• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowoczesny prom z Remontowa Shipbuilding

VIK
10 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding

W Remontowa Shipbuilding praca wre, w piątek odbyło się wodowanie pierwszego z serii, nowoczesnego promu pasażersko-samochodowego budowanego dla jednej z firm żeglugowych z Norwegii. Tym razem bez udziału publiczności.


W Remontowa Shipbuilding woduje się z pochylni bocznej. W Remontowa Shipbuilding woduje się z pochylni bocznej.

Czy statki specjalistyczne to szansa dla naszych stoczni?


- Ten prom jest jednym z dwóch, które w tym roku przekażemy armatorowi. Będzie obsługiwał trasę między Stavanger i okolicznymi miejscowościami w Norwegii - informuje Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.

Zwodowany statek jest największym z dotychczas budowanych promów gazowych w Remontowa Shipbuilding i do tego po wyposażeniu będzie najnowocześniejszym. Wyróżnia się nasyceniem najnowszą technologią oraz zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań technicznych.

- W odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, ten napędzany będzie wyłącznie gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG - mówi Andrzej Wojtkiewicz. - Rozwiązanie to umożliwia maksymalną redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co jest szczególnym atutem w przypadku statków obsługujących lokalne połączenia u wybrzeży Norwegii.

Budowane aktualnie promy będą jednymi z największych w swojej klasie statków obsługujących transport wokół wybrzeży Norwegii. Statki będą mogły jednorazowo zabrać na pokład 550 pasażerów oraz 165 samochodów. Do dyspozycji podróżujących oddany będzie komfortowy salon pasażerski znajdujący się nad ładownią samochodową. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów w obrębie salonu zainstalowane zostaną dwa systemy ewakuacyjne. Dodatkowym atutem nowo budowanych statków będzie możliwość eksploatacji przy zmniejszonym do minimum stanie załogi, co jest konsekwencją zastosowania najnowocześniejszych systemów automatyki, jakie można dziś spotkać w budowie statków.

Statek ma zostać w pełni ukończony w sierpniu tego roku. Koszt budowy takiej jednostki to około 30 mln euro. Promy te budowane są na podstawie projektu opracowanego wspólnie przez norweskie biuro konstrukcyjne LMG Marin oraz Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV)  i Norwegian Maritime Authority (NMA).

- Kolejne promy budowane przez nas w znaczący sposób umacniają  naszą obecność na wymagającym rynku skandynawskim, zwiększając jednocześnie szanse na  podpisanie kolejnych kontraktów. Wypełniony portfel zamówień naszej stoczni stwarza okazje do następnych wodowań, jakie zaplanowane są na najbliższe tygodnie. Wśród nich będą kolejne statki typu PSV i prom pasażersko-samochodowy - dodaje prezes Wojtkiewicz.
VIK

Miejsca

Opinie (35) 7 zablokowanych

  • Sukces spółki hut-rem. (2)

    W dużej mierze do sukcesu i pomyślności remontowa shipbuilding przyczynił się mój prezes Józef zamawiając i przywożąc materiały na czas, brawo dla niego.

    • 4 5

    • kosząc (1)

      jednocześnie dwie prowizje jako HUT REM i POLSHIP od którego często kupuje materiał. Tym czasem obie spólki są pod jego kontrolą.

      • 4 2

      • NIEPRAWDA

        TO UCZCIWY CZŁOWIEK JEST.

        • 2 0

  • PODZIĘKOWANIA RMDC

    Uznanie za trudy podczas projektowania, wiele zagadek i problemów trzeba było rozwiązać by wykonać dokumentacje. BRAWO!!!

    • 2 1

  • Kolejne wodowanie

    Chętnych do oglądania kolejnego wodowania informuję, że będzie taka okazja 27.03 tj. w środę . Zachęcam śledzić stronę stoczni

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane