• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lider z gdyńskiej stoczni

Mariusz Kurzyk
23 lipca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 18:20 (23 lipca 2008)
Budowa Guardian Leadera trwała ok. 70 dni. Budowa Guardian Leadera trwała ok. 70 dni.

Guardian Leader - taką nazwę nosi samochodowiec, który Stocznia Gdynia przekazała w środę armatorowi.



Stocznia Gdynia wybudowała już 21 takich statków. 

- Guardian Leader może zabrać 6,6 tys. samochodów - mówi Cezary Kaczmarski, projektant statku. - Jego wartość to tajemnica stoczni. Mogę jedynie powiedzieć, że gdyby transportował bardzo luksusowe auta, to wyniosłaby ona ok. 400 mln dolarów. Przy czym warto zaznaczyć, że ładunek często jest droższy od samego statku.

Guardian Leader został zbudowany na zamówienie firmy żeglugowej Ray Car Carriers Ltd z Wyspy Man. Będzie czarterowany przez największego przewoźnika samochodów na świecie, japońską firmę NYK Shipping Ltd.

To już czwarta jednostka przekazana w tym roku do eksploatacji w Stoczni Gdynia S.A. - Budowa tego statku trwała ok. 70 dni. Jeszcze dwadzieścia lat temu powstawałby trzy razy dłużej - dodaje Cezary Kamiński.

Matką chrzestną statku jest Lizete Tournis - żona kapitana Kostasa Tournisa, szefa greckiej firmy Stamco Ship Management z Pireusu. Ceremonię chrztu celebrował o. Edward Pracz, europejski koordynator Duszpasterstwa Ludzi Morza.

- Statek spełnia wymogi najnowszych przepisów międzynarodowej organizacji morskiej IMO - zapewnia Antoni Poziomski, prezes Stoczni Gdynia. - Dysponuje najnowocześniejszym systemem nawigacyjnym, posiada automatyczne sterowanie wszystkich funkcji technicznych i eksploatacyjnych.

W Stoczni Gdynia trwają prace przy budowie pięciu kolejnych statków: dwóch kontenerowców o pojemności 2700 TEU oraz trzech samochodowców typu ro-ro. Ogółem w 2008 r. planowanych jest zbudowanie 8 statków o łącznej wartości ponad 481 mln dol. Jak wynika z podpisanych kontraktów, do 2009 r. w stoczni powstanie 14 statków o wartości sprzedaży ponad 700 mln dol. i 15 mln euro.

Opinie (58) 2 zablokowane

  • sam jestes bzdet

    moze lezales w zbiorniku i spales jak reszta robila

    • 0 0

  • wiem że się denerwujesz ale.... (1)

    taka jest prawda,ciężko pracujesz bo dałeś sobie skoczyć na garba. najlepiej żeby zrobić 100 nadgodzin a wydajność i odpowiedzialność za wykonaną prace to ci wisi.

    • 0 0

    • co ty mozesz wiedziec o odpowiedzialnosci?

      jakos wszystko jest robione wedlug najwyzszych standardow, robiles w stoczni, ale 10lat temu

      • 0 0

  • lipa (2)

    w 70 dni to moze rampe rufowa w stoczni GDYNIA zbuduja nie piszcie takich bzdur

    • 0 0

    • co ty wiesz dziadku o pracy w stoczni? (1)

      jezdzisz czasem estakada? to spojz sobie na dok czasem i zobacz ze jak dok jest pusty to po miesiacu juz widac nadbudowke statku, pewnie jak ty robiles to sie szlo na robote nie ze sprzetem, tylko z krata vudo

      • 0 0

      • pomazyc

        jesli stocznia robi taki statek w 70dni to ciekawe w ile godzin ahts by zrobila ,kto to pisal...czlowieku 70dni to ty mozesz sobie malucha w garazu robic nie taki statek...

        • 0 0

  • jak sie na magazynie robilo....

    to sie nic niewie o ciezkiej pracy, ja jak pracuje w stoczni to prawie codziennie slysze jak jedzie jakas karetka po kogos, praca jest bardzo niebezpieczna, przepisy BHP tam praktycznie nieistnieja,jeden robi na drugim, wy ludzie sobie tego nawet niepotraficie wyobrazic jak tam jest, a to ze nieudolne kolejne rzady niepotrafia wykorzystac tak dobrze rozwijajacej sie branzy, to to juz nie jest wina szarego stoczniowca, bo my robimy to co w naszej mocy by te statki plywaly

    • 0 0

  • Cezary

    To jakaś nowa propaganda sukcesu te 70 dni albo kogoś mocno pokręciło, ale o firmie z której wywodzą sie tacy "geniusze" jak śniadek i jemu podobni (zamiast pracować i budować statki - żyć z dotacji uczciwych podatników) takie rzeczy też można pisać może ktoś o ich poziomie uwierzy.

    • 0 0

  • Cezary Kaczmarski czy Kamiński ? Dziennikarzu zdecyduj się...

    • 0 0

  • Przemysł okrętowy to HIGH TECH kilkadziesiat firm prywatnych robiło tam elektryke automatyke komputery sterujące. Stocznia nie może upaść nie ma Gdyni bez stoczni.

    • 0 0

  • 70 dni !!!!!!!!!!!!!!

    Takie mamy artykuły jakich mamy dziennikarzy. Po co pisać o czymś o czym nie ma się zielonego pojęcia. I tak wszyscy czytający od teraz będą myśleć że statek można wybudować w 70 dni !!!!
    Facet sprostuj to bo się ośmieszasz !

    • 0 0

  • Szkoda,ze nie jest napisane,ile doplacamy do statku

    Wszystko super i pieknie.

    Tylko szkoda,ze nierentowanie

    • 0 0

  • Pięknyyy

    Hehe Malowałem Goooo ; DDD

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane