- 1 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (31 opinii)
- 2 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (48 opinii)
- 3 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (43 opinie)
- 4 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (160 opinii)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (127 opinii)
MARS chce budować w Gdyni holowniki dla Marynarki Wojennej
Konsorcjum Stoczni Remontowej Nauta i Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, należących do grupy MARS Shipyards & Offshore, złożyło wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Inspektoratu Uzbrojenia na budowę jednostek zabezpieczenia technicznego i prowadzenia działań ratowniczych na morzu pod kryptonimem "Holownik". Jednostki te mają trafić do baz morskich w Świnoujściu oraz Gdyni.
W ramach zamówienia dla resortu obrony ma powstać sześć holowników przeznaczonych do zabezpieczenia technicznego okrętów na morzu i w portach, przewozu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody torped, a także niektórych działań ratowniczych.
Czytaj też: Okręty podwodne w polskiej flocie: co mamy i na co liczymy
Jak wynika ze specyfikacji Inspektoratu Uzbrojenia nowe holowniki mają mieć: wyporność pełną do 350 ton, zdolność do prowadzenia samodzielnej żeglugi w zimie na morzach niearktycznych w ciężkich warunkach lodowych, możliwość przewozu do 12 osób wewnątrz i 50 osób na pokładzie otwartym, autonomiczność do 14 dób, prędkość dochodzącą do 12 węzłów, możliwość przewozu ładunku o łącznym ciężarze 25 kN, uciągu 250 kN oraz możliwość holowania z rufy i dziobu.
- Przygotowując się do złożenia wniosku, przeanalizowaliśmy wszystkie wymagania Inspektoratu Uzbrojenia odnośnie doświadczenia i możliwości technicznych. Zdecydowaliśmy się stworzyć konsorcjum, aby jak najlepiej spełnić wymagania Inspektoratu Uzbrojenia. Udział obu stoczni w konsorcjum pozwoli uzyskać efekt synergii w związku z wykorzystaniem technologii wspólnego przeznaczenia, a także pozwoli na współpracę między zakładami z Pomorza Zachodniego i Gdańskiego - mówi Piotr Słupski, prezes zarządu MS TFI, zarządzającego Funduszem MARS.
Więcej: Zmiany w zamówieniach na okręty podwodne. Nauta szykuje się do walki o kontrakt
Od września 2013 roku grupa MARS Shipyards & Offshore uczestniczyła w dialogach technicznych, poprzez które Inspektorat Uzbrojenia weryfikował możliwości techniczne oferentów i precyzował warunki przetargowe. - Liczymy na to, iż udział stoczni MARS, będących częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej, w programie modernizacji Marynarki Wojennej pozwoli włączyć polski przemysł do łańcucha dostaw dla MON, a tym samym przyczyni się do powstania nowych miejsc pracy i rozwoju gospodarki, zwłaszcza w obszarze nowoczesnych technologii - dodaje Słupski.
Największe doświadczenie we współpracy z Marynarką Wojenną ma stocznia Nauta. W ostatnich latach stocznia wyremontowała ponad 50 okrętów polskiej Marynarki Wojennej. Nauta zrealizowała także kontrakty na zamówienie zagranicznych armii - w 2012 r. zakończony został remont norweskiego okrętu patrolowego NoCgV Barentshav. Z kolei MSR Gryfia ma w swoim portfolio m.in. budowę serii ośmiu jednostek dla Norweskiej Straży Przybrzeżnej, zaprojektowanych specjalnie do ochrony wód przybrzeżnych. Natomiast w 2014 roku zakończyła budowę dwóch prototypowych lodołamaczy.
W dialogu technicznym z resortem obrony brały udział także: Remontowa Shipbuilding, Stocznia Marynarki Wojennej, Damen Shipyards Group, Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej oraz Techno Marine z Malborka.
Miejsca
Opinie (38) 2 zablokowane
-
2015-03-18 08:46
Holowniki przydadzą się naszej flocie
będzie czym wyprowadzać pozostałe jednostki na parady wstydu.
Pamiętam jedną z nich kilka lat temu w Gdyni. Nie wiadomo było śmiać się czy płakać- 22 3
-
2015-03-18 09:01
chyba żeby błyskawice zaciągnąć do malowania smiechu warte
- 7 7
-
2015-03-18 09:19
Putinowskie trole ... (1)
... odzywają się zawsze gdy mowa o sprawach obronności Polski.
- 3 16
-
2015-03-18 10:54
lepiej być kimkolwiek niż cymbałem który wszędzie widzi "Putina"
- 8 3
-
2015-03-18 13:13
CZYZBY MARS CHCIAL ZNISZCZYC JEDNA Z NAJLEPSZYCH POLSKICH STOCZNI REMONTOWKE? (7)
Może WYSTARCZY JUZ TYCH ukladow panow z MARSA.Malo to firm polozyli swoimi zakulisowymi działaniami na łopatki "?Czy nikt z Remontowki nie widzi zagrozenia z ich strony?Moze chcą kosztem Remontowki poprawić swoja reputacje?...Może i poprawia na jakiś czas a co potem? Wroca do topienia milionow podatnikow w nietrafione projekty?
- 37 1
-
2015-03-18 14:46
Może Remontówka nie jest zainteresowana tym kontraktem (1)
bo jej po prostu nie leży? Oni nie łapią się wszystkiego jak popadnie, tylko mierzą zasoby na potrzeby i szacują potencjalny zysk przed rzuceniem się z ofertą.
- 3 16
-
2015-03-19 05:48
zainteresowana jest tym kontraktem ale walczy tez Damen o te holowniki.Jak donosi mewa nautowska holowniki maja byc budowane nie w gdyni a w stoczniach szczecinskich mowią ze tak chce glowny marsjanin. kto i gdzie bedzie budowa nie wiadomo
- 20 0
-
2015-03-21 06:53
mars kiedy ich rozlicza ? (4)
szkodnicy , pasozyty z marsa na razie nie moga byc rozliczeni bo chronia ich rozne organizacje i urzedy. przyjdzie na nich czas po wyborach prezydenckich i sejmowych. na razie marsjanie zacieraja slady i mysla ze wszystko da sie ukryc , straty jakie poniosla gospodarka po 4 latach dzialan marsa sa olbrzymie - zyskali jedynie kumple , kolesie, zniszczono stocznie polskie. probuja uciekac na pegazie od odpowiedzialnosci . a co do resztek stoczni to widac ze ludzie co sie ostali czystkom marsa probuja zrobic by stocznie wrocily do normalnosci. wydaje sie ze nauta z gdyni i msr sa do uratowania, crist praktycznie bez zasilenia i to duzego nie dotrwa do konca roku, gryfia powinna zostac z powrotem samodzielna stocznia i wtedy ma szanse na dalsze trwanie. holowniki powinny byc budowane w stoczni , ktora to juz robila a wiec w naucie chociaz jak mowia mars chce by budowa byla w stoczniach zachodniopomorskich jak bedzie zobaczymy
- 16 2
-
2015-03-21 15:05
(3)
Zeby budować holowniki to najpierw trzeba wygrać przetarg, a konkurencja jest duża. Podobno wnioski złożyły 4 firmy w tym jedna zagraniczna.
- 6 1
-
2015-03-21 15:42
(2)
tak ale na razie nie ma ogloszonego przetarg, jedynie byly prowadzone rozmowy z potencjalnymi wykonawcami.
- 5 3
-
2015-03-21 18:01
(1)
Zanim coś napiszesz to zadaj sobie pytanie czy wiesz co piszesz czy tylko podejrzewasz - przetarg jest już dawno ogłoszony:
http://www.iu.wp.mil.pl/przetargi.ogloszenie.251.0.html- 1 7
-
2015-03-22 06:12
to nie znaczy ze dojdzie do wybrania wykonawcy, u sowy mowia ze bedzie nowy przetarg
- 7 0
-
2015-03-19 10:49
Zbudują kosztem życia i zdrowia
Pewnie chcą je zbudować na zrujnowanym terenie K-3 po gdańskiej.
Tam wyeksploatowane dzwigi buksują na krzywych i zapadniętych torach, a zasady pracy BHiP to przełożeni nie wiedzą co to w ogóle jest.Albo robisz bez szemrania co każą ,albo jutro nie przychodz.- 21 2
-
2015-03-19 17:35
Odezwał sie były Prezes MARSA (1)
Kochani rozwala MARS Stocznie były Prezes uciekł ustawili go w zbrojeniówce kolesiostwo dalej bierze dużą kasę i mydlą oczy może ktoś w końcu zajmie się tą bandą kolesiów z MARSA
- 28 0
-
2015-03-20 15:49
czy Slupski uciekl z MARS, nic nie slychac bylo o tym zdaje sie jeszcze tam jest i nadal miesza a moze sie myle.
- 22 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.