• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrakt na 100 mln euro, czyli PSV z Remontowa Shipbuilding

VIK
9 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG. Będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG.

Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na budowę dwóch specjalistycznych statków typu Platform Supply Vessel, przeznaczonych do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych. Wartość kontraktu to blisko 100 mln euro.


Czy statki dla offshore to szansa dla naszych stoczni?


Statki zamówił jeden z największych norweskich operatorów floty offshore. Jednostki te już zostały zakontraktowane do pracy na Morzu Północnym, przy obsłudze pola naftowego, eksploatowanego przez A/S Norske Shell. Będą pływać pod banderą norweską.

- Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna, ponieważ będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Wcześniej ta technologia była już stosowana, ale przy budowie promów budowanych w naszej stoczni. W ten sposób połączone zostanie wieloletnie doświadczenie w budowie statków o napędzie gazowym, jak i jednostek dla sektora offshore. Liczymy, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od klientów z tego bardzo wymagającego rynku.

Statki o długości 89 metrów oraz pokładzie roboczym o pow. 980 m kw. będą posiadały nośność 5400 DWT. Obsługiwane będą przez 25-osobowe załogi. Jednostki te spełniać będą najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem żeglugi Clean Design. Zostaną wyposażone w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.

- Godnym odnotowania jest fakt, że jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów, aż po kompletne wyposażenie oraz przeprowadzenie prób zdawczych - dodaje prezes Wojtkiewicz.

Koncepcja statków oraz dokumentacja techniczna wykonana zostanie przez norweskie biuro Wartsila Ship Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykona należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 2 zablokowane

  • Jak oni to robią? (2)

    Powiedz Stocznia Gdańsk, jak w RSB mogą tak podpisywać ten kontrakty?

    • 47 3

    • czemuś biedny? boś głupi. czemuś głupi? boś biedny.

      jak sie chce pracowac zamiast myslec o tym jak, gdzie i kiedy palic opony, bo powod nie jest wazny - to mozna.

      zaraz odezwa sie tu ci od kolebek solidarnosci, ci od walki z komunizmem i ci co to dzis biede klepia z winy tuska, kwasniewskiego i millera.

      • 39 4

    • OBI tak to robi

      • 10 2

  • Przykład jak stocznia może być rentowna (1)

    w stoczni gdańsk jest przerost zatrudnienia biurowego i dlatego nie mają szans żeby zrobić coś tanio. Na restrukturyzacje związki nie chcą się zgodzić bo by stracili połowę załogi.

    • 72 36

    • przede wszystkim maja zwiazki zawodowe ktore mysla o tym gdzie i jak zrobic rozpierduche z paleniem opon.

      • 18 3

  • Ankieta jak zawsze mistrzowska.

    • 37 1

  • też kiedyś chciałem iść pracować do stoczni (9)

    i dobrze zrobiłem że zmieniłem zdanie i poszedłem na studia. Teraz mam pracę umysłową i moja wypłata starcza mi na 2-pokojowe mieszkanie, plus tico :) nie mogę narzekać i mogę się śmiać z innych ludzi

    • 10 43

    • a ja pracuje w stoczni i jezdze bmw x5 i dwa razy do roku wygrzewam sie w egipcie (2)

      i śmieje sie z ciebie,bo skonczyles studia i jeździsz tico a ja jestem po podstawówce i żyje jak panisko!!

      • 11 3

      • w Egipcie?

        co za wiocha.....

        • 0 1

      • A wtedy sie obudziłeś

        • 0 0

    • ekhemmm (5)

      Ja pracuje w stoczni... mam studia... może i pracuje fizycznie, ale starcza mi na 3 pokojowe mieszkanie, mercedesa i wakacje za granicą więc nie wiem co w tym złego.. Wielu ludzi tam nie ma studiow i zarabiaja po 4 tys..

      • 4 0

      • (3)

        Czterytysiące? Ja cieee... Norrrmalnie szał! I to wystarcza na Mercedesa i trzypokojowe mieszkanie, tak? A z jakąś dziewczyną się już zapoznałeś, czy na razie się rozglądasz, co? Ja rozumiem, że teraz są wakacje, ale chyba po tej podstawówce to umiesz liczyć - czynsz + ogrzewanie 1000, żarcie 1000, miesięczny 120, rodzicom coś dorzucić, imprezy 500, ubranie, kredki, internet - następne pięćset... I co - za osiem stów miesięcznie kupisz, zalejesz i naprawisz balerona i jeszcze dwa razy w roku na last minet do Egiptu? Chyba jak będziesz walił nadgodziny co weekend ;)

        • 1 1

        • 1000 na żarcie dla jednej osoby? (2)

          W średniej klasy bistro obiad kosztuje 30zł. To wychodzi na to, że ktoś by się musiał niemal codziennie na mieście stołować.

          • 0 0

          • (1)

            1000 zł miesięcznie, to jest 33 zł dziennie na całodzienne wyżywienie. Nie wiem, jak ty, ale ja jadam przynajmniej trzy posiłki dziennie i nie składają się one wyłącznie z gorącej wody i zupek chińskich, makaronu, ziemniaków i mleka. Śniadanie 4-5 zł, kolacja 5-6 zł - zostaje 22 zł na resztę dnia (obiad + drugie śniadanie + jakieś napoje, przekąski). Ja wiem, że gospodarowanie domowym budżetem przekracza możliwości wielu ludzi, ale spróbuj to kiedyś policzyć, a przestaniesz pleść brednie.

            • 0 1

            • Śniadanie 4-5zł?

              4 jajka 90 groszy, bułka 30 groszy, kawałek boczku 50 groszy. Herbata 10 groszy. W pełni wartościowe konkretne śniadanie 1,80 zł.

              Oczywiście do tego dochodzi koszt smażenia jajecznicy, ale spokojnie w 2 zł da się zamknąć z pysznym śniadankiem.

              Tak więc tek, uważam, że 1000 złotych na jedzenie miesięcznie to naprawdę dużo. Sam wydaje niewiele mniej, ale 3 razy w tygodniu jem na mieście, w jakiś tańszych restauracyjkach.

              • 0 0

      • 4k?

        to i tak na kredycie jedziesz na tego swojego mercedesa i auto.

        • 0 0

  • coś mi się wydaje że nowy w miare to jest dp3 (3)

    juz ktorys artykuł o najnowszym dp2 :)

    • 2 2

    • Nowosc DP2 w super specjalistycznych statkach

      No wlasnie...moze redakcja powinna wyslac redaktora np do Kongsberga na kurs. Tam dowiedzialby sie doklandie o poczatkach DP. DP2 to nie jest zupelnie nowosc. To jest cos normalnego w tych specjalistycznych (hahaha) statkach. PSV to zwykle taksowki, ktore dowoza na platformy kontenery, wode, paliwo, mud, cement itp itd...spechjalistyczne statki to drille, seismiki itp...

      • 4 1

    • Dp 2 a DP 3

      Nowosc nie ma nic do rzeczy DP 2 to klasa statku w zupelnie wystarczajaca dla tzw supplierow, DP 3 to raczej statki wiertnicze lub konstrukcyjne

      • 2 1

    • przecież on nigdzie nie pisze, że to nowość. DP2 to klasa i w ramach tej klasy system może być nowoczesny, tak samo jak przestarzały może być system klasy DP3 :)

      • 0 0

  • Remontówka !! Serce rośnie jak się patrzy na rozwój tej firmy ! (1)

    Franek z Sunreefu też sobie radzi fajnie. Tak trzymać.
    Zatem precz Guzikiem i jego darmozjadami !! Pzdr.

    • 55 31

    • Remontowa shipbuilding

      Remontowa shipbuilding, a nie GSR!!!

      • 4 0

  • A trutnie z SG co robią? (2)

    Pod siebie?

    • 24 1

    • pierwsi do zwolnienia

      PALĄ OPONY

      • 5 0

    • związki zawodowe rozwalą stocznię i same pójdą z torbami

      a ktoś na tym zarobi....a setki ludzi straci pracę.

      • 0 0

  • ale kicha!!! (1)

    W sumie fajnie że Gdańska stocznia ma robotę ale to znaczy że firma LANGSET strci kontrakt w rumuni. Może wrócić sporo stoczniowców i znów stawki pójdą w dół.

    • 1 7

    • ???

      Kolego mógłbyś tą wypowiedz bardziej rozwinąć?
      Skąd pewność że to te statki miały być budowane w Rumuni?
      Pozdrawiam

      • 0 0

  • Tak oni to robią

    Wszystkim zainteresowanym odpowiadam: potrzeba było kilkunastu lat (od 1997 roku) konsekwentnej pracy, prywatnego właściciela (ale nie spekulanta) oraz działania w większej grupie (w tym wypadku wokół Stoczni Remontowej). Stocznia Gdańsk nie ma najmniejszych szans na przetrwanie jako stocznia i im szybciej zda sobie z tego sprawę, tym lepiej dla wszystkich.

    • 29 41

  • Stocznia Gdańska do likwidacji albo prywatyzacji (2)

    Stocznia Gdańska wyjdzie na prostą jak zatrudnią starego komucha Jasinskiego z PZPR i Jaworskiego.Oni przy poparciu pis-u i związków zawodowych uzdrowią znowu Stocznię.Jaworski juz raz uzdrowił.

    • 15 4

    • Ale ona jest prywatna. (1)

      Tylko odnoszę wrażenie, że właściciel ma tam mało do powiedzenia, albo kupił ją dla działek.

      • 6 0

      • wlasciciel ma muchy w nosie

        i brak koncepcji na ta firmę

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane