• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe kontrakty Grupy Remontowa

Robert Kiewlicz
24 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding

Gdańska Stocznia Remontowa podpisała umowę na budowę kolejnej jednostki dla Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa. Stocznia Północna, należąca do Grupy Remontowa rozpocznie niebawem budowę dla koncernu BP dwóch statków zaopatrujących platformy wiertnicze.



Statek dla Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa SAR 3000. Statek dla Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa SAR 3000.
Jednostka typu PSV/ AHTS. Jednostka typu PSV/ AHTS.
Kadłub i nadbudówka nowoczesnej jednostki SAR 3000 są wykonane z aluminium. Statek zaprojektowano tak, by skutecznie pełnił długotrwałe akcje poszukiwawcze, ratownicze i ewakuacyjne. Wyposażony jest w najnowocześniejszy sprzęt do udzielania pierwszej pomocy medycznej.

Niedawno taką samą jednostkę dla ratowników morskich zwodowano w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. SMW buduje już kolejny statek SAR. Koszt koszt budowy wynosi ok. 40 mln zł.

Statki jakie Stocznia Północna ma wybudować dla BP to także specjalistyczne jednostki. Obecnie statki wspomagające pracę platform wydobywczych PSV (Platform Supply Vessels) są jednostkami wyspecjalizowanymi w transporcie materiałów eksploatacyjnych i pomocniczych. Materiały te używane są na platformach wydobywczych oraz wiertniczych ropy naftowej i gazu.

Niektóre jednostki typu PSV są dodatkowo wyposażane w różnego rodzaju dodatkowe systemy. Można je wykorzystywać do badań sejsmograficznych dna morskiego, ratownictwa morskiego, czy konserwacji elementów platform wiertniczych.

Zobacz aktualną mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (13) 4 zablokowane

  • remontowa - coraz gorzej

    pracuje tam juz od paru lat i musze powiedziec ze jest coraz gorzej nie wiem skad taka dobra opinia o tej stocnzi sie wziela to jest kolchoz najwazniejsze zeby dobrze karte na statku odbic

    • 3 8

  • A w Gdańskiej im.Lenina

    będą robić wuwuzele z blachy.

    • 3 1

  • fotki (1)

    Niebieska jednostka na foto no 2 to AHTS a nie PSV. 2 ostatnie jednostki z tej serri zostały ochrzczone w ostatnią sobotę w Stoczni Północnej.

    • 2 1

    • a od kiedy ahts nie moze byc psv ??????????????????? ze psv nie moze byc ahts to oczywiste .
      prawie kazdy ahts ma zbiorniki ladunkowe jak woda,paliwo,bulk itd , pozatym na decku tez moga kontenery po postawiac
      prawda ?

      • 1 1

  • SPRAWIEDLIWOŚĆ

    SOJCE POWINNI SIĘ TEŻ DOBRAĆ DO TYŁKA

    • 5 0

  • no i brawo!!!! (2)

    a w gdańskiej stoczni wiatrakowej im towarzysza lenina tylko wiatr hula i szykuja sie do produkcji wiatraków odpustowych!! a związki dostały taką kase ze na wszystko sie godza nawet podpisują cięcia płac pracownikow o 15%.
    hehehehe jeszcze 4-5lat temu by był wielki aj-waj na cała polske!

    • 10 0

    • Robolom mówimy stanowcze nie !!! (1)

      Szkoły czekają z otwartymi drzwiami i rękoma.

      • 1 8

      • Menażer

        i wszystko jasne...

        • 2 0

  • a glówny ksiegowy wyjechal dzis w kajdankach (2)

    u nas tak dobrze w stoczni ze ksiegowy nie potrzebny wiec go policja usunela

    • 0 5

    • A skąd to wiesz?

      Widziałeś jak wyjeżdżał w kajdankach?

      • 3 0

    • @

      hehe w tej remontówce tez waly kreca

      • 1 1

  • @ (1)

    A nie pisze się czasem Platform Supply Vessel?

    • 5 0

    • Masz rację...

      Tak właśnie się pisze. Znalazłem w tym artykule jeszcze kilka nazwijmy to "nieścisłości". Jako pracownik tej branży nie będę się jednak wymądrzał, gdyż to i tak nie zmieni podejścia Redaktorów do swojej pracy. Zastanawia mnie tylko czy artykóły dotyczące innej branży, na których się zbytnio nie znam, też brzmią tak laicko. Z drugiej jednak strony nie jest to New York Times, co poniekąd tłumaczy poziom dziennikarzy tu pracujących.

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane