• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kudu" płynie do Brazylii, czyli chrzest w Remontowa Shipbuilding

VIK
6 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
"Kudu" jest statkiem typu PSV i będzie wykorzystywany w górnictwie morskim. "Kudu" jest statkiem typu PSV i będzie wykorzystywany w górnictwie morskim.

Otrzymał imię "Kudu" i jest statkiem typu PSV. W Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest statku zbudowanego dla jednego z największych amerykańskich właścicieli floty pomocniczo-logistycznej pracującej w przemyśle offshore.



Czy trójmiejskie firmy mogą zarobić na offshore?

To już kolejny, piąty statek zbudowany w Remontowa Shipbuilding dla tego samego armatora. W poprzednich latach były to trzy statki typu AHTS, a obecnie kolejny z serii PSV. Podobnie jak przekazane wcześniej armatorowi jednostki, tak i ta wejdzie w skład liczącej ponad 200 statków floty obsługującej bazę klientów na całym świecie. Matką Chrzestną statku została Aleksandra Polkowska, siostra jednego z przedstawicieli nadzorujących budowę, która nadała jednostce imię "Kudu" - tak nazywa się gatunek afrykańskich antylop.

Statek "Kudu" dostosowany do eksploatacji na wszystkich akwenach morskich bez względu na warunki pogodowe, wyposażony w system dynamicznego pozycjonowania, pełną automatykę systemów sterowania i ładunkowych oraz zintegrowany mostek, przeznaczony jest do pracy w rejonie Ameryki Południowej i odchodzi do pracy na linii natychmiast po przekazaniu.

- Tradycyjnie już dla tego klienta, wyposażenie stanowi napęd spalinowo-elektryczny i inne nowoczesne rozwiązania wraz ze standardem wspólnym dla statków budowanych w Polsce, jak również w stoczniach Brazylii i USA, należących do armatora - mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Wysoka jakość oraz standaryzacja produkcji zadecydowały o zleceniu naszej stoczni tak długiej serii statków już wcześniej i przedłużaniu jej kolejnymi zamówieniami. Stocznia ściśle współpracuje z tym klientem w opracowaniu i przygotowaniu kolejnych projektów.

Statek zbudowany został wg projektu MMC 887 L, opracowanego przez biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.

Portfel zamówień pozwolił Remontowej Shipbuilding na osiągnięcie przychodów za rok 2012 przekraczających 0,5 miliarda złotych, a w roku 2013 planowane jest przekroczenie 800 mln złotych przychodów. Jak zapowiadają władze stoczni, najbliższe miesiące przyniosą wiele wydarzeń związanych z realizacją projektów w toku, takich jak widowiskowe wodowania boczne, czy też próby morskie. Kolejne statki dla tego klienta są planowane do przekazania w cyklu trzech miesięcy, co zapewni pracę 1500 pracownikom i kooperantom Remontowej Shipbuilding oraz ciągłość produkcji. Jednocześnie trwa wprowadzanie zmian i usprawnień organizacyjnych w celu zwiększania efektywności przy zachowaniu najwyższych standardów jakościowych.
VIK

Miejsca

Opinie (24) 9 zablokowanych

  • Stocznia stoczni nie równa (9)

    Jedna polska stocznia przestaje budować statki ponieważ to jest nie opłacalne, a inna stocznia buduje statek za statkiem. Jeden rynek, jedna aglomeracja. Dajcie mi wymówkę a argumentację się odpowiednią dorobi.

    • 41 1

    • Jedna jest prywatna i zarządzana jak prywatna firma.

      Druga niby ma prywatnego właściciela ale zarządzana jest jak państwowy moloch (związki, tony prezesików, dyrektorków, układzików itd.).

      I tyle wystarczy.

      • 29 0

    • Argument

      Argument jest taki. Że na jednego pracownia w prywatnej firmie, przypada od 15-20 pracowników w firmie Państwowej. Co to oznacza. Że w Państwowej ze związkami zawodowymi niczego nie zbudujesz, jedynie zrujnujesz...

      • 13 1

    • (5)

      Zauważ, że wszytskie statki, które wypływają z GSR są wykonywane według projektów biura MMC i tak naprawde to właśnie to biuro jest największą przyczyną sukcesu.

      • 1 8

      • NIE GSR TYLKO REMONTOWEJ SHIPBUILDING!

        GSR, A REMONTOWA SHIPBUILDING TO SĄ DWIE RÓŻNE FIRMY!

        • 6 0

      • Przyczyną jakiego sukcesu??? (2)

        Kolego Jooas.... co za bzdury piszesz...MMC przyczyną sukcesu? Albo pracujesz w tej firmie albo ktoś z Twoich znajomków w niej pracuje. MMC najwieksze dno...nie dotrzymują terminów przekazywania rysunków do realizacji, jak juz przekarzą z opóznieniem liczonym w tygodniach to rysunku zawieraja kardynalne błedy, niestety KZ zmian nie wydaja, te wydaje stoczniowe biuro.
        Malo tego nie potrafią useryjnic dokumentacji. Bład który raz sie pojawia u Nich w dokumentacji powielany jest na inne jednostki tego samego typu bądz pojawia sie na tej samej instalacji na innym typie. Metoda "kopiuj -wklej" jest u Nich na początku dziennym. Mozna im tłumaczyc, pisac do Nich a i tak pozostaje to bez echa.
        Gdyby nie produkcja, wiedza i doswiadczenie produkcji nie dałoby sie wybudować tych wszystkich statków. Czesto jest tak ze jednostka badz poszczegołne instalacje są wykonane a dokumentacja poprawna dokumentacj dopiero powstaje.

        • 6 0

        • (1)

          Drogi Panie Maiuszu - bardzo milutko się Pan wypowiada - pełen szacunek..."MMC najwieksze dno"...

          • 2 1

          • do Michała Olko -MMC

            Moja wypowiedz nie miała za zadanie nikogo obrazac ale krew mnie zalewa gdy widze takie nieuzasadnione pochwaly jak u kolegi Jooas. Ja wiem, że każdy chce być chwalony i szanowany....ale niech szanuje też innych a mam wrazenie ze MMC tego nie robi.

            • 1 0

      • Z GSR to one wypływają po wprowadzeniu zmian poprawiających błędy MMC...

        Promy budowane w RSB na podstawie dokumentacji LMG/RMDC (wodowanie pierwszego z serii zapowiadane jest na piątek) nie mają żadnego związku z MMC...

        • 3 0

    • do Lelek

      Drogi kolego z tym przemysłem okretowym to różnie bywa..
      Pierwsza stocznia która wymieniłes to poza dziwnymi sposobami zarzadzania ma jeszcze jeden problem - zajmuje sie budowa jednostek ktore nie sa w zaden sposob konkurencyjne dla Azji. Azja ma monopol na budowe duzych, czesto prostych a przedewszystkim tanich jednostek. Budują tam serie kilkudziesieciu jednakowych jednostek jedna po drugiej a armatorzy biora te jednostki ze wzgledu na cene. W Europie stoczni rzady niedoplacja juz do stoczni przez co koszty produkcji sa wieksze niz w Azji.
      Druga stocznia nie buduje duzych jednostek na ktore ma monopol Azja lecz mniejsze, zaawansowane i przewaznie prototypowe jednostki. Owszem sa serie kilku badz kilkunastu jednostek i o to walcza wladze stoczni bo zmniejsza to koszta produkcji ale czesto tez sa budowane jednostko w malych seriach 2- 4 jednostki. Poprostu stocznia ta znalazla nisze w ktorej moze konkurowac cena i jakoscia jak rowniez bardzo szybki czasem realizacji co tez jest bardzo wazne dla armatora.

      • 3 0

  • Szerokiej wody

    Gratulacje dla Remontowa Shipbuilding,
    czyli jeszcze się da w tym kraju coś zrobić.
    Stopy wody pod kilem!!!

    • 35 0

  • Ciągle o tych statkach (7)

    czyżby połowa reporterów była stoczniowcami ?

    Są o wiele ciekawsze informacje, które trójmiasto pomija.

    • 3 42

    • remontowa daje pracę tez kooperantom... (6)

      ...mozna to zaliczyć trójmiasto.pl, dobry PR jest każdej firmie potrzebny

      • 13 0

      • Marek (5)

        PR również. Ale jest to idealny przykład że w stoczni remontowej (prywatnej) jest wodowanie, a tydzień temu w stoczni gdańskiej (Państwowej) było wodowanie. Jedna będzie budować nadal bo się opłaca. A druga Państwowa zamykają, wydali wiecej niż zarobili

        • 6 0

        • (4)

          Remontowej Shipbuilding - Stocznia Remontowa to inna stocznia ;)

          • 7 0

          • Inna stocznia ale należąca do Remontowej (3)

            • 4 0

            • (2)

              Jest cos takiego jak GRUPA REMONTOWA, w której w skład wchodzą:
              Gdańsk Stocznia Remontowa
              Remontowa Shipbuilding S.A.
              Fabryka Mebli Okrętowych FAMOS Sp. z o.o.
              PBUCh SA
              Polship Trading GmbH
              Hydroster sp. z o.o.
              Polam-Rem SA
              Morska Obsługa Radiowa Statków MORS sp. z o.o.
              Transrem sp. z o.o.
              Gaz-Rem sp. z o.o.
              Polam-Service sp. z o.o.
              Energo-Rem sp. z o.o.
              Ship Painters sp. z o.o.
              Capital sp. z o.o.
              Zakłady Techniczne TMX sp. z o.o.
              Stal-Rem SA
              Remontowa Marine Services sp. z o.o.
              Okrętownictwo i Żegluga sp. z o.o.

              • 4 0

              • A spółka offshorowa z Afryki? (1)

                • 1 0

              • Też ;)

                • 1 0

  • PSV jedzie na Szelf Brazylijski

    Ja dołącze w kwietniu ale na DV

    • 2 1

  • trwaja zmiany organizacyjne

    ... których głównym tematem jest obniżenie stawek podwykonawcom, za kolejne jednostki, faktycznie restrukturyzacja z duchem nowoczesności

    • 1 1

  • Statki offshore w rękach brazyli to dramat (2)

    nietstety nasze chłopaki tą serie odbierają mustrowani poprzez Wilhelmsena, jankesi dowodzą (tylko kapitan), a w brazylowie już same lokale przejmują-tam to jest ładnie rynek pracy zabezpieczony, ale z kolei brak im fachowców, co prowadzi po roku eksploatacji do totalnego zaniedbania krypy...

    • 5 0

    • I dobrze

      Niech naprawiają i się uczą na błędach

      • 1 0

    • Nie tylko tam ...

      W Afryce jest jeszcze gorzej ... Wiem cos o tym ;)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...

Najczęściej czytane