- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (118 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (88 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (94 opinie)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
"Kudu" płynie do Brazylii, czyli chrzest w Remontowa Shipbuilding
Otrzymał imię "Kudu" i jest statkiem typu PSV. W Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest statku zbudowanego dla jednego z największych amerykańskich właścicieli floty pomocniczo-logistycznej pracującej w przemyśle offshore.
Statek "Kudu" dostosowany do eksploatacji na wszystkich akwenach morskich bez względu na warunki pogodowe, wyposażony w system dynamicznego pozycjonowania, pełną automatykę systemów sterowania i ładunkowych oraz zintegrowany mostek, przeznaczony jest do pracy w rejonie Ameryki Południowej i odchodzi do pracy na linii natychmiast po przekazaniu.
- Tradycyjnie już dla tego klienta, wyposażenie stanowi napęd spalinowo-elektryczny i inne nowoczesne rozwiązania wraz ze standardem wspólnym dla statków budowanych w Polsce, jak również w stoczniach Brazylii i USA, należących do armatora - mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Wysoka jakość oraz standaryzacja produkcji zadecydowały o zleceniu naszej stoczni tak długiej serii statków już wcześniej i przedłużaniu jej kolejnymi zamówieniami. Stocznia ściśle współpracuje z tym klientem w opracowaniu i przygotowaniu kolejnych projektów.
Statek zbudowany został wg projektu MMC 887 L, opracowanego przez biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.
Portfel zamówień pozwolił Remontowej Shipbuilding na osiągnięcie przychodów za rok 2012 przekraczających 0,5 miliarda złotych, a w roku 2013 planowane jest przekroczenie 800 mln złotych przychodów. Jak zapowiadają władze stoczni, najbliższe miesiące przyniosą wiele wydarzeń związanych z realizacją projektów w toku, takich jak widowiskowe wodowania boczne, czy też próby morskie. Kolejne statki dla tego klienta są planowane do przekazania w cyklu trzech miesięcy, co zapewni pracę 1500 pracownikom i kooperantom Remontowej Shipbuilding oraz ciągłość produkcji. Jednocześnie trwa wprowadzanie zmian i usprawnień organizacyjnych w celu zwiększania efektywności przy zachowaniu najwyższych standardów jakościowych.
Miejsca
Opinie (24) 9 zablokowanych
-
2013-03-06 07:25
Stocznia stoczni nie równa (9)
Jedna polska stocznia przestaje budować statki ponieważ to jest nie opłacalne, a inna stocznia buduje statek za statkiem. Jeden rynek, jedna aglomeracja. Dajcie mi wymówkę a argumentację się odpowiednią dorobi.
- 41 1
-
2013-03-06 08:49
Jedna jest prywatna i zarządzana jak prywatna firma.
Druga niby ma prywatnego właściciela ale zarządzana jest jak państwowy moloch (związki, tony prezesików, dyrektorków, układzików itd.).
I tyle wystarczy.- 29 0
-
2013-03-06 10:14
Argument
Argument jest taki. Że na jednego pracownia w prywatnej firmie, przypada od 15-20 pracowników w firmie Państwowej. Co to oznacza. Że w Państwowej ze związkami zawodowymi niczego nie zbudujesz, jedynie zrujnujesz...
- 13 1
-
2013-03-06 12:32
(5)
Zauważ, że wszytskie statki, które wypływają z GSR są wykonywane według projektów biura MMC i tak naprawde to właśnie to biuro jest największą przyczyną sukcesu.
- 1 8
-
2013-03-06 13:12
NIE GSR TYLKO REMONTOWEJ SHIPBUILDING!
GSR, A REMONTOWA SHIPBUILDING TO SĄ DWIE RÓŻNE FIRMY!- 6 0
-
2013-03-06 13:37
Przyczyną jakiego sukcesu??? (2)
Kolego Jooas.... co za bzdury piszesz...MMC przyczyną sukcesu? Albo pracujesz w tej firmie albo ktoś z Twoich znajomków w niej pracuje. MMC najwieksze dno...nie dotrzymują terminów przekazywania rysunków do realizacji, jak juz przekarzą z opóznieniem liczonym w tygodniach to rysunku zawieraja kardynalne błedy, niestety KZ zmian nie wydaja, te wydaje stoczniowe biuro.
Malo tego nie potrafią useryjnic dokumentacji. Bład który raz sie pojawia u Nich w dokumentacji powielany jest na inne jednostki tego samego typu bądz pojawia sie na tej samej instalacji na innym typie. Metoda "kopiuj -wklej" jest u Nich na początku dziennym. Mozna im tłumaczyc, pisac do Nich a i tak pozostaje to bez echa.
Gdyby nie produkcja, wiedza i doswiadczenie produkcji nie dałoby sie wybudować tych wszystkich statków. Czesto jest tak ze jednostka badz poszczegołne instalacje są wykonane a dokumentacja poprawna dokumentacj dopiero powstaje.- 6 0
-
2013-03-06 14:11
(1)
Drogi Panie Maiuszu - bardzo milutko się Pan wypowiada - pełen szacunek..."MMC najwieksze dno"...
- 2 1
-
2013-03-06 14:25
do Michała Olko -MMC
Moja wypowiedz nie miała za zadanie nikogo obrazac ale krew mnie zalewa gdy widze takie nieuzasadnione pochwaly jak u kolegi Jooas. Ja wiem, że każdy chce być chwalony i szanowany....ale niech szanuje też innych a mam wrazenie ze MMC tego nie robi.
- 1 0
-
2013-03-06 13:47
Z GSR to one wypływają po wprowadzeniu zmian poprawiających błędy MMC...
Promy budowane w RSB na podstawie dokumentacji LMG/RMDC (wodowanie pierwszego z serii zapowiadane jest na piątek) nie mają żadnego związku z MMC...- 3 0
-
2013-03-06 13:47
do Lelek
Drogi kolego z tym przemysłem okretowym to różnie bywa..
Pierwsza stocznia która wymieniłes to poza dziwnymi sposobami zarzadzania ma jeszcze jeden problem - zajmuje sie budowa jednostek ktore nie sa w zaden sposob konkurencyjne dla Azji. Azja ma monopol na budowe duzych, czesto prostych a przedewszystkim tanich jednostek. Budują tam serie kilkudziesieciu jednakowych jednostek jedna po drugiej a armatorzy biora te jednostki ze wzgledu na cene. W Europie stoczni rzady niedoplacja juz do stoczni przez co koszty produkcji sa wieksze niz w Azji.
Druga stocznia nie buduje duzych jednostek na ktore ma monopol Azja lecz mniejsze, zaawansowane i przewaznie prototypowe jednostki. Owszem sa serie kilku badz kilkunastu jednostek i o to walcza wladze stoczni bo zmniejsza to koszta produkcji ale czesto tez sa budowane jednostko w malych seriach 2- 4 jednostki. Poprostu stocznia ta znalazla nisze w ktorej moze konkurowac cena i jakoscia jak rowniez bardzo szybki czasem realizacji co tez jest bardzo wazne dla armatora.- 3 0
-
2013-03-06 07:44
Szerokiej wody
Gratulacje dla Remontowa Shipbuilding,
czyli jeszcze się da w tym kraju coś zrobić.
Stopy wody pod kilem!!!- 35 0
-
2013-03-06 07:49
Ciągle o tych statkach (7)
czyżby połowa reporterów była stoczniowcami ?
Są o wiele ciekawsze informacje, które trójmiasto pomija.- 3 42
-
2013-03-06 08:07
remontowa daje pracę tez kooperantom... (6)
...mozna to zaliczyć trójmiasto.pl, dobry PR jest każdej firmie potrzebny
- 13 0
-
2013-03-06 10:17
Marek (5)
PR również. Ale jest to idealny przykład że w stoczni remontowej (prywatnej) jest wodowanie, a tydzień temu w stoczni gdańskiej (Państwowej) było wodowanie. Jedna będzie budować nadal bo się opłaca. A druga Państwowa zamykają, wydali wiecej niż zarobili
- 6 0
-
2013-03-06 10:37
(4)
Remontowej Shipbuilding - Stocznia Remontowa to inna stocznia ;)
- 7 0
-
2013-03-06 10:46
Inna stocznia ale należąca do Remontowej (3)
- 4 0
-
2013-03-06 11:21
(2)
Jest cos takiego jak GRUPA REMONTOWA, w której w skład wchodzą:
Gdańsk Stocznia Remontowa
Remontowa Shipbuilding S.A.
Fabryka Mebli Okrętowych FAMOS Sp. z o.o.
PBUCh SA
Polship Trading GmbH
Hydroster sp. z o.o.
Polam-Rem SA
Morska Obsługa Radiowa Statków MORS sp. z o.o.
Transrem sp. z o.o.
Gaz-Rem sp. z o.o.
Polam-Service sp. z o.o.
Energo-Rem sp. z o.o.
Ship Painters sp. z o.o.
Capital sp. z o.o.
Zakłady Techniczne TMX sp. z o.o.
Stal-Rem SA
Remontowa Marine Services sp. z o.o.
Okrętownictwo i Żegluga sp. z o.o.- 4 0
-
2013-03-06 11:40
A spółka offshorowa z Afryki? (1)
- 1 0
-
2013-03-06 11:41
Też ;)
- 1 0
-
2013-03-06 09:55
PSV jedzie na Szelf Brazylijski
Ja dołącze w kwietniu ale na DV
- 2 1
-
2013-03-06 19:16
trwaja zmiany organizacyjne
... których głównym tematem jest obniżenie stawek podwykonawcom, za kolejne jednostki, faktycznie restrukturyzacja z duchem nowoczesności
- 1 1
-
2013-03-07 00:14
Statki offshore w rękach brazyli to dramat (2)
nietstety nasze chłopaki tą serie odbierają mustrowani poprzez Wilhelmsena, jankesi dowodzą (tylko kapitan), a w brazylowie już same lokale przejmują-tam to jest ładnie rynek pracy zabezpieczony, ale z kolei brak im fachowców, co prowadzi po roku eksploatacji do totalnego zaniedbania krypy...
- 5 0
-
2013-03-07 07:20
I dobrze
Niech naprawiają i się uczą na błędach
- 1 0
-
2013-03-21 11:07
Nie tylko tam ...
W Afryce jest jeszcze gorzej ... Wiem cos o tym ;)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.