- 1 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 2 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
Najdłuższy kontenerowiec wpłynął do gdyńskiego portu
Do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynął kontenerowiec MSC Asya, najdłuższy jaki do tej pory w gdyńskim porcie. Jest dłuższy aż o 13 metrów od poprzedniego rekordzisty. Operacja wejścia zapowiada się więc ciekawie. Statek spodziewany jest dziś ok. 17:00.
Aktualizacja godz. 18:58 Kilka minut po godz. 18 do portu w Gdyni wpłynął MSC Asya.
MSC Asya ma 337 metrów długości i 46 metrów szerokości. Jednostka o zanurzeniu 15,5 m i ładowności 9580 TEU, czyli standardowych kontenerów pływa pod panamską banderą. Statek ma się pojawić na redzie w piątek (7 sierpnia) o godz. 17:00. Do BCT powinien wpłynąć do godz. 18:00. Operację wejścia najlepiej obserwować z tzw. Ostrogi Pilotów (za Muzeum Emigracji przy ul. Polskiej ). Uwaga, godziny mogą jednak ulec zmianie.
Do tej pory rekord należał do MSC Charleston. Jednostka ma ponad 324 m długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU. Kontenerowiec gościł w gdyńskim porcie w czerwcu tego roku. Z uwagi na rozmiary jednostki cała operacja była skomplikowana. W połowie kanału portowego jednostka musiała bardzo precyzyjnie obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą. Taka sama operacja czeka MSC Asya. Przybicie do nabrzeża można obserwować z
terminalu promowego . Wielu miłośników statków pojawi się zapewne również na Estakadzie Kwiatkowskiego .
Dzięki inwestycjom do gdyńskiego portu mogą wpływać coraz większe jednostki. Obecnie obrotnice nr 2 i nr 3 usytuowane na wewnętrznych akwenach portu pozwalają na obracanie statków o długości powyżej 320 m. Już niedługo będzie można przyjmować statki do 384 m długości, o zanurzeniu 15 metrów i ładowności 12 tys. TEU.
MSC Charleston wchodzi do gdyńskiego portu.
Miejsca
Opinie (82) 3 zablokowane
-
2015-08-07 10:48
Kiedyś dziennikarze musieli skończyć polonistykę... (2)
"Jednostka o zanurzeniu 15,5 m i ładowności 9580 TEU, czyli standardowych kontenerów pływa pod panamską banderą."
Co to jest za zdanie?- 16 3
-
2015-08-07 11:05
Jednego przecinka w zdaniu brakuje i już cię d* boli? (1)
- 5 8
-
2015-08-07 20:47
Mnie
też boli.
- 1 1
-
2015-08-07 12:05
do kiedy
tu będzie?
- 5 0
-
2015-08-07 12:23
Mobbing w BCT (1)
Bardzo dobrze, że w końcu ktoś o tym mówi.
- 21 1
-
2015-08-07 12:44
Właśnie ...
W tym konkretnym przypadku (i zapewne w każdym innym), jak pokazało życie - ukrywanie problemu przez ofiarę (wiadomo - ze strachu), daje tylko jeden efekt. Utwierdza mianowicie prześladowcę w przekonaniu o swojej nieograniczonej władzy, nieomylności i bezkarności.
No cóż, życie dopisze teraz dalszy scenariusz i niekoniecznie pokryje się on z oczekiwaniami kierownictwa BCT, które najpierw zbagatelizowało doskonale znany sobie problem, później ukarało ofiarę, by następnie zaprzepaścić szansę na pozasądowe zakończenie tej smutnej historii. No cóż, trudno.- 9 1
-
2015-08-07 12:37
W przyszłym roku będzie gotowy DCT 2, a wtedy gdyńskie terminale przestaną być już potrzebne (2)
- 18 17
-
2015-08-07 12:42
I ty wtedy stracisz szanse na wylewanie frustracji z d.u y (1)
- 5 10
-
2015-08-07 13:01
Nie przedstawisz się mądralo ?
A ty swoje frustracje którędy i gdzie wylewasz, he, he ? A skoro twierdzisz, że gdyńskie terminale niebawem nie będą już potrzebne, to rozumiem że masz dobrą orientację w temacie i kolejną ciepłą posadkę już masz zaklepaną.
I w sumie dobrze, że o tym piszesz.- 4 2
-
2015-08-07 14:28
Olaboga ! I co teraz ? (4)
I co prezesiki, kierowniki, ważniaki i inne cwaniaki ? Zatkało kakało ? W końcu znalazł się odważny i to co wszyscy od dawna po cichu w firmie gadali wyszło w końcu za bramę !
Oj niedobrze co ?
A roboty faktycznie muszę sobie już szukać, no bo jak twierdzi powyżej jakaś mądra głowa, nie będziemy już potrzebni od przyszłego roku (no i tak wogóle dzięki za cynk).- 8 2
-
2015-08-07 16:24
Trzeba zacząć zwiedzać muzeum emigracji aby sprawdzić jak się żyje zagranicą ;)
- 6 2
-
2015-08-08 23:30
Nie czepaiam się,ale... (2)
Sam to popraw
(no i tak wogóle dzięki za cynk).- 0 1
-
2015-08-09 10:58
Miodek ? ... (1)
- 0 0
-
2015-08-09 10:59
Chyba z uszu.
- 0 0
-
2015-08-07 16:16
(4)
Mobbing w bct? Banda starych kolesiów od góry do dołu. To jest problem. Mobbingu tam nie ma, jest szajba bandy nienazartych roboli którzy wszystkim psują nerwy i atmosferę w pracy. Firma jest porządna ale potrzeba jeszcze kilku emerytów żeby pracowało się przyjemniej. A o ci chodzi z tym Gdańskiem macie jakiś kompleks?wiadomo ze robicie większe statki bo macie pirs i Gdynia nigdy tego nie osiągnie. Ale chyba trzeba się cieszyć ze do polski wpływają te same statki co do niemiec Holandii czy Chin. I Gdynia ma pracę i Gdańsk. Oby tak dalej wszyscy idą do przodu.
- 21 4
-
2015-08-07 16:23
idą do przodu? Jakoś w bct liczba ładunków spadła o 1/3 w drugim kwartale, a to dopiero początek (1)
- 4 7
-
2015-08-07 16:43
W porównaniu do zeszłego roku aż o 32 proc. spadły przeładunki kontenerów w drugim kwartale w BCT Gdynia. Oznacza to, że od kwietnia do czerwca w gdyńskim terminalu przeładowano o 39 tys. TEU mniej (łącznie 85 tys. TEU).
- 4 4
-
2015-08-07 16:33
???
Czytaj koleś ze zrozumieniem (chyba, że nie jarzysz o co chodzi z tym czytaniem).
- 2 2
-
2015-08-07 16:36
No to żeś się wypowiedział.
Ale poza tym ogarniasz gdzie jesteś, jaki mamy rok i porę roku ?
- 2 2
-
2015-08-07 22:45
W Gdańsku Magleby ma 400 metrów
ale Gdynia bije kolejne "rekordy"
- 8 2
-
2015-08-07 23:23
399 (2)
dzisiaj o 5 rano w DCT Gdańsk zacumował Magleby Maersk - 399m, 18500 TEU, zresztą jak co tydzień, a Gdynia się cieszy jak łysy z bateryjki. W niedziele wpłynie prawie 370 metrowy z nowego serwisu G6, to co w Gdańsku jest rutyną to w Gdyni okazja do kolejnego bicia piany. Tylko po co?
- 11 13
-
2015-08-08 11:15
xxx
A dlaczego nie? Na zachodzie normą jest że na niewielkim obszarze jest kilka terminali kontenerowych. Ciekawy artykuł apropo kolejnego "bicia piany" DCT.
http://www.logistykamorska.pl/2015/07/nowi-armatorzy-na-dct-o-co-wasciwie-tu.html- 5 3
-
2015-08-10 07:49
Koniec mierzenia sobie felków...
Przyjmijcie wszystkich armatorów na tym waszym pirsie... Powodzenia. Sam Maersk i MSC was zajadą, a Hapag z OOCLem dobiją.
- 4 1
-
2015-08-08 06:52
jest na nim pewnie trochę miejsca...
Może skrzyknijmy się i zapakujmy na niego całe PO, PSL, PiS i SLD. Niech te barany pasą się na Chińskiej trawie
- 10 1
-
2015-08-08 07:13
kto jest w posiadaniu zdjęć i informacji o -
ostatnich czterech statkach typu ro-ro "Gdańsk" , "Wrocław" ,"Katowice" Poznań "zakupionych niedługo przed rozszabrowaniem i likwidacją przez PLO?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.