- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
Nowoczesny prom z Remontowa Shipbuilding
W Remontowa Shipbuilding praca wre, w piątek odbyło się wodowanie pierwszego z serii, nowoczesnego promu pasażersko-samochodowego budowanego dla jednej z firm żeglugowych z Norwegii. Tym razem bez udziału publiczności.
- Ten prom jest jednym z dwóch, które w tym roku przekażemy armatorowi. Będzie obsługiwał trasę między Stavanger i okolicznymi miejscowościami w Norwegii - informuje Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.
Zwodowany statek jest największym z dotychczas budowanych promów gazowych w Remontowa Shipbuilding i do tego po wyposażeniu będzie najnowocześniejszym. Wyróżnia się nasyceniem najnowszą technologią oraz zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań technicznych.
- W odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, ten napędzany będzie wyłącznie gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG - mówi Andrzej Wojtkiewicz. - Rozwiązanie to umożliwia maksymalną redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co jest szczególnym atutem w przypadku statków obsługujących lokalne połączenia u wybrzeży Norwegii.
Budowane aktualnie promy będą jednymi z największych w swojej klasie statków obsługujących transport wokół wybrzeży Norwegii. Statki będą mogły jednorazowo zabrać na pokład 550 pasażerów oraz 165 samochodów. Do dyspozycji podróżujących oddany będzie komfortowy salon pasażerski znajdujący się nad ładownią samochodową. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów w obrębie salonu zainstalowane zostaną dwa systemy ewakuacyjne. Dodatkowym atutem nowo budowanych statków będzie możliwość eksploatacji przy zmniejszonym do minimum stanie załogi, co jest konsekwencją zastosowania najnowocześniejszych systemów automatyki, jakie można dziś spotkać w budowie statków.
Statek ma zostać w pełni ukończony w sierpniu tego roku. Koszt budowy takiej jednostki to około 30 mln euro. Promy te budowane są na podstawie projektu opracowanego wspólnie przez norweskie biuro konstrukcyjne LMG Marin oraz Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV) i Norwegian Maritime Authority (NMA).
- Kolejne promy budowane przez nas w znaczący sposób umacniają naszą obecność na wymagającym rynku skandynawskim, zwiększając jednocześnie szanse na podpisanie kolejnych kontraktów. Wypełniony portfel zamówień naszej stoczni stwarza okazje do następnych wodowań, jakie zaplanowane są na najbliższe tygodnie. Wśród nich będą kolejne statki typu PSV i prom pasażersko-samochodowy - dodaje prezes Wojtkiewicz.
Miejsca
Opinie (35) 7 zablokowanych
-
2013-03-11 08:46
Sukces spółki hut-rem. (2)
W dużej mierze do sukcesu i pomyślności remontowa shipbuilding przyczynił się mój prezes Józef zamawiając i przywożąc materiały na czas, brawo dla niego.
- 4 5
-
2013-03-11 13:35
kosząc (1)
jednocześnie dwie prowizje jako HUT REM i POLSHIP od którego często kupuje materiał. Tym czasem obie spólki są pod jego kontrolą.
- 4 2
-
2013-03-11 13:38
NIEPRAWDA
TO UCZCIWY CZŁOWIEK JEST.
- 2 0
-
2013-03-11 19:38
PODZIĘKOWANIA RMDC
Uznanie za trudy podczas projektowania, wiele zagadek i problemów trzeba było rozwiązać by wykonać dokumentacje. BRAWO!!!
- 2 1
-
2013-03-11 20:30
Kolejne wodowanie
Chętnych do oglądania kolejnego wodowania informuję, że będzie taka okazja 27.03 tj. w środę . Zachęcam śledzić stronę stoczni
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.