• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

MTMG zabezpiecza hałdy z węglem

VIK
24 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Zasięg urządzenia zraszającego wynosi do 50 metrów. Zasięg urządzenia zraszającego wynosi do 50 metrów.

Morski Terminal Masowy Gdynia wzbogacił się o urządzenie zraszające, które pomoże zmniejszyć zapylenie w terminalu powstające w trakcie rozładunku i załadunku różnego rodzaju towarów sypkich. Zraszane będą przed wszystkim hałdy węgla.


Czy inwestycje w trójmiejski portach spowodują wzrost przeładunków?


Urządzenie, czyli tzw. zraszacz, zbudowane jest na bazie wozu asenizacyjnego (maszyna rolnicza) z funkcją hydrosiewnika składającego się z układu pomp, umożliwiających poprzez działko np. obsiewać pobocza budowanych autostrad i dróg nasionami roślin, podlewać pola, czy właśnie zraszać powierzchnie placów składowych. Zasięg urządzenia zraszającego wynosi do 50 metrów.

- W naszym terminalu będziemy przede wszystkim wykorzystywać funkcję zraszania. Będziemy zraszać hałdy węgla, którego znaczne ilości teraz przeładowujemy - mówi Julian Karaszewski, specjalista ds. technologii i inwestycji MTMG-Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. - W znacznym stopniu zostanie ograniczone pylenie na terenie terminalu, co na pewno pozytywnie odczują mieszkańcy pobliskich domów. Hałdy z węglem będą zraszane za pomocą działka o regulowanej dyszy. Urządzenie posiada również funkcję mieszania wody z mleczkiem wapiennym - na polewanych taką mieszanką hałdach węglowych tworzyć się będzie tzw. skorupka wapniowa zabezpieczająca przed pyleniem oraz nagrzewaniem się składowanego węgla.

Zraszacz to nie jedyna inwestycja, która usprawni pracę w gdyńskim terminalu masowym. Na parkingu zewnętrznym, przeznaczonym dla 122 samochodów ciężarowych, został zainstalowany specjalny namiot, w którym można pobierać próbki zboża w trudnych warunkach atmosferycznych. Samochody ciężarowe ze zbożem mogą wjechać na teren MTMG dopiero po uzyskaniu pozytywnego wyniku badań laboratoryjnych próbek.

- Namiot o długości 20 metrów, szerokości 10 metrów i wysokości 4,20 metra wydzierżawiliśmy na razie na pół roku - wyjaśnia Karaszewski. - Zainstalowanie namiotu na parkingu zewnętrznym umożliwiło nie tylko obsługę pojazdów ciężarowych z ładunkiem podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych, ale pozwoliło również ograniczyć hałas towarzyszący obsłudze pojazdów. Obecnie z naszego parkingu korzysta także Bałtycki Terminal Zbożowy i samochody udające się do tego terminalu skorzystają również z wprowadzonych udogodnień.

- Morski Terminal Masowy Gdynia to nowoczesny terminal uniwersalny i takim pozostanie. Naszym celem jest różnorodność obsługiwanych towarów. Chcemy być terminalem wyróżniającym się przede wszystkim jakością oferowanych usług oraz nowoczesną technologią przeładunku - mówi Rinus Roose, dyrektor do spraw marketingu i rozwoju MTMG- Morskiego Terminalu Masowego Gdynia.

W ubiegłym roku na Nabrzeżu Szwedzkim zobacz na mapie Gdyni został zmontowany nowy żuraw firmy Famak z udźwigiem 25 ton na chwytaku, który zwiększył dobowe tempo przeładunku śruty sojowej, węgla, koksu oraz innych ładunków masowych. Do tego terminal wzbogacił się o dźwig samojezdny firmy Liebherr. Udźwig nowego żurawia to ponad 120 ton na haku i 75 ton na linach chwytaka, a maksymalny wysięg to 48 metrów. Jest to siedemnasty z kolei żuraw w terminalu masowym i zarazem najnowocześniejszy. Dzięki wysokiej wydajności przeładunkowej sięgającej 20 tysięcy ton w ciągu doby, znacznemu skróceniu uległ czas obsługi ładunków, a tym samym czas pobytu statków w terminalu.
VIK

Miejsca

Opinie (24)

  • fajnie! powodzenia chłopaki trzymam kciuki!

    • 6 7

  • czyli można jednak połączyć utrzymanie miejsc pracy

    z czystością środowiska - trzeba tylko chcieć.

    • 7 3

  • Zraszacz z beczkowozu i namiot

    No proszę was, co to ma być? Jak kupia nowe mopy albo krzesla do biura to też o tym napiszecie? I jeszcze ta ankieta: "Czy inwestycje w trójmiejski portach spowodują wzrost przeładunków?" Takie inwestycje na pewno, sure, musowo.

    • 42 1

  • ZOMO taki sprzęt miało już 30 lat temu

    tylko zraszali ludzi a nie węgiel

    • 37 0

  • Komedia (1)

    Traktor i przebudowany szambowóz nową inwestycją portu :)

    • 39 2

    • to prawda, nie wyglada tak efektownie jak stadion narodowy

      ale ma pare zalet: jest tanie, sensowne i DZIALA.

      • 7 0

  • Węgiel do Polski a górników na bruk...

    górnicy polscy do biedaszybów pójdą?

    • 8 3

  • O większą wagę chodzi, są inne sposoby na zabezpieczenie przed pyleniem...

    Zraszanie składowisk materiałów sypkich ma za zadanie podnieść ich wagę, a nie zabezpieczyć przed pyleniem, które jest tylko ubocznym efektem całej operacji.

    • 21 3

  • Racja..

    .. też tak to odebrałem, głównym efektem będzie podniesienie masy mokrego węgla.

    • 19 0

  • Rozumiem zraszanie

    Ale czy przez tą wodę nie będzie się już tak dobrze palić/?

    • 1 2

  • śmigus dyngus inwestycja

    do czego to doszło żeby chwalić się szambowozem z sikawką. Chyba że jest to wytwornica tęczy, a za ty wszystkim stoi ruch tęczowa rewolucja.
    No spadłem z krzesła jak to zobaczyłem.
    Pozdro dla inwestorów

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane