na pohybel związkowcom i urzędowym nieudacznikom i ich wizjom czyli jak może powstać terminal od zera, nowoczesny, bez problemów ze związkowcami. I tylko problemy z połączeniem terminala z krajem ( czyli ulica Sucharskiego wraz z przyległościami ) psuje widok na nowoczesność. A tak naprawdę DCT to punkt przeładunkowy i plac składowy dla dla operatorów kontenerowych na północny i wschodni Bałtyk.

    • 6 2

  • (1)

    WYJŚCIE WSTĘPNIE JEST ZAAWIZOWANE NA JUTRO NA GODZ. 21.00

    • 0 0

    • mało czasu na foty

      • 2 0

  • Statek można zobaczyć z parkingu przy DCT autkiem i ok. 100m na plażę z buta.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane