• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta zdobywa nowe rynki, czyli trawler i offshore

Wioletta Kakowska-Mehring
16 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Stocznia Remontowa Nauta specjalizuje się w remontach, przedłużaniu i przebudowach jednostek pływających. Stocznia Remontowa Nauta specjalizuje się w remontach, przedłużaniu i przebudowach jednostek pływających.

Stocznia Nauta rozpoczęła budowę kadłuba trawlera rybackiego dla norweskiej stoczni. Kadłub ma być gotowy do końca 2014 roku. Rynek norweski jest bardzo obiecujący, nic więc dziwnego, że stocznia podpisała też umowę z firmą na świadczenie usług agencyjnych właśnie na terenie Norwegii.


Tak ma wyglądąć jednostka, której kadłub powstanie w gdyńskiej stoczni. Tak ma wyglądąć jednostka, której kadłub powstanie w gdyńskiej stoczni.
Stocznia Nauta chce wejść na rynek offshore. Stocznia Nauta chce wejść na rynek offshore.

Statek będzie miał 69,90 m długości, 15 m szerokości i 6,4 metra wysokości pokładu głównego. Uroczystość położenia stępki odbyła się na początku kwietnia. Kadłub zamówiła norweska stocznia Stadyard AS. Jest to nowo powstała stocznia mieszcząca się w Maløy. Zajmuje się konserwacją i budową średniej wielkości statków. Stocznia przejęła zakład po spółce Blaalid Slip & MEK Verksted AS.

Norweski rynek jest bardzo obiecujący dla polskich stoczni. Od lat z powodzeniem dla Norwegów buduje Remontowa Shipbuilding, a także Stocznia Gdańsk. W tym wypadku chodzi jednak o duże promy pasażersko-samochodowe. Nauta buduje trawler, ale... aby skuteczniej wejść na ten rynek zawarła ostatnio umowę o współpracy z firmą Ulrik Qvale & Partners AS., obejmującą również świadczenie usług agencyjnych na terenie Norwegii.

Co innego remonty, a w tej materii głównie specjalizuje się Nauta. W pierwszych dniach kwietnia w trzech dokach pływających przebywały jednocześnie jednostki należące do norweskiego armatora Wilson Ship Management: m/v Wilson Malm, m/v Wilson Ross oraz m/v Wilson Saga. Ostatnio gdyńska stocznia pracowała też dla Szewdów - remontowała dwa statki ro-ro: m/v Stena Forecaster należący do Stena Ro-Ro oraz m/v Watling Street należący do Northern Marine Management.

Nauta widzi też swoje szanse na rynku offshore. Kilka dni temu zakończono prace i dokonano załadunku na statek konstrukcji rurowej typu offshore Tie-back frames o masie 186 ton dla firmy HFG Heerema, czyli angielsko-holenderskiego koncernu. To zlecenie może otworzyć przed stocznią drogę do kolejnych zleceń na tym intratnym rynku, dlatego stocznia zdecydowała się wdrożyć wiele procedur, żeby spełnić bardzo wysokie wymogi jakościowe dotyczące konstrukcji dla przemysłu wydobycia ropy naftowej.

Stocznia Remontowa Nauta specjalizuje się w remontach, przedłużaniu i przebudowach jednostek pływających, takich jak: statki handlowe, rybackie, pomocnicze, techniczne i okręty wojenne. Działa od ponad 80 lat. Właścicielem stoczni jest fundusz inwestycyjny Agencji Rozwoju Przemysłu.

Miejsca

Opinie (26) 2 zablokowane

  • Hakelbery

    Perfumeria i szambo tyle w temacie PR

    • 23 11

  • i wszyscy uśmiechnięci pracownicy dzięki...

    umowom śmieciowym \o/

    • 24 7

  • Ciekawe że... (2)

    Naucie, której właścicielem większościowym jest ARP, opłaca się robić statki...
    W Stoczni Gdańsk nie opłaca się robić statków.. może dlatego, że ARP jest mniejszościowym udziałowcem?
    A może po prostu ludzie zarządzający stocznia w Gdańsku, nie maja bladego pojęcia jak zarządzać taka firmą...

    • 32 1

    • w gdańskiej zawsze dobrze palili opony, a gdyńskich zawsze budowano statki, taka subtelna różnica.

      • 7 2

    • "hop"

      Pomijam kwestie zarządzania.

      Jak zbudują, dostaną kasę za fakturę i zarobią to będzie można powiedzieć, że się opłaca...

      • 0 1

  • no to ciekawostka

    no jak to jest do cholery? gdańska zamyka pochylnie bo statki nieopłacalne. to kto tym z Nauty do tych statków dopłaca? ale w gdańskiej za to opłaca się trzymać na etatach pseudo działaczy związkowych, więcej niż mają członków w związku. czy właściciel tego nie widzi?

    • 27 4

  • ble ble ble (1)

    Czy Paniula wie o czym pisze ? Zanim ponownie coś napiszesz zrozum to najpierw a potem pisz

    • 6 6

    • O kim

      O kim piszesz? Nie widzę nicku "Paniula"...

      • 2 0

  • opowieści zielonego lasu (6)

    Kompleksy pijaka uważającego ,że może dorównać gdańskiej remontówce zaczynają być przerażające.Nauta nigdy nie specjalizowała sie w budowie statków , fakt , że 50 lat temu budowała lodołamacze na Wisłę, holowniki dla Mar.Woj. i nie tylko ale to już przeszłość. Dzisiaj Nauta nie ma kadry technicznej by budować statki - nie ma konstruktorów, technologów, budowniczych i in. Rozpoczęto budowę kadłuba trawlera
    miał być zbudowany w sierpniu 2013 a może uda się na koniec tego roku ale to nie wszystko statek częściowo wyposażony ma być gotowy w 2014 roku - powodzenia.
    Brakuje też wykonawców prac stoczniowych - niegdyś najlepszą spółka Konrem Nauta dziś próbują kierować ludzie nie mający kompletnie wiedzy nie tylko o organizacji i zarządzaniu ale mają braki podstawowej wiedzy technicznej , jeżeli ktoś nie wiec co to jest kingston, gdzie dziób a gdzie rufa statku to o czym mowa?
    Nieuk z gęsiami nie gwarantują normalnego funkcjonowania firmy.Nauta nie ma też możliwości technicznych dla budowy statków - koszty budowy bez posiadania odpowiednich urządzeń są bardzo duże. Obcy snuje wizje o pochylniach dawnego wydziału K-3 Stoczni Gdańskiej tylko skąd wziąć ludzi i gdzie są kontrakty na budowę statków?Wystarczy popatrzeć na kłopoty sąsiada Nauty - Cristu.
    A ostatnie pytanie skąd kasa na to wszystko czyżby znów z kieszeni podatników ?

    • 52 8

    • Nie wiem jakie podstawy mają stwierdzenia z Twojego komentarza (1)

      i szczerze mówiąc nie bardzo mnie to obchodzi. Rozbawił mnie natomiast ten kingston jako wyznacznik wiedzy technicznej. Może chodziło Ci o to, że akurat tam przychodzą największe natchnienia i rodzi się w bólach nowa myśl techniczna? :D

      • 0 6

      • admirałowi

        kingston nie jest wyznacznikiem wiedzy technicznej to tylko przykład ale prawdziwy - facet nie miał pojęcia co to jest - a zgrywał najmądrzejszego znawcę okretownictwa.

        • 5 0

    • (2)

      No normalnie gęsiej skórki można dostać.

      • 5 0

      • dla nautoludka (1)

        chłlopie - obejrzyj sobie film UKŁAD ZAMKNIĘTY - jest to dokładnie opis tego co sie dzieje w Naucie.no tak ale ty .....

        • 4 0

        • nautoludkowi i innym

          to co w Naucie się dzieje to tak jak w filmie Układ Zamkniety. A w Konrem Naucie podobnie - Nieuka i gęsi wyeliminuje się ze stada po prostu. a koń odmaszeruje do stajni ...

          • 5 0

    • Zielony lesie

      Odpuść Zielony i idż wreszcie na emeryturę razem ze swoją świtą i przestań pisać donosy na porządnych ludzi .Nawet nie masz odwagi ich podpisać własnym imieniem. Zajmujesz się wszystkim brudem tylko nie firmą . A przez g ęsi możesz trafić jeszcze do .....

      • 1 8

  • hema

    Hema mnie interesuje!!!!

    • 3 1

  • Póltora roku (1)

    budować taki kadłub? To jakieś nieporozumienie.

    • 9 2

    • kadłub

      można budować kadłub i dłużej zależy jaki to jest statek czy okręt np. amerykański okret podwodny OHIO budowano 8 lat. ale niewielki stateczek jakim jest sejner Torbas budowany w Naucie to żaden problem i powinnien byc zbudowany pod klucz w przeciągu 12 - 18 miesiecy a tu mówi się , ze kadłub będzie budowany 24 miesięce
      moim zdaniem wynika to z kilku przyczyn : brak wykwalifikowanej załogi , brak wyszkolonego zespołu nadzoru no i brak doświadczenia w budowie statków w Naucie.

      • 2 0

  • ? (1)

    A co to jest Agencja Rozwoju Przemysłu ?

    • 6 1

    • ARP = agencja rozp..... przemysłu

      • 4 0

  • o prosze prosze (1)

    kolejna stocznia ma kontrakt na statek , tylko zarząd gdanskiej twierdzi ze jest kryzys w przemysle stoczniowym i sprzedaje pochylnie a za płotem klepią statki az miło

    • 10 7

    • Bo za mało i za te statki płacą.

      Zysk nie starcza na premie dla setki dyrektorów, ich służbowe samochody, 5-cio cyfrowe pensje dla szefów związków, itd. To się nie opłaca, po co budować, jak po zapłaceniu pracownikom uczciwej pensji zostaje tyle, że raptem na trzy premie wystarczy dla dyrektora?

      • 7 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane