• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linie Pol-Levant będą przewoziły części do Airbusa

Robert Kiewlicz
26 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Załadunek elementów samolotu Airbus 380 na statek ro-ro "Chodzież". Załadunek elementów samolotu Airbus 380 na statek ro-ro "Chodzież".

Gdyński armator Pol-Levant Linie Żeglugowe podpisał umowę o współpracy z konsorcjum Airbusa. Statki Pol-Levantu będą transportować wielkogabarytowe elementy kadłuba największego samolotu pasażerskiego świata, Airbusa 380.


Airbus A380 potocznie nazwany SuperJumbo. Airbus A380 potocznie nazwany SuperJumbo.


- W całym 2011 roku przewidujemy sześć kolejnych przewozów - informuje Mirosław Langowski, dyrektor handlowy Pol-Levant.

To nie pierwsza umowa gdyńskiego armatora dotycząca przewozu części Aibusa. W 2003 roku spółka transportowała elementy samolotu z Neapolu do Saint Nazaire we Francji. Przewozy te odbywały się we współpracy Pol-Levantu z francuską firmą Dreyfus, reprezentującą logistycznie konsorcjum produkcyjne Airbus.

Gdyński armator może oferować przewozy nietypowych towarów, bo dysponuje statkami ro-ro do transportowania ładunków na różnych pojazdach, w tym na roll- trailerach o udźwigu do 210 ton. Pol-Levant dysponuje trzema statkami typu ro-ro - Żerań, Tychy i Chodzież. Wszystkie mają taką samą nośność ponad 8 tys. DWT.

Pol-Levant Linie Żeglugowe jest jednym z większych polskich armatorów. Obsługuje porty Polski, Skandynawii, Europy Zachodniej oraz basenu Morza Śródziemnego, w tym porty krajów Afryki Północnej oraz Azji Mniejszej. Tradycja firmy sięga 1935 roku, kiedy to Żegluga Polska SA we współpracy z armatorem szwedzkim Svenska Orient Linien A/B powołała linię łączącą Gdynię z portami śródziemnomorskimi. Później eksploatację statków na tej linii przejęły Polskie Linie Oceaniczne. Obecny kształt organizacyjny przedsiębiorstwo przyjęło 1 maja 1993 roku, kiedy z Grupy PLO utworzono Pol-Levant Linie Żeglugowe.

Airbus 380 to dwupoziomowy, czterosilnikowy samolot pasażerski produkowany przez firmę Airbus. Dzięki temu, że górny pokład ciągnie się przez całą długość kadłuba, A380-800 mieści 555 osób przy podziale na trzy klasy lub nawet 853 przy konfiguracji całej maszyny do standardu klasy ekonomicznej i jest największym samolotem pasażerskim świata, wyprzedzając pod względem powierzchni drugiego na liście Boeinga 747-400 (Jumbo Jeta) o 50 proc. Samolot A 380 ma długość 73 m i rozpiętość skrzydeł 79,8 m.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (45) 1 zablokowana

  • kiedys to byla flota (10)

    teraz to co zostało w polskiej zegluce -to jest smiechu warte z 2000tys statków!!! została garstka ale co tu sie dziwic wykupuja nas i biorą bez wojny!!

    • 41 12

    • (5)

      Nie sądzę abyśmy kiedykolwiek w naszej historii posiadali 2 MILIONY (2.000 tysięcy jak napisałeś) statków.

      • 18 1

      • (1)

        Tylko, że my nawet 1.000 statków nigdy nie posiadaliśmy

        • 4 2

        • około - 200

          • 1 0

      • Policzył szalup, no i wszystkich, co "popłynęli"

        • 3 0

      • nigdy nie mieliśmy takiej floty

        w tamtych czasach PLO posiadało ponad 150 statków, PŻM też coś koło tego i parę innych małych armatorów z niewielką ilością statków. Poza tym prawie wszystkie były przestarzałe, wiec nie ma czego żałować. W mojej ocenie starą flotę należało sprzedać, ale w to miejsce kupić nowej generacji i zadaniowe, czyli np. kontenerowce i oczywiście mniej.

        • 3 0

      • to chyba chodziło o wartość statków..

        ale faktycznie dość nieszczęśliwie napisane

        • 6 2

    • Fakt.

      Powiem więcej - powinniśmy ich mieć co najmniej pięćset. Wielkością i wiekiem zbliżonych do Sołdka:-)

      Wow! Ale bysmy byli potęgą!

      • 1 0

    • Jeszcze tylko wyjasnij kto tą "flote" dotował (1)

      • 3 2

      • nikt, sama się dotowała. Wiesz jak był dobry zarząd to uratował flotę. PŻM ma teraz ko 60-70 statków, kupa nowych, kolejne są budowane, a PLO - padło - szanse mieli te same po 1989 roku...
        A informacja, że POL LEAVNT jest jednym z większych armatorów w Polce jest bez sensu przesadzona, bo armatorów jest niewielu, można by na dwóch rękach policzyć. To tak samo jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem

        • 5 1

    • Nigdy w polskich liniach żeglugowych

      nie pływało 2 tysiące jednostek. PLO najwyższy stan posiadania osiągnęło w latach 70tych mając 176 statków o nośności łącznie 1,2 mln DWT. PŻM najwyższy stan floty osiągneła właśnie teraz - jest to 75 statków o nośności łącznej ok. 2,5 mln DWT. Zaś najwyższy stan posiadania PŻB to 5 jednostek. Tak więc do wymienianych przez Ciebie 2000 jednostek jest baaaardzo daleko.

      • 12 0

  • No to teraz wszystko będzie lepiej, skończy sie bezrobocie i bieda.

    Skończą się korki, ceny spadną, Szczurek dogada się z Adamowiczem, Arka pogodzi sie z Lechią i będzie wszystko!

    • 4 1

  • A-380 to idealny samolot dla naszych Polityków jako następca Tutki (3)

    mogą wszyscy latać razem ;]

    • 69 4

    • no będziemy mieć swój wkład w a380 szkoda,że lot zamówił felerne Dreamlinery, które chyba nie dotrą wogóle

      • 4 0

    • A wcale nie, przeciez nasi politycy musza latac pierwsza klasa, a pierwszych klas tam juz tak duzo nie wejdzie. Swoja droga wsadzilabym ich w samolot troche bardziej awaryjny, i do tego wszystkich razem z kompromitowskim i doniem na czele.

      • 5 5

    • Cały Sejm i Senat by się zmieścił

      • 14 0

  • Chodzież-jeden z ostatnich nowoczesnych statków dawnego PLO. (1)

    Ciekawe czy doczekamy czasów gdy ktoś odpowie za upadek PLO-jednego z największych armatorów świata.

    • 33 0

    • Nie doczekamy się ponieważ dobre kilka lat temu prokuratura nie znalazła

      znamion przestepstwa w grabieży majątku PLO i na tym sprawa zakończyła się.

      • 7 0

  • Hm... odnoszę wrażenie jakbym czytał tekst przygotowany przez firmę dla prasy

    zadziałała zasada "kopiuj - wklej"?

    • 7 3

  • a ile

    tych statków pod polską banderą zostało? 2?

    • 6 1

  • Chodzież?

    Ciekawe jak tę nazwę wymawiają w zagranicznych portach

    • 11 3

  • I znowu kolejny sukces, Polska to potęga w propagandzie

    • 17 0

  • znow super news

    Moze troche mniej propagandy. Moze Pol-Levant poda kiedy ostatnio obslugiwal polaczenie liniowe z Gdyni?

    • 9 5

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane