• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpierw Bolko, teraz Gniewko. Holowniki dla MON

VIK
6 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Holowniki dla MON przeznaczone są miedzy innymi do zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach. Holowniki dla MON przeznaczone są miedzy innymi do zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach.

W Remontowa Shipbiulding odbył się chrzest drugiego z sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej. Po zakończeniu budowy "Gniewko" trafi do 3. Flotylli Okrętów w Gdyni.



Holownik, który podczas uroczystości otrzymał imię "Gniewko" jest drugą jednostką typu B 860 budowaną w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Marynarki Wojennej RP na mocy kontraktu podpisanego w czerwcu 2017 roku. Cięcie pierwszych blach pod jego budowę nastąpiło 16 marca 2018 roku, a położenie stępki - po dwóch miesiącach  - 16 maja 2018 r.

Zgodnie z ceremoniałem wojskowym, dziekan MW ksiądz kmdr Zbigniew Rećko dokonał poświęcenia jednostki, a następnie matka chrzestna Monika Małyszko dyrektor Szkoły Podstawowej nr 17 w Gdyni im. wiceadm. Józefa Unruga, rozbiła o burtę symboliczną butelkę szampana.

Tego samego dnia miało się obyć również wodowanie jednostki. Niestety z powodu dużego wiatru ta część uroczystości musiał być przeniesiona. Wodowanie techniczne odbędzie się prawdopodobnie dziś.

Pierwszy z holowników "Bolko" został zwodowany w październiku ub. roku. Ma trafić do zamawiającego w 2019 roku, kolejne w kilku miesięcznych sekwencjach do 2020 roku.

Pierwszy z holowników dla Marynarki Wojennej już na wodzie



Holowniki typu B 860 będą przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadać będą możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.

Wodowanie holownika "Bolko" odbyło się w październiku 2018 r.

VIK

Miejsca

Opinie (82) 4 zablokowane

  • Jak byl Bolko to teraz powinien byc Jarko. (1)

    • 2 1

    • No i Donko

      • 0 0

  • I odholują resztę tej naszej marynarki do stoczni złomowej.

    • 0 0

  • Ksiądz komandor dokonał poświęcenia jednostki.
    Jak galeonu w XVII wieku.

    • 1 0

  • One nie będą pływać dla polskiej MW !!!

    Tusk powiedział ze jak wróci to je odda za darmo dla Deutsche Marine i w dodatku dopłaci za nie !!!

    • 3 3

  • (1)

    Dobrze, ze nie stocznia PGZ je robi bo by nigdy nie wyplynely. Patrz, Slazak.

    • 12 6

    • RSB

      Okręt kormoran niemal co tydzień jakaś awaria, a ORP Bolko poważne opóźnienia

      • 2 1

  • Będzie to okręt przystosowany do przepływania kanału przez mierzeję wiślaną. Takich Rosja nie posiada. W razie wojny zadamy znienacka potężne straty, po których przeciwnik już się nie podniesie.

    • 3 1

  • A co on ma holować?

    • 3 1

  • Bolko, Gniewko....Rećko, Małyszko (2)

    przypadek?

    • 7 6

    • Antonio, Miśko, Pampers i Kartfel

      Tako flota!!

      • 1 1

    • Jeszcze Balbinko trzeba

      • 0 1

  • MW

    Nowy holownik dla mojego kolegi Huberta super pozdrawiam. Bojar

    • 0 0

  • Juz sie poczulem bezpiecznie

    Imponujace , teraz opiszcie otwarcie magazynu na srodki czystosci

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane