• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe patrolowce dla Straży Granicznej

rb
6 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Dwie jednostki typu Patrol 240 Baltic trafią do Morskiego Oddziału Straży Granicznej w listopadzie br. Dwie jednostki typu Patrol 240 Baltic trafią do Morskiego Oddziału Straży Granicznej w listopadzie br.

Dwa nowe patrolowce warte w sumie niemal 25 mln zł zyska Morski Oddział Straży Granicznej.


 
Umowę na budowę dwóch nowych  jednostek typu Patrol 240 Baltic przeznaczonych do patrolowania polskich wód terytorialnych oraz m.in. wspierania płetwonurków podpisano we wtorek z przedstawicielami estońskiej stoczni Baltic Workboats

- Zamówienie zostanie zrealizowane z budżetu państwa, dzięki ustawie o modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2007 - 2009 - informuje kmdr por. Grzegorz Goryński, rzecznik prasowy Komendanta Morskiego Oddziału Straży Granicznej im. płk. Karola Bacza w Gdańsku

Patrol 240 Baltic to niewielka jednostka, której załoga wynosi od 4 do 6 osób, ale może przyjąć na pokład jeszcze 5 pasażerów. Mierzy niemal 24 m i jest szeroka na ponad 5,5 metra. Dwa silniki o mocy 550 kW pozwalają jej pływać z szybkością 15 węzłów, jednak jednostki zamówione przez Straż Graniczną będą wyposażona w ponton, który może rozwinąć prędkość do 30 węzłów. Łódź, która ma zasięg ok. 550 mil morskich, będzie wykorzystywana w 20-milowej strefie przybrzeżnej.

Jednostki tego typu są wykorzystywane przez służby graniczne na Łotwie i w Estonii.

Zamówione jednostki trafią do MOSG w listopadzie br.
rb

Opinie (83) ponad 10 zablokowanych

  • Dlaczego (7)

    Komendantura Morskiego Oddziału Straży Granicznej im. płk. Karola Bacza w Gdańsku nie zleciła budowy jednostek typu Patrol 240 Baltic dla Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni, która przeżywa wielki trudności??
    Zamiast futrować Estończyków, którzy i tak przeskakują nas ekonomicznie a do tego więzili w czasie wojny naszego Orła.

    • 0 0

    • ze zdjęcia mieli je zbudować?

      czy może mają licencję na budowę tej jednostki?
      Może stocznia miała najpierw kupić licencję a później zbudowac 2 szt?
      Może SG miała kupić licencje dla stoczni?

      • 0 0

    • He, tyle gadki o dwie łajby. Ciekawe, co powiedzą górnicy jak się dowiedzą, że z Ukrainy do Polski jest importowany węgiel i to całe setki tysięcy ton !

      Gdzie jest Lepper i czemu nie topi statków (Rosyjskich)?

      • 0 0

    • (3)

      ...bo przeżywa wielkie trudności?...

      • 0 0

      • twoja odpowiedź jest denna, podobna do kondycji stoczniowej przez takich zamawiających (2)

        Dziwne, że STOLICA WOJEWÓDZTWA i jej układy w rządzie nic nie robią, aby ratować gdyński przemysł stoczniowy. Po nauki nie muszą daleko jechać wystarczy przykład z Niemiec, tam od razu spotkanie goni posiedzenie a na tych spotkaniach to poruszane i tworzone są pakiety aktywizacji tworzenia koniunktury. Obok członków rządu odpowiedzialnych za gospodarkę, szefowie banków prywatnych, krajowych i kas oszczędnościowych są naukowcy ekonomiści itd.
        Same Niemieckie środowisko żeglugowe wyraziło przekonanie, że przedsiębiorcy, razem z politykami i bankami, mogą przeszkodzić przeniesieniu się kryzysu rynków finansowych na kryzys przemysłu stoczniowego. Stanowisko takie powstało w Hamburgu podczas spotkania przedstawicieli stoczni, firm kooperujących i największego związku zawodowego IG Metall. T to właśnie tam jego adresatem jest rząd federalny i rządy krajowe - czy u nas tak nie można? Gdzie jest marszałek woj. minister. Wspólne oświadczenie jest również apelem do banków prywatnych i krajowych o wspomożenie sektora stoczniowego kredytami. Tylko w ten sposób będzie można ochronić miejsca pracy i wzrost gospodarczy. My wolimy - jak kiedyś Gierek ratować robotników samochodowych we Francji, Gdańska Straż Graniczna robotników i przemysł stoczniowy Estonii.

        • 0 0

        • mam wrażenie (1)

          że nie wiesz o czym piszesz. Jest jeszcze Prawo Zamówień Publicznych które obowiązuje zarówno w Polsce jak i w każdym państwie UE. Centralne sterowanie się skończyło. Budowa w naszej stoczni jednostki w tak krótkim cyklu produkcyjnym jest nie możliwa. Im pewnie też się nie uda chyba że mają wykonane kadłuby. Poczekamy zobaczymy.

          • 0 0

          • To nie są jakieś wielkie jednostki

            można było na tę okoliczność powołać i wydzielić grupę producencką. Zapiszesz mi tak jak przy zamówieniach publicznych... a od czego mamy mUndrych w rządzie???.

            Poczytaj Talmud(Tore) ile jest zabronień, ale tez jest tyle samo obejść:))
            No, ale tacy maluczcy prócz pchania się do władzy nic innnego nie potrafią, bo im PRAWO nie pozwala.
            Taka prawda :(((

            • 0 0

    • i bardzo dobrze zrobiła

      ma trudności gdyż jest niereformowalna. Do końca następnego roku pewnie położyliby stępkę. Ciekawy jestem dlaczego Stocznia nie brała udziału w przetargu. Pewnie znowu zaspali.

      • 0 0

  • A nasze fregaty typu Gawron które są w budowie od kilku lat pewnie trafią na złom albo sprzedają je po cichutku bo są zbyt nowoczesne (nowoczesna kompozytowa konstrukcja i sylwetka ograniczająca wykrywalność)i pochłoneły zbyt dużo środków

    • 0 0

  • (4)

    A nasze projekty gniją w szafach jak to kasiora rządzi

    • 0 0

    • (2)

      Po prostu rynek. Lepsza jakość, niższa cena, krótszy czas oczekiwania na dostawę. Mamy kupować coś tylko dla tego, że Polskie?

      • 0 0

      • Dokładnie tak (1)

        Jakoś to doświadczenie trzeba w końcu zdobyć.

        • 0 0

        • i będzie się sypać po kilku godzinach na morzu

          świetny deal

          • 0 0

    • toporna konstrukcja lat 80-ych kogo onichcą ścigać ludzi na materacach?

      • 0 0

  • TYLKO DIESEL ELECTRIC

    JA PRACUJE NA 55 m JEDNOSTCE O MOC NAPEDU 1500 kW I DZIENNE ZUZYCIE PALIWA WYNNOSI 1 M3 MGO. PREDKOSC MAX 12 KNOTHS. POLECAM... NAPED SCADINAVIA ELECTRIC.

    • 0 0

  • wkoncu!!!!! (3)

    i bardzo dobrze bo obecne tego typu jednostki to 35 letnie krypy które nie nadaja sie do niczego! gnijace i rdzewiejace stare krypy! a te beda nowoczesne! wkoncu dobry ruch naszych decydentów!

    a dla tych co tak płącza ze nie w naszych stoczniach to informuje ze wybór ofert nastąpił na drodze PRZETARGU do którego ZADNA z naszych stoczni nie staneła!!!! nasi stoczniowcy potrafia tylko strajkowac....

    • 0 0

    • SG

      to banda darmozjadow - pobieraja pensje za pierdzenie w stolek

      • 0 0

    • jestem przekonany (1)

      że tam pracujesz. Te krypy są wysłużone to fakt ale te które są zbudowane i będą budowane nie wytrzymają połowy tego okresu. Trzymamy kciuki. Korzystając z okazji to stocznia winna przystąpić do przetargu czy stanąć do niego ( bo stoją cały czas) he,he

      • 0 0

      • to nie ma znaczenia ze nie wytrzymaja.teraz jednostki maja wytrzymac max 10-15 lat...technologia idzie do przodu i swiat wymusza wymiane jednostek co jakis czas. nikt na swiecie nie buduje juz jednosteg z mysla 35 letniej eksploatacji!

        ps.stanac czy przystapic? bez znaczenia bo ani tego ani tego nie zroibiły:)

        • 0 0

  • ta lodz idzie z predkoscia 24 wezlow (2)

    cos pan redaktor przekrecil dane techniczne

    • 0 0

    • do patrolowania wystarczy

      chodzi o ekonomię mój szwedzie
      żeby pruć jak ścigacz powyżej 50 węzłów, to potrzebne są inne rozwiązania napędu jak i konstrucji takiej łodzi
      wiekszość z was nie wie nawet ile wynosi jeden węzeł:-) sami kuźwa znawcy

      • 0 0

    • oj chyba jednak nie. na stronie Straży Granicznej piszą dokładnie to samo: http://www.morski.strazgraniczna.pl/index.php?subaction=showfull&id=1231251471&archive=&start_from=&ucat=3&

      • 0 0

  • (1)

    w dobie kryzysu oddajemy nasze pieniądze za granicę, dobijamy nasz przemysł stoczniowy, 25 mln zł można przeznaczyć na korwettę Gawron

    • 0 0

    • Ee tam.

      Rządy braci K. i Słońca Peru pospołu dobiły przemysł wystarczająco skutecznie. Pomocy im nie trza!

      • 0 0

  • a Polski Orzel (3)

    lezy na dnie wstyd

    • 0 0

    • a Jaszczembie z USA (1)

      co chwilę się psują... ciekawe kiedy i one zalegną na dnie morza..

      • 0 0

      • To chyba z tej serii....

        ...co "jaszczomb porwał mojego pudelka"?

        Jaszczomb z USA, Chołk z jueseja...........

        • 0 0

    • to jest część jego legendy mój drogi majtku

      i niech tam zostanie na wieki

      • 0 0

  • wkoncu

    bzdura panie adamie! te jednostki nie maja nikogo i niczego scigac! ich zadania to partolowanie i dozór!!!! prosze czytac ze zrozumieniem....maja wykryc,obserwowac i przekazac informacje! to nie dziki zachód ze sie kogos sciga,strzela i zatapia!

    • 0 0

  • ? (1)

    wiekszosc statkow typu kontenerowce i promy pasazerskie potrafia rozwinac predkosc ponad 20wezlow,taka lodz powinna byc szybsza,podejrzewam ze to blad redaktora,jesli nie to lipa...

    • 0 0

    • Bo redaktor to zwykły laik który pewnie źle coś doczytał albo niezrozumiał. Tego typu łodzie z łatwościa osiągaja 30 węzłów i wiecej.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane