• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrakt na 100 mln euro, czyli PSV z Remontowa Shipbuilding

VIK
9 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG. Będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG.

Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na budowę dwóch specjalistycznych statków typu Platform Supply Vessel, przeznaczonych do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych. Wartość kontraktu to blisko 100 mln euro.


Czy statki dla offshore to szansa dla naszych stoczni?


Statki zamówił jeden z największych norweskich operatorów floty offshore. Jednostki te już zostały zakontraktowane do pracy na Morzu Północnym, przy obsłudze pola naftowego, eksploatowanego przez A/S Norske Shell. Będą pływać pod banderą norweską.

- Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna, ponieważ będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Wcześniej ta technologia była już stosowana, ale przy budowie promów budowanych w naszej stoczni. W ten sposób połączone zostanie wieloletnie doświadczenie w budowie statków o napędzie gazowym, jak i jednostek dla sektora offshore. Liczymy, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od klientów z tego bardzo wymagającego rynku.

Statki o długości 89 metrów oraz pokładzie roboczym o pow. 980 m kw. będą posiadały nośność 5400 DWT. Obsługiwane będą przez 25-osobowe załogi. Jednostki te spełniać będą najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem żeglugi Clean Design. Zostaną wyposażone w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.

- Godnym odnotowania jest fakt, że jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów, aż po kompletne wyposażenie oraz przeprowadzenie prób zdawczych - dodaje prezes Wojtkiewicz.

Koncepcja statków oraz dokumentacja techniczna wykonana zostanie przez norweskie biuro Wartsila Ship Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykona należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 2 zablokowane

  • do waldka

    przecież przyjmują tylko rusz d*pe

    • 0 0

  • też kiedyś chciałem iść pracować do stoczni (9)

    i dobrze zrobiłem że zmieniłem zdanie i poszedłem na studia. Teraz mam pracę umysłową i moja wypłata starcza mi na 2-pokojowe mieszkanie, plus tico :) nie mogę narzekać i mogę się śmiać z innych ludzi

    • 10 43

    • a ja pracuje w stoczni i jezdze bmw x5 i dwa razy do roku wygrzewam sie w egipcie (2)

      i śmieje sie z ciebie,bo skonczyles studia i jeździsz tico a ja jestem po podstawówce i żyje jak panisko!!

      • 11 3

      • A wtedy sie obudziłeś

        • 0 0

      • w Egipcie?

        co za wiocha.....

        • 0 1

    • ekhemmm (5)

      Ja pracuje w stoczni... mam studia... może i pracuje fizycznie, ale starcza mi na 3 pokojowe mieszkanie, mercedesa i wakacje za granicą więc nie wiem co w tym złego.. Wielu ludzi tam nie ma studiow i zarabiaja po 4 tys..

      • 4 0

      • (3)

        Czterytysiące? Ja cieee... Norrrmalnie szał! I to wystarcza na Mercedesa i trzypokojowe mieszkanie, tak? A z jakąś dziewczyną się już zapoznałeś, czy na razie się rozglądasz, co? Ja rozumiem, że teraz są wakacje, ale chyba po tej podstawówce to umiesz liczyć - czynsz + ogrzewanie 1000, żarcie 1000, miesięczny 120, rodzicom coś dorzucić, imprezy 500, ubranie, kredki, internet - następne pięćset... I co - za osiem stów miesięcznie kupisz, zalejesz i naprawisz balerona i jeszcze dwa razy w roku na last minet do Egiptu? Chyba jak będziesz walił nadgodziny co weekend ;)

        • 1 1

        • 1000 na żarcie dla jednej osoby? (2)

          W średniej klasy bistro obiad kosztuje 30zł. To wychodzi na to, że ktoś by się musiał niemal codziennie na mieście stołować.

          • 0 0

          • (1)

            1000 zł miesięcznie, to jest 33 zł dziennie na całodzienne wyżywienie. Nie wiem, jak ty, ale ja jadam przynajmniej trzy posiłki dziennie i nie składają się one wyłącznie z gorącej wody i zupek chińskich, makaronu, ziemniaków i mleka. Śniadanie 4-5 zł, kolacja 5-6 zł - zostaje 22 zł na resztę dnia (obiad + drugie śniadanie + jakieś napoje, przekąski). Ja wiem, że gospodarowanie domowym budżetem przekracza możliwości wielu ludzi, ale spróbuj to kiedyś policzyć, a przestaniesz pleść brednie.

            • 0 1

            • Śniadanie 4-5zł?

              4 jajka 90 groszy, bułka 30 groszy, kawałek boczku 50 groszy. Herbata 10 groszy. W pełni wartościowe konkretne śniadanie 1,80 zł.

              Oczywiście do tego dochodzi koszt smażenia jajecznicy, ale spokojnie w 2 zł da się zamknąć z pysznym śniadankiem.

              Tak więc tek, uważam, że 1000 złotych na jedzenie miesięcznie to naprawdę dużo. Sam wydaje niewiele mniej, ale 3 razy w tygodniu jem na mieście, w jakiś tańszych restauracyjkach.

              • 0 0

      • 4k?

        to i tak na kredycie jedziesz na tego swojego mercedesa i auto.

        • 0 0

  • Do Kazika

    Zmień pracę chłopie widać że nic ci nie pasuje.Zamień się z Waldkiem z Gdańskiej .Myślę że taka kuracja ci się przyda dla twojego zdrowia. Zgłoś się do kierownika PW

    • 0 0

  • Do Kazika

    Ty wiesz ze dostaniesz kasę 10 i wiesz ile.U nas nie wiadomo czy będzie robota a wypłata to może na raty.WALDEK ma rację większość z nas chętnie zamieni się z tobą.Albo inaczej daj cynk jak będą przyjmować pozdrawiam.

    • 1 0

  • do kolegi z północnej

    zamień się ze mną.Pracuję w gdańskiej.

    • 2 0

  • 0,70 groszy (1)

    hurra może znowu dostaniemy 0,70 groszy do godziny podwyżki !!!

    • 0 3

    • Zawsze to lepiej niż słaba pensja na raty i nie zapłacony ZUS.
      Poza tym co roku macie coś więcej.

      • 3 0

  • Czy ci kretyni z zarzadu tej stoczni (24)

    nie potrafia znalezc bardziej sensownej nazwy dla tego zakladu?

    • 27 18

    • Szanowny Panie Stoczniowcu. (1)

      Po pierwsze proszę nie obrażać Zarządu Remontowej Shipbuilding używając w stosunku do tych ludzi słowa "kretyni".
      Po drugie proszę zwrócić baczniejszą uwagę na efekty marketingowe tej nazwy w postaci galopującego wręcz tempa, lokowania w niej zamówień przez najbardziej liczących się światowych armatorów.
      No i najważniejsze, że prywatni właściciele mogą sobie nazywać swoje firmy jak chcą a jeżeli dają ludziom przy tym szyldzie uczciwie zarabiać to wara postronnym się wtrącać.

      • 2 0

      • A Pan prezes może zainteresowałby się załogą, co dzieje się na wydziałach i w zespołach, jakieś podwyżki około 2 zł a nie 0,70 dobrze że jeszcze po równo bo znowu przydupasy majstra dostaliby najwięcej , a jeszcze ten wydział PW co kierownik koledzy majstrowie jakie to są asy !

        • 1 0

    • Kretyni na kokurencyjnym rynku nie dostają kontraktów na 100 baniek. (12)

      *Zasada nie dotyczy przetargów publicznych.

      • 8 0

      • Niech zmienia ta glupia nazwe. (11)

        Albo remontowa albo budujaca nowe statki. I jesli juz to obydwa slowa w jednym jezyku. Moga byc w angielskim ale to musi byc jeden jezyk.

        • 0 8

        • (7)

          ale co cie w sumie boli?

          • 6 1

          • Glupia polsko angielska nazwa oraz (5)

            jak juz napisalem ze albo remontowa albo budujaca nowe statki. A jesli razem to dac jakas zupelnie inna nazwe. "Gedania Navy Yard" lub "Gedania Dock Yard" dla przykladu. Wszyscy beda wiedziec o co chodzi. W Nowym Yorku jest "Brooklyn Navy Yard" od czasow sprzed Pierwszej Wojny Swiatowej. Nazwa bardzo dobra i robia kazda zlecona prace. Buduja nowe, male co prawda jednostki, remontuja, reperuja i wysylaja fachowcow do napraw w rozne miejsca na zamowienie. Cudzoziemcy patrzac i nie rozumiejac co slowo Remontowa znaczy mysla ze to jakas oryginalna nazwa. Gedania Navy Yard pasuje najlepiej.

            • 0 1

            • Obecnie stocznie produkcyjne mające w nazwie Gdańsk nie mają zbytnio szczęścia. ;) (4)

              Zwłaszcza, że "Navy Yard" to najczęściej stocznia marynarki wojennej. Idealnie pasuje...
              Remontowa ma ugruntowaną pozycję na rynku zagranicznym (bo liczącego się krajowego praktycznie nie ma). Jaki jest sens zmieniać nazwę na totalnie nieznaną i zaznajamiać od zera potencjalnych klientów ze swoją ofertą, skoro można wykorzystać renomę siostrzanego (a właściwie to obecnie matczynego) zakładu, jakim jest GSR? Jeżeli zysk finansowy walczy z poprawnością językową to można przymknąć oko na taki koszmarek lingwistyczny.

              • 0 0

              • Wlasnie nie. Brooklyn Navy Yard nosi ta nazwe (3)

                od kiedy zaczela istniec i reperowala diedys jednostki wojenne podczas obydwu wojen. A dzis produkuje wszystko do czego jest w stanie sie podjac. Poza tym jeden jezyk. Dzisiaj nie ma stoczni ktore maja tylko jedna specjalnosc. Jak trzeba to cos zbuduja a jak i trzeba to naprawia. Robia doslownie wszystko aby po prostu istniec, dzialac i trzymac ludzi zatrudnionych. Powiem ze ta nazwa Remontowa do slowa Shipbuilding pasuje jak orny wół do krolewskiej karety. Albo jak konskie siodlo do swini. Navy kojarzy sie z flota i moze byc Military Navy i moze byc merchant Navy. Navy to flota bez wzgledu na to jaka. Przed chwila pytalem Amerykanow co sadza o znaczeniu slowa Navy i to samo mi odpowiedzieli zaznaczajac tradycje. Stany Zjednoczone jako pierwsza mieli Marynarke wojenna ktora nazywali Navy. Rozbudowal ja Prezydent Teodor Roosevelt ktory motywowal to tym ze nie mozna pozwolic aby niemieckie okrety wojenne plynac w jakichs tam celach do Ameryki Poludniowej dumnie paradowaly wzdluz wybrzeza amerykanskiego. Dopiero wlasciwie po pierwsze Wojnie Swiatowej Amerykanie zaczynali budowac wlasna flote handlowa Merchant Navy. Tak ze Navy znaczy flota obojetnie jaka. To nazwijmy Gedania Dock Yard. Tez jest OK.

                • 0 0

              • (2)

                Amerykanie pierwsi nazwali marynarkę wojenną Navy? Kpina. Royal Navy istniała zanim Europejczycy odkryli Amerykę. ;)

                No i nadal pozostanie kwestia biznesowa. Jaki jest sens rezygnowania z markowej nazwy?

                • 0 0

              • Nie zrozumiales mojej wypowiedzi. (1)

                Ja nie napisalem ze Amerykanie pierwsi nazywali flote Navy. Napisalem ze na poczatku nie mieli niczego innego tylko Marynarke Wojenna. Napisalem ze po IWS dopiero zaczeli budowac Merchant Navy. Tak tez bylo w Anglii. Dzis Navy odnosi sie do wszystkiego. To jest po prostu flota. W Polsce tez mowi sie Flota Handlowa i Flota Wojenna. Ta ostatnia nazywana tez jest Marynarka Wojenna. Ale ten termin stworzyli Polacy i nie ma w sobie odpowiednika w jezyku angielskim. Markowa nazwa Remontowa? Jaka to markowa nazwa? Wez nalej kubel wody zimnej na glowe. Markowa nazwa. Bardzo glupio brzmi. Na byznes (nie biznes) to nie ma wplywu. Liczy sie jakosc wykonanej pracy. Nazwa powinna byc zmieniona. Ja tylko podalem przyklad ale inni moze znajda cos lepszego. Remontowa shipbuilding brzmi i wyglada glupio. Moze dla tych ktorzy nigdy za granica nie mieszkali to wyglada odpowiednio ale dla mnie smiesznie i dziwacznie.

                • 0 1

              • Na szczęście nie jesteś potencjalnym klientem Remontowej więc możesz w tak ograniczony sposób myśleć.

                • 2 2

          • Shiprepairyard BudowaNowychStatków

            • 0 0

        • Ci co mnie krytykuja to osly ze zastojalymi umyslami. (2)

          • 0 1

          • "Zastałymi", a nie zastojałymi Panie Językoznawco (1)

            • 0 1

            • Raczej zastojalymi. Tak kiedys w Polsce pisano i mowiono.

              • 0 0

    • chłopie widać, że nic nie wiesz o przemyśle stoczniowym. Remontowa to dobra nazwa ponieważ jest ona znana wśród armatorów, klientów czyli gości z dużą kasą. Oni naszego ojczystego języka NIE ZNAJĄ i znaczenie tego słowa jest BEZ ZNACZENIA :). Ważna jest nazwa a dodatek shipbuilding jak najbardziej pasuje bo w tym przemyśle znaczenia angielskich słów akurat każdy znać musi. Pozdrawiam!!!

      • 3 2

    • To jest stocznia spólki remontowa dlatego najpierw jest remontowa (7)

      j.w

      • 3 2

      • (6)

        Tak samo, jak Invest-Rem, Hydroster, Trans-Rem, Holm Construction, Famos, FUO, MORS, Metalock, TMX, Gdańsk Sea Lines, Polship, Okrętownictwo i Żegluga... I jakoś tamte nie mają "Remontowa" na początku nazwy...

        • 1 0

        • (4)

          Nazwa REMONTOWA jest marką rozpoznawalną na świecie w branży stoczniowej, więc to wskazuje, że dana firma należy do Grupy Kapitałowej Gdanskiej Stoczni "Remontowej". Armatorzy przywykli do nazwy REMONTOWA i jest ona dość łatwa do wymówienia dla obcokrajowców.

          Więc REMONTOWA to marka, a człon Shipbuilding wskazuje na specjalizację firmy. Patrz inne firmy z grupy: RMDC - Remontowa Marine Design & Consulting, czy RMS - Remontowa Marine Services

          • 8 2

          • (1)

            Wszystko co piszesz jest prawdą. Bo głównie o zagranicznych kontrahentów tu chodzi. Jednak dla nas (a przynajmniej dla mnie) taka polsko - angielska zbitka słów brzmi dość dziwnie. I - szczerze mówiąc - rzeczą trudną jest dla wielu firm po rozszerzeniu działalności ciągnąć balast nazwy odwołującej się do pierwotnej działalności. Przykładem udanej przemiany jest np. Morska Agencja Gdynia - przechodzi na MAG, jako że zajmuje się całościowo logistyką, nie tylko morską.

            • 2 4

            • Ale to nie jest rozszerzenie działalności. Remontowa zajmuje się remontami, jak do tej pory. Remontowa Shipbuilding to po prostu przemianowana Północna, która nie zmieniła profilu działalności i zajmuje się nowymi budowami jak dotychczas. Obie stocznie są w jednej grupie, więc łatwiej jest podpiąć się pod znaną markę zamiast dalej lansować nazwę Northern Shipyard.

              • 2 0

          • m ~ jestes balwan bez wyobrazni.

            • 0 1

          • Wreszcie ktoś jasno wyłożył o co tutaj chodzi. Moim zdaniem zabrakło szerokiej

            akcji uświadamiającej ze Remontowa to głownie marka dla klientów zagranicznych. Powinno to zostać nadrobione.

            • 4 0

        • jeszcze nie mają - kwestia czasu :P

          • 0 0

  • coś mi się wydaje że nowy w miare to jest dp3 (3)

    juz ktorys artykuł o najnowszym dp2 :)

    • 2 2

    • przecież on nigdzie nie pisze, że to nowość. DP2 to klasa i w ramach tej klasy system może być nowoczesny, tak samo jak przestarzały może być system klasy DP3 :)

      • 0 0

    • Dp 2 a DP 3

      Nowosc nie ma nic do rzeczy DP 2 to klasa statku w zupelnie wystarczajaca dla tzw supplierow, DP 3 to raczej statki wiertnicze lub konstrukcyjne

      • 2 1

    • Nowosc DP2 w super specjalistycznych statkach

      No wlasnie...moze redakcja powinna wyslac redaktora np do Kongsberga na kurs. Tam dowiedzialby sie doklandie o poczatkach DP. DP2 to nie jest zupelnie nowosc. To jest cos normalnego w tych specjalistycznych (hahaha) statkach. PSV to zwykle taksowki, ktore dowoza na platformy kontenery, wode, paliwo, mud, cement itp itd...spechjalistyczne statki to drille, seismiki itp...

      • 4 1

  • A trutnie z SG co robią? (2)

    Pod siebie?

    • 24 1

    • związki zawodowe rozwalą stocznię i same pójdą z torbami

      a ktoś na tym zarobi....a setki ludzi straci pracę.

      • 0 0

    • pierwsi do zwolnienia

      PALĄ OPONY

      • 5 0

  • ale szansa? (3)

    Brudna kadłubowa robota w Polsce, wyposażenie w Norweskiej stoczni. Tak się buduje dla Norwegów.

    • 26 14

    • Jeżeli nabrzeże wyposażeniowe RSB jest w Norwegii to masz absolutną rację.

      • 1 0

    • Analfabetyzm się szerzy.

      Ludzie nie rozumieją tekstu czytanego.

      • 2 0

    • czytamy

      zanim napiszesz przeczytaj... nie boli "Godnym odnotowania jest fakt, że jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów, aż po kompletne wyposażenie oraz przeprowadzenie prób zdawczych - dodaje prezes Wojtkiewicz." :)

      • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane