- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (45 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (197 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (46 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (238 opinii)
Nowe statki w portfelu zamówień Nauty
Stocznia Remontowa Nauta podpisała dwa kontrakty na budowę częściowo wyposażonych statków do połowu ryb. Obie jednostki zostaną zbudowane na zamówienie duńskiego klienta - Karstensens Skibsvaerft AS.
Zakontraktowane jednostki to trawlery pelagiczne Torland (B-447) i Tor-ön (B-448). Oba statki będą miały po 49,95 m długości i 13,2 m szerokości. Finalnym odbiorcą trawlerów będzie szwedzki armator - firma Torönland. Statki będą operowały głównie na Bałtyku i Morzu Północnym, łowiąc gatunki takie jak makrele, śledzie i szproty.
Czytaj też: Zmiany w zarządzie stoczni Nauta. Sławomir Latos odwołany
Stocznia Nauta współpracuje z Karstensens Skibsvaerft AS od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów w Gdańsku. Dotychczas klient zamówił 19 statków, z których 13 zostało już zwodowanych. Dzięki pozyskanym właśnie kontraktom w portfelu zamówień Zakładu Nowych Budów znajduje się obecnie 12 statków, w tym dwie jednostki budowane pod klucz.
Miejsca
Opinie (52) 5 zablokowanych
-
2018-02-21 20:02
nowe statki (1)
polskie rybołówstwo rozpieprzone a duńczycy budują flotę.
- 9 2
-
2018-02-21 21:45
może są inaczej lepiej
traktowani w U.E.U nas tylko limity połowowe ,kutry poprzerabiane na łodzie rybackie dla turystów do połowów dorszy.A Duńczycy mogą łowić ile dusza zapragnie,widać po kutrach.Taka sprawiedliwość .
- 2 1
-
2018-02-21 20:22
Przemysł okrętowy na całym swiecie przynosi straty, wystarczy poczytać prasę światową. (3)
Są jednak nisze, gdzie są zyski - np budowa promów.
Przy okazji - jak tam sie ma projekt promu Batory, chłopaczki z MARSA z Warszawy? Nauczyliście się już gdzie jest dziób, a gdzie jest rufa?- 21 2
-
2018-02-21 20:39
Na razie wiedzą tylko gdzie leży stępka ( chyba już na złomowcu )
- 12 0
-
2018-02-21 21:47
już jest zbudowany
model dla niewidomych.
- 4 0
-
2018-02-22 13:28
Niedługo Kaczor przejrzy na oczy i bedzie sie działo. Każda ściema jest skuteczna tylko do czasu.
- 2 1
-
2018-02-21 21:11
Kolejne statki kolejne straty
Nauta traci na wszystkim.Na remontach, na budowie nowych jednostek , na wyposażeniu itp, itd.
Ludzie zarządzający tym tworem gospodarczym podajcie się do dymisji. Zacznijcie płacić zaległości wobec dostawców i podwykonawców. W przeciwnym razie już nic nie wyremontujecie i nie wybudujecie. Po prostu nie będzie kim. Kiedy będziecie płacić ? Na chwilę obecną jesteście zwykłymi złodziejami !!!!!!!!- 25 0
-
2018-02-21 21:27
(1)
To jest dziwne zjawisko zalegajom podwykonawcom a oni mimo tego spadają dalej te sekcję i calom resztę.Tak na marginesie BHP tam nie istnieje.
- 7 1
-
2018-02-21 21:51
Jak spawasz blachy na tym samym poziomie jak piszesz to sukcesów stoczni nie wróżę .
- 4 3
-
2018-02-21 21:43
Fajnie że jeszcze coś się buduje, zwłaszcza, że coś to pływa. Z drugiej strony ogromna posucha, kryzys na światowym rynku okrętowym powoduje, że podniecamy się zwykłymi kutrami, po prostu kruszynkami. O key - mają zbiorniki RSW na rybę.
To z kolei jest znakiem, że polskie rybołówstwo ledwo dycha, a Duńczycy, Szwedzi łowią rybki i inne wodne stworzonka bez przeszkód
Obietnice rządu nie zmienią światowej gospodarki morskiej i jeżeli ta nie ruszy, to stocznie będą się zabijały o jakikolwiek kontrakt.
Na szczęście, ze względu na zmniejszoną produkcję, stocznie z centrów miast są przenoszone w obszary przemysłowe, a obszary po-stoczniowe zostają zabudowane. W chwili obecnej branża budowa mieszkań jest dużo większa niż branża okrętowa , ale tak to wygląda w EU
Optymistycznie kończąc - cieszmy się z tego co mamy, w końcu wygraliśmy ze stoczniami bałtyckimi- 2 1
-
2018-02-21 21:50
Ciemny lud
Ciemny lud jedynie co zarejestruje to fakt, że Nauta i tym podobne państwowe twory istnieją i działają. Ale to, że ten ciemny lud dokłada do tego, i że w spółkach są prezesi z zawodu, to tego już rząd im nie mówi. To wszystko ma podłoże polityczne.
- 12 0
-
2018-02-21 22:13
(3)
A ile płacą w naucie elektryką ? Ktoś coś wie?
- 1 1
-
2018-02-21 22:27
(1)
Zapomniałem dodać, że z 10 letnim stażem. :)
- 0 1
-
2018-02-28 14:16
staszem?
nic nie płącą
- 2 0
-
2018-02-22 07:03
Elektryką pewnie nic....
- 3 0
-
2018-02-22 00:06
Za niedługo będzie palenie opon....
NAUTA tonie i widać to z daleka. Za chwilę będziemy znowu "ratować polskie stocznie" albo dopłacać z innej - też państwowej - produkcji. Ale ciemny lud chce wierzyć, że tak można...
Ludzie jednak mają krótką pamięć!- 10 0
-
2018-02-22 06:42
A Gdzie Gdańska??? (1)
Nie będzie budyń sprzedawał nam stoczni!!!
po wyborach pod sąd i będzie zwracał! Nie dajcie sie ogłupić !
Polska stocznia mogła by być Najprężniej działającą stocznia w tej części świata!
Ludzie by Potężne pieniądze zarabiali!!- 0 5
-
2018-02-22 12:22
Mogła by być
Ale nie przekonasz wielbicieli budynia - przekupił już ich obietnicą darmowych dojazdów do szkoły w wakacje.....i stwierdzeniem, że do końca życia chciał by służyć Gdańszczanom - czytaj siedzieć na stołku prezydenta.....
- 2 1
-
2018-02-22 07:09
Niby nie ma ryb na Bałtyku
A Szwedzi zamawiają 19 statków do połowu gatunków, których podobno nie ma w Bałtyku.
A Dalmor padł. Innym się opłaca, a nam jak zwykle sugerują, żeby likwidować flotę.
Pozdrawiam Ł.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.