• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrakt na 100 mln euro, czyli PSV z Remontowa Shipbuilding

VIK
9 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG. Będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG.

Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na budowę dwóch specjalistycznych statków typu Platform Supply Vessel, przeznaczonych do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych. Wartość kontraktu to blisko 100 mln euro.


Czy statki dla offshore to szansa dla naszych stoczni?


Statki zamówił jeden z największych norweskich operatorów floty offshore. Jednostki te już zostały zakontraktowane do pracy na Morzu Północnym, przy obsłudze pola naftowego, eksploatowanego przez A/S Norske Shell. Będą pływać pod banderą norweską.

- Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna, ponieważ będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Wcześniej ta technologia była już stosowana, ale przy budowie promów budowanych w naszej stoczni. W ten sposób połączone zostanie wieloletnie doświadczenie w budowie statków o napędzie gazowym, jak i jednostek dla sektora offshore. Liczymy, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od klientów z tego bardzo wymagającego rynku.

Statki o długości 89 metrów oraz pokładzie roboczym o pow. 980 m kw. będą posiadały nośność 5400 DWT. Obsługiwane będą przez 25-osobowe załogi. Jednostki te spełniać będą najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem żeglugi Clean Design. Zostaną wyposażone w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.

- Godnym odnotowania jest fakt, że jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów, aż po kompletne wyposażenie oraz przeprowadzenie prób zdawczych - dodaje prezes Wojtkiewicz.

Koncepcja statków oraz dokumentacja techniczna wykonana zostanie przez norweskie biuro Wartsila Ship Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykona należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 2 zablokowane

  • "Gedania Navy Yard" pieknie i historycznie nawiazujaca

    do gdanskich tradycji stoczniowych. Na calym swiecie beda rozumiec o co biega. Jak juz napisalem ze albo remontowa albo budujaca nowe statki. A jesli razem to dac jakas zupelnie inna nazwe. "Gedania Navy Yard" lub "Gedania Dock Yard" dla przykladu. W Nowym Yorku jest "Brooklyn Navy Yard" od czasow jeszcze sprzed Pierwszej Wojny Swiatowej. Nazwa bardzo dobra i wykonuja kazda zlecona prace. Nawet na telefon. Buduja nowe, male co prawda jednostki a takze remontuja, reperuja i wysylaja fachowcow do napraw w rozne miejsca na zamowienie. Cudzoziemcy patrzac i nie rozumiejac co slowo Remontowa znaczy mysla ze to jakas oryginalna nazwa. "Gedania Navy Yard" pasuje najlepiej i tak stocznie ta powinno sie nazwac.

    • 1 6

  • remontowa

    podpisuja kontrakty a ludzie pracuja na czarno albo na zlecenie za grosze złodzieje!!!!!!!!!!!!!!

    • 1 7

  • Lepiej niech się remontowa tak nie wychyla z newsami.

    zaraz ARP zacznie kalkulować i na siłę będzie chciał mieć udziały w przedsiębiorstwie. Crist się przechwalał i jak się skończyło widać po artykułach na trójmieście.

    • 2 5

  • ale kicha!!! (1)

    W sumie fajnie że Gdańska stocznia ma robotę ale to znaczy że firma LANGSET strci kontrakt w rumuni. Może wrócić sporo stoczniowców i znów stawki pójdą w dół.

    • 1 7

    • ???

      Kolego mógłbyś tą wypowiedz bardziej rozwinąć?
      Skąd pewność że to te statki miały być budowane w Rumuni?
      Pozdrawiam

      • 0 0

  • Dobry mecz

    a już myślałem że chłopaki z Eindhoven przyjadą i zagrają w doku z Lechią

    • 2 0

  • Stocznia Gdańska do likwidacji albo prywatyzacji (2)

    Stocznia Gdańska wyjdzie na prostą jak zatrudnią starego komucha Jasinskiego z PZPR i Jaworskiego.Oni przy poparciu pis-u i związków zawodowych uzdrowią znowu Stocznię.Jaworski juz raz uzdrowił.

    • 15 4

    • Ale ona jest prywatna. (1)

      Tylko odnoszę wrażenie, że właściciel ma tam mało do powiedzenia, albo kupił ją dla działek.

      • 6 0

      • wlasciciel ma muchy w nosie

        i brak koncepcji na ta firmę

        • 3 0

  • ekhmmm...

    "też kiedyś chciałem iść pracować do stoczni (1)

    i dobrze zrobiłem że zmieniłem zdanie i poszedłem na studia. Teraz mam pracę umysłową i moja wypłata starcza mi na 2-pokojowe mieszkanie, plus tico :) nie mogę narzekać i mogę się śmiać z innych ludzi
    maniek"

    Ja pracuje w stoczni... mam studia... może i pracuje fizycznie, ale starcza mi na 3 pokojowe mieszkanie, mercedesa i wakacje za granicą więc nie wiem co w tym złego.. Wielu ludzi tam nie ma studiow i zarabiaja po 4 tys..

    • 2 0

  • a w gdańskiej...

    znowu wypłata w ratach, tym razem na początek całe 1000pln....

    • 0 0

  • Remontowa nie dostała ani złotówki dotacji od państwa, Gdańska setki milionów. I jakie efekty? Brawa dla Remontowej!!!

    PS akcjonariusze Remontowej co roku dostają dywidendę. A

    • 16 42

  • Od tej wiadomości Guzikowi z gdańskiej zbiera sie na

    opony.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane