• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrakt na 100 mln euro, czyli PSV z Remontowa Shipbuilding

VIK
9 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG. Będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG.

Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na budowę dwóch specjalistycznych statków typu Platform Supply Vessel, przeznaczonych do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych. Wartość kontraktu to blisko 100 mln euro.


Czy statki dla offshore to szansa dla naszych stoczni?


Statki zamówił jeden z największych norweskich operatorów floty offshore. Jednostki te już zostały zakontraktowane do pracy na Morzu Północnym, przy obsłudze pola naftowego, eksploatowanego przez A/S Norske Shell. Będą pływać pod banderą norweską.

- Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna, ponieważ będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Wcześniej ta technologia była już stosowana, ale przy budowie promów budowanych w naszej stoczni. W ten sposób połączone zostanie wieloletnie doświadczenie w budowie statków o napędzie gazowym, jak i jednostek dla sektora offshore. Liczymy, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od klientów z tego bardzo wymagającego rynku.

Statki o długości 89 metrów oraz pokładzie roboczym o pow. 980 m kw. będą posiadały nośność 5400 DWT. Obsługiwane będą przez 25-osobowe załogi. Jednostki te spełniać będą najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem żeglugi Clean Design. Zostaną wyposażone w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.

- Godnym odnotowania jest fakt, że jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów, aż po kompletne wyposażenie oraz przeprowadzenie prób zdawczych - dodaje prezes Wojtkiewicz.

Koncepcja statków oraz dokumentacja techniczna wykonana zostanie przez norweskie biuro Wartsila Ship Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykona należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 2 zablokowane

  • Tak oni to robią

    Wszystkim zainteresowanym odpowiadam: potrzeba było kilkunastu lat (od 1997 roku) konsekwentnej pracy, prywatnego właściciela (ale nie spekulanta) oraz działania w większej grupie (w tym wypadku wokół Stoczni Remontowej). Stocznia Gdańsk nie ma najmniejszych szans na przetrwanie jako stocznia i im szybciej zda sobie z tego sprawę, tym lepiej dla wszystkich.

    • 29 41

  • Remontówka !! Serce rośnie jak się patrzy na rozwój tej firmy ! (1)

    Franek z Sunreefu też sobie radzi fajnie. Tak trzymać.
    Zatem precz Guzikiem i jego darmozjadami !! Pzdr.

    • 55 31

    • Remontowa shipbuilding

      Remontowa shipbuilding, a nie GSR!!!

      • 4 0

  • Jak oni to robią? (2)

    Powiedz Stocznia Gdańsk, jak w RSB mogą tak podpisywać ten kontrakty?

    • 47 3

    • OBI tak to robi

      • 10 2

    • czemuś biedny? boś głupi. czemuś głupi? boś biedny.

      jak sie chce pracowac zamiast myslec o tym jak, gdzie i kiedy palic opony, bo powod nie jest wazny - to mozna.

      zaraz odezwa sie tu ci od kolebek solidarnosci, ci od walki z komunizmem i ci co to dzis biede klepia z winy tuska, kwasniewskiego i millera.

      • 39 4

  • Ankieta jak zawsze mistrzowska.

    • 37 1

  • Przykład jak stocznia może być rentowna (1)

    w stoczni gdańsk jest przerost zatrudnienia biurowego i dlatego nie mają szans żeby zrobić coś tanio. Na restrukturyzacje związki nie chcą się zgodzić bo by stracili połowę załogi.

    • 72 36

    • przede wszystkim maja zwiazki zawodowe ktore mysla o tym gdzie i jak zrobic rozpierduche z paleniem opon.

      • 18 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane