- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (127 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (90 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (45 opinii)
Maersk Line przygląda się konkurencji na Bałtyku
Od 2012 roku DCT Gdańsk zostanie połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine. Dotychczas największym klientem DCT i jedyną spółką obsługującą regularne połączenia między Dalekim Wschodem i Gdańskiem był Maersk. Czy nowy serwis G6 jest w stanie zagrozić jednemu z największych operatorów kontenerowych na świecie?
Serwis G6 zacznie funkcjonować w kwietniu 2012 roku. Gdańsk będzie obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj - Ningbo - południowe Chiny - Singapur - Tangier - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk - Goeteborg - Rotterdam - Dżudda - Singapur - południowe Chiny - Hong Kong - Szanghaj. O nowym połączeniu Gdańsk - Daleki Wschód informowaliśmy w tekście Kolejne wielkie kontenerowce zawiną do Gdańska.
- Konkurencja jest naturalnym elementem rozwoju każdej branży i transport morski nie jest tu wyjątkiem. Co więcej, to właśnie na konkurencyjności usług zyskują klienci - twierdzi Marko Mihajić z Maersk Line. - Jesteśmy dumni, że byliśmy pierwszym armatorem, który wprowadził oceaniczne kontenerowce do Gdańska, co przyczyniło się do rozwoju naszych klientów i polskiego rynku. Mamy pewność, że dwa lata temu podjęliśmy słuszną decyzje. Byliśmy w tym zakresie pionierami i teraz klienci Maersk Line odczuwają korzyści jakie niesie nasze doświadczenie.
Czy jednak nowe połączenie z Dalekim Wschodem nie zagrozi pozycji Maersk'a? - Nasza pozycja rynkowa jest wynikiem globalnego doświadczenia, wielu lat ciężkiej pracy, zaangażowania i ciągłego udoskonalania - mówi Mihajić. - Dołożyliśmy wielkich starań żeby oferować naszym klientom doskonały produkt i najlepszą z możliwych jakość usług.
Serwis Maersk'a do Gdańska ma terminowość na poziomie 92,4 proc. - Jest to możliwe dzięki kompleksowej i terminowej sieci na szlaku handlowym z Azji do Europy. To sieć złożona z nowoczesnych i ekologicznych statków, oparta na uważnym planowaniu i ciągłej optymalizacji - Mihajić. - Jest ona fundamentem naszej usługi Daily Maersk, która wyznacza całkowicie nowe standardy w zakresie terminowości oraz elastyczności i już została doceniona przez naszych klientów. Mamy świadomość, że podnieśliśmy wysoko poprzeczkę naszym serwisem do Gdańska, dlatego z dużym zainteresowaniem ale i spokojem będziemy obserwować rozwój wydarzeń w tym rejonie.
W 2008 roku Maersk przeniósł wszystkie operacje z BCT Gdynia do DCT Gdańsk. Dwa lata później uruchomione zostało pierwsze bezpośrednie połączenie z Dalekiego Wschodu do Polski. Pierwsze zawinięcie w ramach nowego serwisu A10 miało miejsce 4 stycznia 2010. Pierwszym kontenerowcem jaki wpłynął do Gdańska był Maersk Taikung (8 tys. TEU). Po kilkunastu miesiącach od pieszego zawinięcia w ramach A10 Maersk podjął decyzję o zwiększeniu ładowności kontenerowców z 8 tys TEU do 15,5 tys. TEU. Wprowadzając do Gdańska największe obecnie na świecie jednostki oceaniczne E-type. W 2013 Maersk rozpocznie eksploatację pierwszych statków nazwanych klasą "Potrójne E" Mając 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości, "Potrójne E" będą największymi statkami na światowych wodach. Ich ładowność 18 tys. TEU jest o 16 proc. większa (o 2,5 tys. kontenerów) niż największego obecnie kontenerowca, Emmy Maersk.
Miejsca
Opinie (21)
-
2011-12-23 13:16
niech zyje konurencja (2)
Bedziemy mieli tanszy import eksport
- 11 4
-
2011-12-23 15:00
(1)
wolałbym miec tansze produkty wyprodukowane w Polsce
- 6 3
-
2011-12-23 18:19
Do tego pośrednio prowadzi import produktów.
Większa konkurencja=kombinowanie nad lepszym i tańszym sposobem produkcji niż konkurent=niższe ceny.- 2 0
-
2011-12-23 14:07
e tam tańszy.. (4)
przy BCT będzie waga, a w Gdańsku nie...więc ciężkie kontenery popłyną via DCT
- 5 14
-
2011-12-23 21:10
... i rozjadą nowy odcinek Armii Krajowej oraz Obwodnicę Południową
- 4 0
-
2011-12-23 21:36
masz pecha, bo przeczytałeś jedynie o wadze w BCT, tyle że w Gdańsku są już dwie:p (1)
Gdynia nigdy nie będzie znaczącym europejskim ośrodkiem, bo Gdańsk zawsze będzie pierwszy w tej części Europy!
- 5 1
-
2011-12-24 00:54
zapomniałeś...
... dopisać, że tylko dzięki politycznym układom i tępieniu Gdyni
- 2 6
-
2011-12-24 00:20
taryfikator
próbowałeś zabłysnąć... W taryfikatorze nie ma pozycji waga...
- 0 0
-
2011-12-23 16:31
;) (2)
Nie Emmy, tylko Emma Maersk ;)
- 3 2
-
2011-12-23 21:56
Odmiana
kogo, czego
- 0 0
-
2011-12-25 11:53
nie rozumiem "-"
- 0 0
-
2011-12-23 17:52
nowe roz..... drogi
niech cwaniaczki się dołożą do dróg a nie Budyniowi
- 3 3
-
2011-12-23 19:12
Ino cud na Bożenarodzenie
Z mitami o gwarantowanej dostawie i obsłudze 2 oceaników na DCT trudno walczyć i komentować. Ino cud ! Z niczego ukręcili bat ...Poleżim i poczekami ...
G6 zasta wspaniałą obsługę na DCT a klienci to na pewno docenią....
Have a Good Luck !- 4 7
-
2011-12-23 19:32
i to lubie
moze w koncu skonczy sie propaganda sukcesu wg Maerska
- 5 1
-
2011-12-23 20:17
a gdzie kasa z rozszabrowanego PLO ?
- miała powstać komisja do wyjaśnienia upadku {???} całej polskiej gospodarki morskiej ! ,i co ?
- 3 6
-
2011-12-23 20:47
(1)
widzę, że kochana redakcja trójmiasto.pl hołduje Maerskowi, Maersk to, Maersk tamto. Ale jak Mearsk zostanie sam na rynku to nasi koni importerzy zobaczą co to monopol.
- 9 2
-
2011-12-24 17:45
MAERSK RULEZ
- 0 0
-
2011-12-23 22:28
;)
Jupiiii, już mi lepiej :P
- 1 1
-
2011-12-24 10:41
Robiłeś coś dla DCT? To sobie na pieniążki poczekasz!
Przy większych kwotach mają problem z płaceniem.
Wstyd,- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.