• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

MTMG zabezpiecza hałdy z węglem

VIK
24 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Zasięg urządzenia zraszającego wynosi do 50 metrów. Zasięg urządzenia zraszającego wynosi do 50 metrów.

Morski Terminal Masowy Gdynia wzbogacił się o urządzenie zraszające, które pomoże zmniejszyć zapylenie w terminalu powstające w trakcie rozładunku i załadunku różnego rodzaju towarów sypkich. Zraszane będą przed wszystkim hałdy węgla.


Czy inwestycje w trójmiejski portach spowodują wzrost przeładunków?


Urządzenie, czyli tzw. zraszacz, zbudowane jest na bazie wozu asenizacyjnego (maszyna rolnicza) z funkcją hydrosiewnika składającego się z układu pomp, umożliwiających poprzez działko np. obsiewać pobocza budowanych autostrad i dróg nasionami roślin, podlewać pola, czy właśnie zraszać powierzchnie placów składowych. Zasięg urządzenia zraszającego wynosi do 50 metrów.

- W naszym terminalu będziemy przede wszystkim wykorzystywać funkcję zraszania. Będziemy zraszać hałdy węgla, którego znaczne ilości teraz przeładowujemy - mówi Julian Karaszewski, specjalista ds. technologii i inwestycji MTMG-Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. - W znacznym stopniu zostanie ograniczone pylenie na terenie terminalu, co na pewno pozytywnie odczują mieszkańcy pobliskich domów. Hałdy z węglem będą zraszane za pomocą działka o regulowanej dyszy. Urządzenie posiada również funkcję mieszania wody z mleczkiem wapiennym - na polewanych taką mieszanką hałdach węglowych tworzyć się będzie tzw. skorupka wapniowa zabezpieczająca przed pyleniem oraz nagrzewaniem się składowanego węgla.

Zraszacz to nie jedyna inwestycja, która usprawni pracę w gdyńskim terminalu masowym. Na parkingu zewnętrznym, przeznaczonym dla 122 samochodów ciężarowych, został zainstalowany specjalny namiot, w którym można pobierać próbki zboża w trudnych warunkach atmosferycznych. Samochody ciężarowe ze zbożem mogą wjechać na teren MTMG dopiero po uzyskaniu pozytywnego wyniku badań laboratoryjnych próbek.

- Namiot o długości 20 metrów, szerokości 10 metrów i wysokości 4,20 metra wydzierżawiliśmy na razie na pół roku - wyjaśnia Karaszewski. - Zainstalowanie namiotu na parkingu zewnętrznym umożliwiło nie tylko obsługę pojazdów ciężarowych z ładunkiem podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych, ale pozwoliło również ograniczyć hałas towarzyszący obsłudze pojazdów. Obecnie z naszego parkingu korzysta także Bałtycki Terminal Zbożowy i samochody udające się do tego terminalu skorzystają również z wprowadzonych udogodnień.

- Morski Terminal Masowy Gdynia to nowoczesny terminal uniwersalny i takim pozostanie. Naszym celem jest różnorodność obsługiwanych towarów. Chcemy być terminalem wyróżniającym się przede wszystkim jakością oferowanych usług oraz nowoczesną technologią przeładunku - mówi Rinus Roose, dyrektor do spraw marketingu i rozwoju MTMG- Morskiego Terminalu Masowego Gdynia.

W ubiegłym roku na Nabrzeżu Szwedzkim zobacz na mapie Gdyni został zmontowany nowy żuraw firmy Famak z udźwigiem 25 ton na chwytaku, który zwiększył dobowe tempo przeładunku śruty sojowej, węgla, koksu oraz innych ładunków masowych. Do tego terminal wzbogacił się o dźwig samojezdny firmy Liebherr. Udźwig nowego żurawia to ponad 120 ton na haku i 75 ton na linach chwytaka, a maksymalny wysięg to 48 metrów. Jest to siedemnasty z kolei żuraw w terminalu masowym i zarazem najnowocześniejszy. Dzięki wysokiej wydajności przeładunkowej sięgającej 20 tysięcy ton w ciągu doby, znacznemu skróceniu uległ czas obsługi ładunków, a tym samym czas pobytu statków w terminalu.
VIK

Miejsca

Opinie (24)

  • ses

    zraszają i dalej pyli i co dalej?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane