• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najdłuższy kontenerowiec wpłynął do gdyńskiego portu

VIK
7 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 18:58 (7 sierpnia 2015)

Do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynął kontenerowiec MSC Asya, najdłuższy jaki do tej pory w gdyńskim porcie. Jest dłuższy aż o 13 metrów od poprzedniego rekordzisty. Operacja wejścia zapowiada się więc ciekawie. Statek spodziewany jest dziś ok. 17:00.



Aktualizacja godz. 18:58 Kilka minut po godz. 18 do portu w Gdyni wpłynął MSC Asya.


MSC Asya ma 337 metrów długości i 46 metrów szerokości. Jednostka o zanurzeniu 15,5 m i ładowności 9580 TEU, czyli standardowych kontenerów pływa pod panamską banderą. Statek ma się pojawić na redzie w piątek (7 sierpnia) o godz. 17:00. Do BCT powinien wpłynąć do godz. 18:00. Operację wejścia najlepiej obserwować z tzw. Ostrogi Pilotów zobacz na mapie Gdyni (za Muzeum Emigracji przy ul. Polskiej zobacz na mapie Gdyni). Uwaga, godziny mogą jednak ulec zmianie.

Do tej pory rekord należał do MSC Charleston. Jednostka ma ponad 324 m długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU. Kontenerowiec gościł w gdyńskim porcie w czerwcu tego roku. Z uwagi na rozmiary jednostki cała operacja była skomplikowana. W połowie kanału portowego jednostka musiała bardzo precyzyjnie obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą. Taka sama operacja czeka MSC Asya. Przybicie do nabrzeża można obserwować z
terminalu promowego zobacz na mapie Gdyni. Wielu miłośników statków pojawi się zapewne również na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni.

Dzięki inwestycjom do gdyńskiego portu mogą wpływać coraz większe jednostki. Obecnie obrotnice nr 2 i nr 3 usytuowane na wewnętrznych akwenach portu pozwalają na obracanie statków o długości powyżej 320 m. Już niedługo będzie można przyjmować statki do 384 m długości, o zanurzeniu 15 metrów i ładowności 12 tys. TEU.

MSC Charleston wchodzi do gdyńskiego portu.

VIK

Miejsca

Opinie (82) 3 zablokowane

  • Kontenerowce coraz większe i coraz większa monopolozacja przewozów. (7)

    • 19 11

    • (4)

      No, proszę. "Łaskawi" cenzorzy odblokowali mi możliwość pisania komentarzy (po dwóch, czy trzech miesiącach). Nie dziękuję.

      • 9 3

      • (3)

        mi nadal blokują :/

        • 4 1

        • Mi też! (2)

          "m" to jednak szczęściarz... zazdroszczę!

          • 4 2

          • (1)

            Nie przesadzaj z tym szczęściem :).
            A swoją drogą, portal "trójmiasto.pl" ze swoją praktyką cenzorską, czy to z własnej inicjatywy, czy zlecanej z zewnątrz, z powodzeniem odnalazłby się w czasach wojującego komunizmu.
            Nie zdziwię się, jak z powodu tej opinii znów zablokują mnie na okres następnych miesięcy.
            Życzę Wam powyżej zdjęcia blokad, chociaż, jak widać, jakoś sobie radzicie.

            • 12 1

            • Tutaj jest gorzej niż na fb

              • 4 0

    • to było głębokie... (1)

      • 4 0

      • Cha! To był raczej wpis sprawdzający, czy wejdzie moja opinia. Ale, jak zorientujesz się w temacie, to dowiesz się, że monopolizacja światowych przewozów kontenerowych poprzez porozumienia największych przewoźników rodzi pewne, niekoniecznie pozytywne, konsekwencje, na przykład dla mniejszych portów wypadniętych ze ze sfery zainteresowania przewozowych monopolistów, dla ponoszących koszty przyszłych zmonopolizowanych stawek frachtowych itd.

        • 3 2

  • zanurzenie?

    ciekawe jakie miał zqanurzenie

    • 0 0

  • Biali Murzyni

    Pozdrawiam wszystkich operatorów ciągników Imv,Mol,Rtg którzy muszą tyrac w ten upał na sprzęcie bez klimatyzacji.

    • 11 1

  • kto jest w posiadaniu zdjęć i informacji o -

    ostatnich czterech statkach typu ro-ro "Gdańsk" , "Wrocław" ,"Katowice" Poznań "zakupionych niedługo przed rozszabrowaniem i likwidacją przez PLO?

    • 0 0

  • jest na nim pewnie trochę miejsca...

    Może skrzyknijmy się i zapakujmy na niego całe PO, PSL, PiS i SLD. Niech te barany pasą się na Chińskiej trawie

    • 10 1

  • W Gdańsku Magleby ma 400 metrów

    ale Gdynia bije kolejne "rekordy"

    • 8 2

  • Kiedyś dziennikarze musieli skończyć polonistykę... (2)

    "Jednostka o zanurzeniu 15,5 m i ładowności 9580 TEU, czyli standardowych kontenerów pływa pod panamską banderą."

    Co to jest za zdanie?

    • 16 3

    • Jednego przecinka w zdaniu brakuje i już cię d* boli? (1)

      • 5 8

      • Mnie

        też boli.

        • 1 1

  • (4)

    Mobbing w bct? Banda starych kolesiów od góry do dołu. To jest problem. Mobbingu tam nie ma, jest szajba bandy nienazartych roboli którzy wszystkim psują nerwy i atmosferę w pracy. Firma jest porządna ale potrzeba jeszcze kilku emerytów żeby pracowało się przyjemniej. A o ci chodzi z tym Gdańskiem macie jakiś kompleks?wiadomo ze robicie większe statki bo macie pirs i Gdynia nigdy tego nie osiągnie. Ale chyba trzeba się cieszyć ze do polski wpływają te same statki co do niemiec Holandii czy Chin. I Gdynia ma pracę i Gdańsk. Oby tak dalej wszyscy idą do przodu.

    • 21 4

    • idą do przodu? Jakoś w bct liczba ładunków spadła o 1/3 w drugim kwartale, a to dopiero początek (1)

      • 4 7

      • W porównaniu do zeszłego roku aż o 32 proc. spadły przeładunki kontenerów w drugim kwartale w BCT Gdynia. Oznacza to, że od kwietnia do czerwca w gdyńskim terminalu przeładowano o 39 tys. TEU mniej (łącznie 85 tys. TEU).

        • 4 4

    • No to żeś się wypowiedział.

      Ale poza tym ogarniasz gdzie jesteś, jaki mamy rok i porę roku ?

      • 2 2

    • ???

      Czytaj koleś ze zrozumieniem (chyba, że nie jarzysz o co chodzi z tym czytaniem).

      • 2 2

  • W przyszłym roku będzie gotowy DCT 2, a wtedy gdyńskie terminale przestaną być już potrzebne (2)

    • 18 17

    • I ty wtedy stracisz szanse na wylewanie frustracji z d.u y (1)

      • 5 10

      • Nie przedstawisz się mądralo ?

        A ty swoje frustracje którędy i gdzie wylewasz, he, he ? A skoro twierdzisz, że gdyńskie terminale niebawem nie będą już potrzebne, to rozumiem że masz dobrą orientację w temacie i kolejną ciepłą posadkę już masz zaklepaną.
        I w sumie dobrze, że o tym piszesz.

        • 4 2

  • Mobbing w BCT (1)

    Bardzo dobrze, że w końcu ktoś o tym mówi.

    • 21 1

    • Właśnie ...

      W tym konkretnym przypadku (i zapewne w każdym innym), jak pokazało życie - ukrywanie problemu przez ofiarę (wiadomo - ze strachu), daje tylko jeden efekt. Utwierdza mianowicie prześladowcę w przekonaniu o swojej nieograniczonej władzy, nieomylności i bezkarności.
      No cóż, życie dopisze teraz dalszy scenariusz i niekoniecznie pokryje się on z oczekiwaniami kierownictwa BCT, które najpierw zbagatelizowało doskonale znany sobie problem, później ukarało ofiarę, by następnie zaprzepaścić szansę na pozasądowe zakończenie tej smutnej historii. No cóż, trudno.

      • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane