• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe statki w portfelu zamówień Nauty

VIK
21 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Statki będą operowały głównie na Bałtyku i Morzu Północnym. Statki będą operowały głównie na Bałtyku i Morzu Północnym.

Stocznia Remontowa Nauta podpisała dwa kontrakty na budowę częściowo wyposażonych statków do połowu ryb. Obie jednostki zostaną zbudowane na zamówienie duńskiego klienta - Karstensens Skibsvaerft AS.

 

Zakontraktowane jednostki to trawlery pelagiczne Torland (B-447) i Tor-ön (B-448). Oba statki będą miały po 49,95 m długości i 13,2 m szerokości. Finalnym odbiorcą trawlerów będzie szwedzki armator - firma Torönland. Statki będą operowały głównie na Bałtyku i Morzu Północnym, łowiąc gatunki takie jak makrele, śledzie i szproty.

Czytaj też: Zmiany w zarządzie stoczni Nauta. Sławomir Latos odwołany

Stocznia Nauta współpracuje z Karstensens Skibsvaerft AS od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów w Gdańsku. Dotychczas klient zamówił 19 statków, z których 13 zostało już zwodowanych. Dzięki pozyskanym właśnie kontraktom w portfelu zamówień Zakładu Nowych Budów znajduje się obecnie 12 statków, w tym dwie jednostki budowane pod klucz.
VIK

Miejsca

Opinie (52) 5 zablokowanych

  • nowe statki (1)

    polskie rybołówstwo rozpieprzone a duńczycy budują flotę.

    • 9 2

    • może są inaczej lepiej

      traktowani w U.E.U nas tylko limity połowowe ,kutry poprzerabiane na łodzie rybackie dla turystów do połowów dorszy.A Duńczycy mogą łowić ile dusza zapragnie,widać po kutrach.Taka sprawiedliwość .

      • 2 1

  • Przemysł okrętowy na całym swiecie przynosi straty, wystarczy poczytać prasę światową. (3)

    Są jednak nisze, gdzie są zyski - np budowa promów.
    Przy okazji - jak tam sie ma projekt promu Batory, chłopaczki z MARSA z Warszawy? Nauczyliście się już gdzie jest dziób, a gdzie jest rufa?

    • 21 2

    • Na razie wiedzą tylko gdzie leży stępka ( chyba już na złomowcu )

      • 12 0

    • już jest zbudowany

      model dla niewidomych.

      • 4 0

    • Niedługo Kaczor przejrzy na oczy i bedzie sie działo. Każda ściema jest skuteczna tylko do czasu.

      • 2 1

  • Kolejne statki kolejne straty

    Nauta traci na wszystkim.Na remontach, na budowie nowych jednostek , na wyposażeniu itp, itd.
    Ludzie zarządzający tym tworem gospodarczym podajcie się do dymisji. Zacznijcie płacić zaległości wobec dostawców i podwykonawców. W przeciwnym razie już nic nie wyremontujecie i nie wybudujecie. Po prostu nie będzie kim. Kiedy będziecie płacić ? Na chwilę obecną jesteście zwykłymi złodziejami !!!!!!!!

    • 25 0

  • (1)

    To jest dziwne zjawisko zalegajom podwykonawcom a oni mimo tego spadają dalej te sekcję i calom resztę.Tak na marginesie BHP tam nie istnieje.

    • 7 1

    • Jak spawasz blachy na tym samym poziomie jak piszesz to sukcesów stoczni nie wróżę .

      • 4 3

  • Fajnie że jeszcze coś się buduje, zwłaszcza, że coś to pływa. Z drugiej strony ogromna posucha, kryzys na światowym rynku okrętowym powoduje, że podniecamy się zwykłymi kutrami, po prostu kruszynkami. O key - mają zbiorniki RSW na rybę.
    To z kolei jest znakiem, że polskie rybołówstwo ledwo dycha, a Duńczycy, Szwedzi łowią rybki i inne wodne stworzonka bez przeszkód
    Obietnice rządu nie zmienią światowej gospodarki morskiej i jeżeli ta nie ruszy, to stocznie będą się zabijały o jakikolwiek kontrakt.
    Na szczęście, ze względu na zmniejszoną produkcję, stocznie z centrów miast są przenoszone w obszary przemysłowe, a obszary po-stoczniowe zostają zabudowane. W chwili obecnej branża budowa mieszkań jest dużo większa niż branża okrętowa , ale tak to wygląda w EU
    Optymistycznie kończąc - cieszmy się z tego co mamy, w końcu wygraliśmy ze stoczniami bałtyckimi

    • 2 1

  • Ciemny lud

    Ciemny lud jedynie co zarejestruje to fakt, że Nauta i tym podobne państwowe twory istnieją i działają. Ale to, że ten ciemny lud dokłada do tego, i że w spółkach są prezesi z zawodu, to tego już rząd im nie mówi. To wszystko ma podłoże polityczne.

    • 12 0

  • (3)

    A ile płacą w naucie elektryką ? Ktoś coś wie?

    • 1 1

    • (1)

      Zapomniałem dodać, że z 10 letnim stażem. :)

      • 0 1

      • staszem?

        nic nie płącą

        • 2 0

    • Elektryką pewnie nic....

      • 3 0

  • Za niedługo będzie palenie opon....

    NAUTA tonie i widać to z daleka. Za chwilę będziemy znowu "ratować polskie stocznie" albo dopłacać z innej - też państwowej - produkcji. Ale ciemny lud chce wierzyć, że tak można...
    Ludzie jednak mają krótką pamięć!

    • 10 0

  • A Gdzie Gdańska??? (1)

    Nie będzie budyń sprzedawał nam stoczni!!!
    po wyborach pod sąd i będzie zwracał! Nie dajcie sie ogłupić !
    Polska stocznia mogła by być Najprężniej działającą stocznia w tej części świata!
    Ludzie by Potężne pieniądze zarabiali!!

    • 0 5

    • Mogła by być

      Ale nie przekonasz wielbicieli budynia - przekupił już ich obietnicą darmowych dojazdów do szkoły w wakacje.....i stwierdzeniem, że do końca życia chciał by służyć Gdańszczanom - czytaj siedzieć na stołku prezydenta.....

      • 2 1

  • Niby nie ma ryb na Bałtyku

    A Szwedzi zamawiają 19 statków do połowu gatunków, których podobno nie ma w Bałtyku.
    A Dalmor padł. Innym się opłaca, a nam jak zwykle sugerują, żeby likwidować flotę.

    Pozdrawiam Ł.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane