• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największe wycieczkowce powstają także dzięki stoczni Crist

VIK
19 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.

W stoczni Crist zwodowano kolejny blok, czyli element statku pasażerskiego, który będzie częścią potężnego wycieczkowca, jaki powstanie w stoczni Saint-Nazaire we Francji. Gdyński zakład już od pięciu lat buduje sekcje dla tego odbiorcy.



Gdyńska stocznia Crist nie buduje całych "pływających hoteli", ale od lat specjalizuje się w budowie tzw. megabloków, z których montowane są te potężne statki. Właśnie poinformowano, że zwodowano kolejny blok wybudowany dla francuskiego CDA. To już siódmy element, z którego powstanie statek pasażerski o roboczej nazwie M34. Powstaje on na zamówienie grupy armatorskiej Royal Caribbean Cruises Ltd dla operatora Celebrity Cruises Inc ze Stanów Zjednoczonych.

Czytaj też:

Wycieczkowce omijają Petersburg, skorzysta Trójmiasto



Blok został przekazany do stoczni w Saint-Nazaire, gdzie zostanie połączony z poprzednimi zbudowanymi dla CDA. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.

Wycieczkowiec "The Wonder of the Seas". W tym projekcie udział miała stocznia Crist. Wycieczkowiec "The Wonder of the Seas". W tym projekcie udział miała stocznia Crist.
Pomimo spadku aktywności linii wycieczkowych w 2020 r. portfel zamówień stoczni w Saint-Nazaire nie został zmniejszony. W ub. roku stocznia ta przekazała zamawiającemu największy na świecie statek pasażerski The Wonder of the Seas. Wycieczkowiec ma 362 m długości oraz 64 m szerokości i 236 857 GT (tonaż brutto). W tym projekcie udział miała też stocznia Crist. Do 2025 r. stocznia w Saint-Nazaire ma dostarczyć sześć liniowców. W tej sytuacji kooperanci tej francuskiej stoczni, w tym Crist, mogą liczyć na kolejne zamówienia.

Crist specjalizuje się w budowie bloków i wykonuje je także dla innych podmiotów. W ub. roku rozpoczęto pracę nad budową elementów nowoczesnego i luksusowego statku wycieczkowego dla Swan Hellenic. Stocznia z Gdyni odpowiedzialna jest za wykonanie bloków kadłuba całej jednostki, która ostatecznie powstanie w stoczni w Helsinkach. Statek ma zostać dostarczony klientowi pod koniec 2022 r.
VIK

Miejsca

Opinie (70) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Jak to możliwe ??? (10)

    Crist zarabia na stalowych skorupach, a Stoczni Gdynia nie opłacało się budować gotowych samochodowców i kontenerowców i to w seriach. Może to wyjaśnić ktoś kto się zna na przemyśle stoczniowym?

    • 15 4

    • Jak sie nie opłacalo ? (7)

      Właśnie dlatego została przez PO zniszczona bo tak chciała Merkel , stocznia zarabiała i dobrze prosperowała w 2009 roku ona miała pełen pakiet zamówień do 2013 roku , a teraz się tu co niektórzy ekscytują bo z największej stoczni pozostały tyło zgliszcza i na tych zgliszczach budowane są sekcje dla zachodniego przemysłu stoczniowego czyli robiona jest murzyńska robota .

      • 12 4

      • (4)

        ,,do 2013"!od 2015 jest projekt,jest stepka,iiii?,a cryst suchy dok dzierzawil od kiedy?to czyli ze stocznia upadala juz za poprzednich rzadow PZPPiS!!,0d 2015 prom sie,,buduje" w szczecinie!!!

        • 3 5

        • Czy ty potrafisz czytać ze zrozumieniem ? (3)

          Pełen pakiet zamówień do 2013 roku a zniszczona została w 2009 roku przez Judasz Donalda Tuska , już nie ma fizycznie możliwości budowy na pozostałych terenach po stoczniowych statków ponieważ całą infrastrukturę stoczni zniszczono , tak się podniecają tym Cristem ale to co oni tam robią to jest tylko budowa bloków a z resztą Crist to jest dno i metr mułu .......A wiem doskonale co pisze ..

          • 6 6

          • (1)

            czy ty potrafisz czytac ?solinski ,,wyprowadzilsztandar!!,a w miedzyczasie PZPPiS bylo przy ,,zlobie"!!, remontowa z polnocna jakos sie oparla ,,wichrom"rzadzacych!!,do zarzadu PZPPiSu nie dopuscili!

            • 2 4

            • poczytaj z łaski swojej jak w 2009r GW trojmiasto agitowało na łamach swojego brukowaca za upadkiem naszych stoczni

              ujawnili plan co po kolei i jak urabiano

              • 0 0

          • chyba nie wiesz co piszesz!!cryst zaczynal w baraku na ul.twardej,a sa?.

            • 6 2

      • (1)

        Każdy wie, że to donald rozwalił stocznie a w nagrodę dostał od merkel szansę na karierę za nadzwyczajne zasługi dla niemiec.

        • 4 3

        • przytoczylem ci fakty!! , a ty po raz 10 powtarzasz klamstwa!!!!

          • 0 0

    • Tylko popytaj ile jest osób zatrudnionych na umowę o pracę

      • 0 0

    • Widzisz

      Niektórzy uważają że stocznia jest po to by budować statki, a inni, że po to aby zarabiać pieniądze. Można jak za dawnej stoczni budować wielkie statki na gotowo i dokładać do nich, A można budować bloki czy kadłub i zarabiać na tym.

      • 0 0

  • Super!!! (7)

    I oby tak dalej. Póki nie będą wtrącać się rządowe pasożyty Crist będzie się rozwijać

    • 38 24

    • Super pusty łeb masz

      • 0 0

    • Rozwijać ?!?! (1)

      Śmieszny jesteś.............tak to skomentuję.

      • 3 2

      • Czyli niewiele rozumiesz z otaczającej się cię rzeczywistości. I do tego ubogi zasób słownictwa. To dziwne, jak na człowieka posługującego się tym językiem od urodzenia, nieprawdaż?

        • 1 2

    • (2)

      Ja to widzę inaczej, od kiedy przy władzy nie ma totalnych pasożytów stocznia powoli budzi się do życia.

      • 10 10

      • Zwłaszcza ta w Szczecinie

        • 3 2

      • Crist nigdy nie spał ;)

        • 4 4

    • meyer?

      to dlazcego Crist rezygnuje z Meyerów? za krotkie terminy czy brak pracowników?

      • 5 1

  • Wow, zrobili jedną sekcje na zamówienie innej stoczni (2)

    Już większy wkład w budowę tego statku ma huta z której pochodzi stal, albo kopalnia z której pozyskano rude. W trakcie wodowania albo nadania nazwy jednostki nikt nie wspomni nazwy Crist ani razu. Po prostu wygrali przetarg na najtańszą siłę roboczą i niezłą lokalizację (bo chyba tylko indie byłyby tańsze)

    • 9 10

    • wiesz co

      lepiej nie wypowiadaj się na tematy, na których jak widać wcale się nie znasz.

      • 0 0

    • Może to i nie cały statek na gotowo, ale Pan/i nawet nie umie czytać ze zrozumieniem.
      Dziwne, że pisać Pan/i w takim razie potrafi :)

      • 3 2

  • Specjaliści (1)

    Ilu tu specjalistów z branży okrętowej a co jeden to lepszy. Załóż chłopie stocznię ,zdobądź kontrakt,wykonaj go i sprzedaj i wtedy pogadamy. Stocznię Crist znam od samego początku nawet jak jeszcze się tak nie nazywała . Raz lepiej raz gorzej ale utrzymuje się na rynku i ileś rodzin ma za co żyć.

    • 1 4

    • Właśnie

      A nie chwalić się że budowała się wielkie statki na gotowo i dokładało do nich, aż ktoś się wkurzył i zamknął ten interes.

      • 0 2

  • (2)

    tak tylko przypomne, jednym z ostatnich prezesow stoczni gdynia byl???, Kazimierz Smolinski!!. od PO cztery stocznie w bok!

    • 7 3

    • (1)

      tyfusek tak pomógł stoczni dzięki swoim tajemniczym inwestora z Kataru, że drugiego dnia nie było widać ani inwestorów ani tyfuska....teleportował się do Brukseli a stoczniowcy z Gdyni stracili robotę.

      • 1 1

      • w 2009 zostala zatwierdzona upadlosc stoczni!!!,nie powtarzaj klamstw!!!,smolinski i jaworski z PZPPiSu czym sie w stoczniach zajmowali???,

        • 1 0

  • "Dzięki "

    "Dzięki " ? Poprostu podali najniższą cenę, tak jak w przypadku dostaw sekcji do stoczni w Helsinkach, kiedy zostali
    zaakceptowani dopiero na trzecim statku.

    • 2 0

  • Na tym polega nam przydzielona rola UE (3)

    Polacy mają wykonywać prace proste i niskodochodowe.

    • 22 10

    • Nikt nikomu (1)

      roli nie przydzielał. Czy Remontowa Shipbuilding też ma przydzieloną rolę? A przecież budują jednostki kompletnie wyposażone.

      • 5 2

      • no tak robią

        a zarabiają na nich, bo robić to jedno a zarabiać drugie?

        • 0 1

    • Jaka nacja taki przydział

      • 0 0

  • Autorowi artykułu proponuję (3)

    doszkolenie się w zakresie morskiego słownictwa. 236 857 ton ten statek z pewnością nie waży. Wg wikipedii jest to Gross Tonnage (GT), czyli pewnego rodzaju określenie pojemności statku, a nie jego wagi. Sam statek waży "zaledwie" 17 100 ton, czyli ponad 10 razy mniej niż podał autor. Dla porównania, tankowce o podobnej długości co ten wycieczkowiec, z pełnymi zbiornikami, ważą ponad 300 000 ton.

    • 14 1

    • Pożywka dla zielonych (1)

      Wszystkich fanów ekologii z pewnością ucieszy fakt, że przy pełnej prędkości, statek ten będzie spalał około 16 ton paliwa na godzinę.

      • 5 0

      • przelicz im ten ładunek na spalanie paliwa przez tiry 30 tonowe to osiwieją.

        • 0 0

    • Statki klasy Oasis ważą ok 100 000 ton.

      • 0 0

  • (3)

    to juz macie jasnosc, morawiecki, brudzinski, grubarczyk no i przeor oczywiscie wcale nie maja zamiaru w polsce budowac promy,o okretach nie wspomne!!

    • 5 4

    • Mozesz mi powiedziec ? (2)

      Możesz mi powiedzieć gdzie maja być te promy budowane skoro całą linię technologiczną zniszczono a nawet nie ma kto tego zbudować bo o to chodziło Tuskowi mamy być zapleczem taniej siły roboczej dla Niemiec i Francji

      • 3 8

      • wiedze jeszcze ma towarzysz jaworski,tez czlonek PZPPiSu!.

        • 4 2

      • cryst jakos buduje!! zapytaj czlonka PZPPiS kazimerza smolinskigo doprowadzil do upadlosci stoczni!!,to jeszcze cos dodaj o stepce szczecinskiej!!

        • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane