• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lech Wałęsa promuje jachty w Meksyku

Wioletta Kakowska-Mehring
9 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Lech Wałęsa już w ubiegłym roku pojawił sią na jubileuszowej imprezie Sunreef Yachts w Cannes. Na zdjęciu z szefem firmy Francisem Lappem. Lech Wałęsa już w ubiegłym roku pojawił sią na jubileuszowej imprezie Sunreef Yachts w Cannes. Na zdjęciu z szefem firmy Francisem Lappem.

Jest lotnisko jego imienia, kiedyś pojawił się w reklamie Chryslera 300C, dziś wspiera producenta luksusowych jachtów. Prezydent Lech Wałęsa - bo o nim mowa - właśnie przebywa w Meksyku na zaproszenie gdańskiej stoczni Sunreef Yachts. Zajął się handlem, czy tylko promuje polskie produkty?



Dla bogatych gości, potencjalnych klientów spotkanie z Wałęsą na pewno jest wabikiem. Dla bogatych gości, potencjalnych klientów spotkanie z Wałęsą na pewno jest wabikiem.

Czy Lech Wałęsa powinien promować luksusowe jachty?

Prezydent Lech Wałęsa w ubiegłym roku uświetnił swoją obecnością imprezę z okazji 10-lecia stoczni Sunreef Yachts. Spotkanie odbyło się w Cannes. Potem prezydent był jeszcze na Florydzie, teraz jest Meksyku, wybiera sie do Dubaju. W mediach pojawiły się komentarze, że prezydent powrócił do korzeni i znów pracuje w stoczni, a właściwie dla stoczni.

- Pan prezydent nigdy nie pracował, ani nie pracuje dla Sunreef Yachts - podkreśla Anna Filipiak, specjalista ds. marketingu i PR, Sunreef Yachts. - W zależności od swoich planów, pan prezydent czasami przyjmuje zaproszenia i uczestniczy w wydarzeniach organizowanych przez naszą firmę jako gość honorowy, podobnie jak ambasadorowie czy konsulowie. Jest to dla nas zawsze bardzo duży zaszczyt, ponieważ, promujemy polską markę i przemysł jachtowy za granicą. Pan prezydent chętnie wspiera inicjatywy służące dobremu wizerunkowi Polski.

Nie da się jednak ukryć, że osoba pana prezydenta jest wabikiem dla gości biznesowych i nie tylko, przyznają władze Sunreef Yachts. Przy okazji imprezy w Meksyku zorganizowano też spotkanie prezydenta z meksykańskimi dziennikarzami, których w ogóle nie interesuje polska branża stoczniowa. Jednak przede wszystkich chodzi o sprzedaż bardzo drogich jachtów.

Czytaj także: Luksusowy trimaran za 35 mln euro powstaje w Gdańsku

Jak od lat przyznają samorządowcy z Trójmiasta, Lech Wałęsa jest marką samą w sobie. Jednym z pierwszych pytań większości zagranicznych delegacji jest pytanie o możliwość spotkania się z byłym prezydentem. Ludzie na świecie wciąż są ciekawi jego osoby, więc dlaczego tego nie wykorzystać. Choćby w nazwie trójmiejskiego lotniska im. Lecha Wałęsy.

- W tym wypadku jednak trochę nie pasuje mi kontekst. Jest duży kontrast między życiem Wałęsy, a produktem promowanym - przyznaje prof. Piotr Dominiak, ekonomista z Politechniki Gdańskiej.- Na świecie Lech Wałęsa wciąż jest postrzegany jako robotnik stoczniowy, który stanął na barykadach. A tu nagle luksusowe jachty. To nie pasuje. Promowanie regionu, potencjału kraju, to zupełnie inna sprawa. To że firmy zwracają się do osób o dużym autorytecie wcale mnie nie dziwi. Skoro mogą się w ten sposób uwiarygodnić w oczach klienta. W tym wypadku jest to stosunkowo wąskie grono odbiorców.

Dziś jachty, kilka lat temu był Chrysler 300C. Lech Wałęsa wystąpił bowiem w  reklamie amerykańskiej limuzyny i nie był jedyny. Wałęsie towarzyszyło dwóch innych laureatów Nagrody Nobla. W tym Michaił GorbaczowNelson Mandela. Wystąpił to może zbyt dużo powiedziane, w reklamówce emitowanej w Stanach Zjednoczonych zostały bowiem użyte zdjęcia wykonane przy jakiejś oficjalnej wizycie, a ukazujące moment gdy prezydent wysiada z samochodu marki Chrysler. W tym wypadku jednak podobno nie obyło się bez wynagrodzenia.

W kontekście mebli pojawiło się z kolei nazwisko prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego. Tam jednak - według wyjaśnień - stało się to bez zgody prezydenta. Inni wielcy politycy poszli jednak dalej. Przywołany już Michaił Gorbaczow, nie tyle zajął się promocją, co reklamą. W 1997 roku wystąpił w kampanii reklamowej Pizza Hut, kilka lat później został twarzą kampanii reklamowej Louis Vuitton.

- Szczerze mówiąc taki układ wprost jest zdecydowanie jaśniejszy i kto wie czy nie lepszy - pointuje Piotr Dominiak.

Miejsca

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • Lech

    Żenua

    • 11 3

  • niech idzie na hale! zobaczyc warunki pracy i płacy! nie o taką solidarnosc sie walczylo ;/

    • 12 4

  • Cikawe czy to pamientacie "zdrowie wasze w gardło nasze.."

    • 11 2

  • skąd w ludziach tyle zawiści (1)

    Dla mnie Wałęsa to żywa legenda a przy tym ciekawy, prawdziwy człowiek z krwi i kości. Szanuję go za dokonania i kocham za jego wady. Pamiętam tamten czas.
    Boję się dzisiejszych bohaterów - bez żadnej skazy, świętszych od Boga z rzeszą fanatycznych wyznawców.

    • 8 28

    • poczytaj, pomyśl

      może zrozumiesz, dlaczego wszystko w Polsce tak wygląda. Polecam: Wałęsa -człowiek z teczki. Sławomir Cenckiewicz.

      • 2 3

  • bo doprowadzil do tego czego doprowadzil

    Obiecał Japonie i słowa dotrzymał ale dla siebie
    a spoleczenstwo czuje sie oszukane

    • 14 2

  • super Pan ekomomista (2)

    jak czytam wypowiedzi ludzi z polobudy to zawsze słabo...teoretycy z socjalizmu...
    akurat Pan Prezydent pasuje na maksa !

    • 2 5

    • no no i obalil jak jej tam.. flaszke

      • 3 0

    • Taki ze mnie ekonomista po polibudzie jak z ciebie historyk myslacy samodzielnie

      Czytam wpisy i przypominam sobie słowa Marszałka Piłsudskiego o naszym narodzie ....

      • 3 1

  • żenada

    Totalne dno niedługo będzie reklamował papier toaletowy i podpaski. PANIE WAŁĘSA TROCHĘ FASONU!!!! Polski prezydent będzie może reklamował pasze dla amerykańskich świń i środki ochrony roślin? PAN NIESTETY REPREZENTUJE POLSKĘ więc proszę o zachowanie minimum poziomu!!!!!!!!

    • 10 2

  • JEGO INTERES

    Niech tylko nam nie mowi jak zyc i zwiazkowcom- demokracja w wydaniu walesy to jego slowa cytat wszyscy byli za a dwoch sie wstrzymalo.

    • 10 2

  • Meksyk

    Ale MEKSYK

    • 6 1

  • Panie Wałęso (1)

    Oglądając się zawsze rano w lustrze niech pan będzie pluł się prosto w twarz. Jak teraz czują się Polacy i ich dzieci które zmuszone są żyć na emigracji?

    • 14 5

    • ten bez konta, prawa jazdy i dzieci uratuje cały świat

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane