- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (68 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (287 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (238 opinii)
Linie Pol-Levant będą przewoziły części do Airbusa
Gdyński armator Pol-Levant Linie Żeglugowe podpisał umowę o współpracy z konsorcjum Airbusa. Statki Pol-Levantu będą transportować wielkogabarytowe elementy kadłuba największego samolotu pasażerskiego świata, Airbusa 380.
- W całym 2011 roku przewidujemy sześć kolejnych przewozów - informuje Mirosław Langowski, dyrektor handlowy Pol-Levant.
To nie pierwsza umowa gdyńskiego armatora dotycząca przewozu części Aibusa. W 2003 roku spółka transportowała elementy samolotu z Neapolu do Saint Nazaire we Francji. Przewozy te odbywały się we współpracy Pol-Levantu z francuską firmą Dreyfus, reprezentującą logistycznie konsorcjum produkcyjne Airbus.
Gdyński armator może oferować przewozy nietypowych towarów, bo dysponuje statkami ro-ro do transportowania ładunków na różnych pojazdach, w tym na roll- trailerach o udźwigu do 210 ton. Pol-Levant dysponuje trzema statkami typu ro-ro - Żerań, Tychy i Chodzież. Wszystkie mają taką samą nośność ponad 8 tys. DWT.
Pol-Levant Linie Żeglugowe jest jednym z większych polskich armatorów. Obsługuje porty Polski, Skandynawii, Europy Zachodniej oraz basenu Morza Śródziemnego, w tym porty krajów Afryki Północnej oraz Azji Mniejszej. Tradycja firmy sięga 1935 roku, kiedy to Żegluga Polska SA we współpracy z armatorem szwedzkim Svenska Orient Linien A/B powołała linię łączącą Gdynię z portami śródziemnomorskimi. Później eksploatację statków na tej linii przejęły Polskie Linie Oceaniczne. Obecny kształt organizacyjny przedsiębiorstwo przyjęło 1 maja 1993 roku, kiedy z Grupy PLO utworzono Pol-Levant Linie Żeglugowe.
Airbus 380 to dwupoziomowy, czterosilnikowy samolot pasażerski produkowany przez firmę Airbus. Dzięki temu, że górny pokład ciągnie się przez całą długość kadłuba, A380-800 mieści 555 osób przy podziale na trzy klasy lub nawet 853 przy konfiguracji całej maszyny do standardu klasy ekonomicznej i jest największym samolotem pasażerskim świata, wyprzedzając pod względem powierzchni drugiego na liście Boeinga 747-400 (Jumbo Jeta) o 50 proc. Samolot A 380 ma długość 73 m i rozpiętość skrzydeł 79,8 m.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (45) 1 zablokowana
-
2011-05-26 06:18
kiedys to byla flota (10)
teraz to co zostało w polskiej zegluce -to jest smiechu warte z 2000tys statków!!! została garstka ale co tu sie dziwic wykupuja nas i biorą bez wojny!!
- 41 12
-
2011-05-26 07:20
(5)
Nie sądzę abyśmy kiedykolwiek w naszej historii posiadali 2 MILIONY (2.000 tysięcy jak napisałeś) statków.
- 18 1
-
2011-05-26 08:05
(1)
Tylko, że my nawet 1.000 statków nigdy nie posiadaliśmy
- 4 2
-
2011-05-26 11:03
około - 200
- 1 0
-
2011-05-26 10:01
Policzył szalup, no i wszystkich, co "popłynęli"
- 3 0
-
2011-05-26 09:18
nigdy nie mieliśmy takiej floty
w tamtych czasach PLO posiadało ponad 150 statków, PŻM też coś koło tego i parę innych małych armatorów z niewielką ilością statków. Poza tym prawie wszystkie były przestarzałe, wiec nie ma czego żałować. W mojej ocenie starą flotę należało sprzedać, ale w to miejsce kupić nowej generacji i zadaniowe, czyli np. kontenerowce i oczywiście mniej.
- 3 0
-
2011-05-26 07:28
to chyba chodziło o wartość statków..
ale faktycznie dość nieszczęśliwie napisane
- 6 2
-
2011-05-26 10:07
Fakt.
Powiem więcej - powinniśmy ich mieć co najmniej pięćset. Wielkością i wiekiem zbliżonych do Sołdka:-)
Wow! Ale bysmy byli potęgą!- 1 0
-
2011-05-26 08:27
Jeszcze tylko wyjasnij kto tą "flote" dotował (1)
- 3 2
-
2011-05-26 09:39
nikt, sama się dotowała. Wiesz jak był dobry zarząd to uratował flotę. PŻM ma teraz ko 60-70 statków, kupa nowych, kolejne są budowane, a PLO - padło - szanse mieli te same po 1989 roku...
A informacja, że POL LEAVNT jest jednym z większych armatorów w Polce jest bez sensu przesadzona, bo armatorów jest niewielu, można by na dwóch rękach policzyć. To tak samo jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem- 5 1
-
2011-05-26 08:08
Nigdy w polskich liniach żeglugowych
nie pływało 2 tysiące jednostek. PLO najwyższy stan posiadania osiągnęło w latach 70tych mając 176 statków o nośności łącznie 1,2 mln DWT. PŻM najwyższy stan floty osiągneła właśnie teraz - jest to 75 statków o nośności łącznej ok. 2,5 mln DWT. Zaś najwyższy stan posiadania PŻB to 5 jednostek. Tak więc do wymienianych przez Ciebie 2000 jednostek jest baaaardzo daleko.
- 12 0
-
2011-05-26 09:04
No to teraz wszystko będzie lepiej, skończy sie bezrobocie i bieda.
Skończą się korki, ceny spadną, Szczurek dogada się z Adamowiczem, Arka pogodzi sie z Lechią i będzie wszystko!
- 4 1
-
2011-05-26 06:15
A-380 to idealny samolot dla naszych Polityków jako następca Tutki (3)
mogą wszyscy latać razem ;]
- 69 4
-
2011-05-26 08:52
no będziemy mieć swój wkład w a380 szkoda,że lot zamówił felerne Dreamlinery, które chyba nie dotrą wogóle
- 4 0
-
2011-05-26 08:12
A wcale nie, przeciez nasi politycy musza latac pierwsza klasa, a pierwszych klas tam juz tak duzo nie wejdzie. Swoja droga wsadzilabym ich w samolot troche bardziej awaryjny, i do tego wszystkich razem z kompromitowskim i doniem na czele.
- 5 5
-
2011-05-26 07:56
Cały Sejm i Senat by się zmieścił
- 14 0
-
2011-05-26 06:58
Chodzież-jeden z ostatnich nowoczesnych statków dawnego PLO. (1)
Ciekawe czy doczekamy czasów gdy ktoś odpowie za upadek PLO-jednego z największych armatorów świata.
- 33 0
-
2011-05-26 08:25
Nie doczekamy się ponieważ dobre kilka lat temu prokuratura nie znalazła
znamion przestepstwa w grabieży majątku PLO i na tym sprawa zakończyła się.
- 7 0
-
2011-05-26 08:02
Hm... odnoszę wrażenie jakbym czytał tekst przygotowany przez firmę dla prasy
zadziałała zasada "kopiuj - wklej"?
- 7 3
-
2011-05-26 07:47
a ile
tych statków pod polską banderą zostało? 2?
- 6 1
-
2011-05-26 07:38
Chodzież?
Ciekawe jak tę nazwę wymawiają w zagranicznych portach
- 11 3
-
2011-05-26 07:18
I znowu kolejny sukces, Polska to potęga w propagandzie
- 17 0
-
2011-05-26 06:31
znow super news
Moze troche mniej propagandy. Moze Pol-Levant poda kiedy ostatnio obslugiwal polaczenie liniowe z Gdyni?
- 9 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.