• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie terminalu agro w Gdańsku. OT Logistics rezygnuje z inwestycji

Robert Kiewlicz
7 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Inwestycja OT Logistics w Gdańsku miała polegać na budowie terminalu przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów.

Inwestycja OT Logistics w Gdańsku miała polegać na budowie terminalu przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów.

OT Logistics wycofuje się z planów budowy terminalu agro, do przeładunku towarów rolnych, w porcie w Gdańsku. Spółka podpisała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk porozumienie w sprawie przedterminowego rozwiązania 30-letniej umowy dzierżawy nieruchomości, na której powstać miała inwestycja.



Jak informuje spółka OT Logistics, rozwiązanie umowy dzierżawy nastąpiło ze względu na zmianę okoliczności gospodarczych realizacji planowanej przez spółkę inwestycji na terenie nieruchomości w założonym wcześniej terminie i przewidywanym kształcie.

- Strony zgodnie postanowiły rozwiązać umowę dzierżawy z dniem 30 września 2020 roku. W ramach rozliczeń z dniem podpisania porozumienia spółka przekazała wydzierżawiającemu projekt budowlany i pozyskaną dokumentację budowlaną oraz wyraziła zgodę na przeniesienie na wydzierżawiającego pozwolenia na budowę - poinformowała spółka OT Logistics.

Terminal agro w Gdańsku



Przypomnijmy, że firma jeszcze w 2015 roku sfinalizowała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Na działce o pow. ok. 26 haMapka OTL planował zrealizować budowę największego w regionie terminala przeładunkowo-składowego wyspecjalizowanego w ładunkach agro.

Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 18 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland. Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 18 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.

Na działce znajdują się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Terminal miał rozpocząć działalność w 2018 roku. Następnie spółka informowała o tym, że rozpoczęcie inwestycji w terminal agro w porcie w Gdańsku nastąpi w 2019 roku.

Opuszczone silosy na Stogach

Miejsca

Opinie (52) 7 zablokowanych

  • czy kogoś skazano i posadzono

    za niegospodarność w sprawie EuroPortu? czy tylko z sąsiedniej rubryki śmiać się wam będzie w twarz jeden z odpowiedzialnych

    • 6 1

  • Oj co za problem. Powstanie tam duże blokowisko i po problemie. Deweloper nie pogardzi tym terenem.

    • 4 8

  • otl to bankrut sprzet przeladunkowy zdezelowany chca wynajac sprzet z bct bo wlasny do niczego

    • 6 3

  • Co oni mają z tymi umowami na 25, 30 lat? (1)

    CBA, wkraczaj!

    • 8 4

    • Umowy na taki okres zawierane są za zgodą ministerstwa.

      • 4 0

  • Żaden problem

    Przecież handlowcy Portu tak ciężko pracują i na tyle obiadków chodzą że bez problemu znajdą kogoś nowego na ten teren

    • 11 0

  • Gospodarka zaczyna hamować. (2)

    Jeszcze słono zapłacimy za lockdown'y, bony i inne fanaberie z pieniędzy podatników. Jak przykrecą kurek z państwową kasą dla służby zdrowia to wtedy zacznie się już poważny problem. Mam jednak nadzieję że znajdzie się inny chętny na te tereny, bo Port Północny właściwie cały jest już zagospodarowany i trudno o jakiś obszar pod nowe inwestycje.

    • 73 23

    • (1)

      Rachunek jest prosty. Spada popyt, ludzie wydają mniej więc będzie mniejsze zapotrzebowanie na wszystko, na kontenery w DCT rownież.
      To tylko prosty przykład jak na gospodarkę wpłynie spadek popytu i pieniądza w obiegu. Do tego banki przykręcają kurek z kasą. Wstrzymane inwestycje czyli tysiące podwykonawców, dostawców nie będzie miało zleceń. Ogólnie wszystko się zacznie kurczyć więc i dopływ z tutułu podatków też się skurczy. Błędne koło kryzysu.

      • 14 5

      • No i na dodatek sami się wykończamy.

        • 6 0

  • I niczego nie będzie jak powiedział Kononowicz.

    • 9 0

  • Miasto wybuduje i odda za bezcen (1)

    Będzie jak z szkoła na Kokoszkach albo innymi pseudo spółkami wybudować za publiczne i wydzierżawić za bezcen...

    • 23 28

    • Port to nie teren miasta

      A nawet nie podlega miastu.

      • 9 0

  • OT Bankrut

    Co za bzdury,
    przeciez OT jest bankrutem. Sprzedaja wszystko co maja bo banki wypowiedzialy im umowy kredytowe.

    • 25 2

  • Opinia wyróżniona

    Import Export Rappaport

    Zdaje się , ze nikt z komentatorów nie jest z branży morskiej . Prywatny kapitał , teren po "nieudanej" inwestycji sprzed ponad 20 lat, port i miasto miałoby dochody ale niestety, nie spina się. Park, baseny, szkoła w porcie.... ludzie, używajcie szarych komórek

    • 17 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane