• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maersk Line przygląda się konkurencji na Bałtyku

Robert Kiewlicz
23 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
DCT jest jednym z portów na tzw. Linii AE 10 łączącej porty Dalekiego Wschodu z Europą. Połączenie to prowadzi duński armator Maersk Line. Od kwietnia 2012 do Gdańska mają też zawijać kontenerowce w ramach nowego serwisu G6. DCT jest jednym z portów na tzw. Linii AE 10 łączącej porty Dalekiego Wschodu z Europą. Połączenie to prowadzi duński armator Maersk Line. Od kwietnia 2012 do Gdańska mają też zawijać kontenerowce w ramach nowego serwisu G6.

Od 2012 roku DCT Gdańsk zostanie połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine. Dotychczas największym klientem DCT i jedyną spółką obsługującą regularne połączenia między Dalekim Wschodem i Gdańskiem był Maersk. Czy nowy serwis G6 jest w stanie zagrozić jednemu z największych operatorów kontenerowych na świecie?


Marko Mihajić, Communication and Campaign Manager  East Central Europe Maersk Lines. Marko Mihajić, Communication and Campaign Manager  East Central Europe Maersk Lines.

Serwis G6 zacznie funkcjonować w kwietniu 2012 roku. Gdańsk będzie obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj - Ningbo - południowe Chiny - Singapur - Tangier - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk - Goeteborg - Rotterdam - Dżudda - Singapur - południowe Chiny - Hong Kong - Szanghaj. O nowym połączeniu Gdańsk - Daleki Wschód informowaliśmy w tekście Kolejne wielkie kontenerowce zawiną do Gdańska.

- Konkurencja jest naturalnym elementem rozwoju każdej branży i transport morski nie jest tu wyjątkiem. Co więcej, to właśnie na konkurencyjności usług zyskują klienci - twierdzi Marko Mihajić z Maersk Line. - Jesteśmy dumni, że byliśmy pierwszym armatorem, który wprowadził oceaniczne kontenerowce do Gdańska, co przyczyniło się do rozwoju naszych klientów i polskiego rynku. Mamy pewność, że dwa lata temu podjęliśmy słuszną decyzje. Byliśmy w tym zakresie pionierami i teraz klienci Maersk Line odczuwają korzyści jakie niesie nasze doświadczenie.

Czy jednak nowe połączenie z Dalekim Wschodem nie zagrozi pozycji Maersk'a? - Nasza pozycja rynkowa jest wynikiem globalnego doświadczenia, wielu lat ciężkiej pracy, zaangażowania i ciągłego udoskonalania - mówi Mihajić. - Dołożyliśmy wielkich starań żeby oferować naszym klientom doskonały produkt i najlepszą z możliwych jakość usług.

Serwis Maersk'a do Gdańska ma terminowość na poziomie 92,4 proc. - Jest to możliwe dzięki kompleksowej i terminowej sieci na szlaku handlowym z Azji do Europy. To sieć złożona z nowoczesnych i ekologicznych statków, oparta na uważnym planowaniu i ciągłej optymalizacji - Mihajić. - Jest ona fundamentem naszej usługi Daily Maersk, która wyznacza całkowicie nowe standardy w zakresie terminowości oraz elastyczności i już została doceniona przez naszych klientów. Mamy świadomość, że podnieśliśmy wysoko poprzeczkę naszym serwisem do Gdańska, dlatego z dużym zainteresowaniem ale i spokojem będziemy obserwować rozwój wydarzeń w tym rejonie.

Maersk Line w Gdańsku

W 2008 roku Maersk przeniósł wszystkie operacje z BCT Gdynia do DCT Gdańsk. Dwa lata później uruchomione zostało pierwsze bezpośrednie połączenie z Dalekiego Wschodu do Polski. Pierwsze zawinięcie w ramach nowego serwisu A10 miało miejsce 4 stycznia 2010. Pierwszym kontenerowcem jaki wpłynął do Gdańska był Maersk Taikung (8 tys. TEU). Po kilkunastu miesiącach od pieszego zawinięcia w ramach A10 Maersk podjął decyzję o zwiększeniu ładowności kontenerowców z 8 tys TEU do 15,5 tys. TEU. Wprowadzając do Gdańska największe obecnie na świecie jednostki oceaniczne E-type. W 2013 Maersk rozpocznie eksploatację pierwszych statków nazwanych klasą "Potrójne E" Mając 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości, "Potrójne E" będą największymi statkami na światowych wodach. Ich ładowność 18 tys. TEU jest o 16 proc. większa (o 2,5 tys. kontenerów) niż największego obecnie kontenerowca, Emmy Maersk.

Miejsca

Opinie (21)

  • niech zyje konurencja (2)

    Bedziemy mieli tanszy import eksport

    • 11 4

    • (1)

      wolałbym miec tansze produkty wyprodukowane w Polsce

      • 6 3

      • Do tego pośrednio prowadzi import produktów.
        Większa konkurencja=kombinowanie nad lepszym i tańszym sposobem produkcji niż konkurent=niższe ceny.

        • 2 0

  • e tam tańszy.. (4)

    przy BCT będzie waga, a w Gdańsku nie...więc ciężkie kontenery popłyną via DCT

    • 5 14

    • ... i rozjadą nowy odcinek Armii Krajowej oraz Obwodnicę Południową

      • 4 0

    • masz pecha, bo przeczytałeś jedynie o wadze w BCT, tyle że w Gdańsku są już dwie:p (1)

      Gdynia nigdy nie będzie znaczącym europejskim ośrodkiem, bo Gdańsk zawsze będzie pierwszy w tej części Europy!

      • 5 1

      • zapomniałeś...

        ... dopisać, że tylko dzięki politycznym układom i tępieniu Gdyni

        • 2 6

    • taryfikator

      próbowałeś zabłysnąć... W taryfikatorze nie ma pozycji waga...

      • 0 0

  • ;) (2)

    Nie Emmy, tylko Emma Maersk ;)

    • 3 2

    • Odmiana

      kogo, czego

      • 0 0

    • nie rozumiem "-"

      • 0 0

  • nowe roz..... drogi

    niech cwaniaczki się dołożą do dróg a nie Budyniowi

    • 3 3

  • Ino cud na Bożenarodzenie

    Z mitami o gwarantowanej dostawie i obsłudze 2 oceaników na DCT trudno walczyć i komentować. Ino cud ! Z niczego ukręcili bat ...Poleżim i poczekami ...
    G6 zasta wspaniałą obsługę na DCT a klienci to na pewno docenią....
    Have a Good Luck !

    • 4 7

  • i to lubie

    moze w koncu skonczy sie propaganda sukcesu wg Maerska

    • 5 1

  • a gdzie kasa z rozszabrowanego PLO ?

    - miała powstać komisja do wyjaśnienia upadku {???} całej polskiej gospodarki morskiej ! ,i co ?

    • 3 6

  • (1)

    widzę, że kochana redakcja trójmiasto.pl hołduje Maerskowi, Maersk to, Maersk tamto. Ale jak Mearsk zostanie sam na rynku to nasi koni importerzy zobaczą co to monopol.

    • 9 2

    • MAERSK RULEZ

      • 0 0

  • ;)

    Jupiiii, już mi lepiej :P

    • 1 1

  • Robiłeś coś dla DCT? To sobie na pieniążki poczekasz!

    Przy większych kwotach mają problem z płaceniem.

    Wstyd,

    • 9 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane