• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowoczesny prom z Remontowa Shipbuilding

VIK
10 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding

W Remontowa Shipbuilding praca wre, w piątek odbyło się wodowanie pierwszego z serii, nowoczesnego promu pasażersko-samochodowego budowanego dla jednej z firm żeglugowych z Norwegii. Tym razem bez udziału publiczności.


W Remontowa Shipbuilding woduje się z pochylni bocznej. W Remontowa Shipbuilding woduje się z pochylni bocznej.

Czy statki specjalistyczne to szansa dla naszych stoczni?


- Ten prom jest jednym z dwóch, które w tym roku przekażemy armatorowi. Będzie obsługiwał trasę między Stavanger i okolicznymi miejscowościami w Norwegii - informuje Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.

Zwodowany statek jest największym z dotychczas budowanych promów gazowych w Remontowa Shipbuilding i do tego po wyposażeniu będzie najnowocześniejszym. Wyróżnia się nasyceniem najnowszą technologią oraz zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań technicznych.

- W odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, ten napędzany będzie wyłącznie gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG - mówi Andrzej Wojtkiewicz. - Rozwiązanie to umożliwia maksymalną redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co jest szczególnym atutem w przypadku statków obsługujących lokalne połączenia u wybrzeży Norwegii.

Budowane aktualnie promy będą jednymi z największych w swojej klasie statków obsługujących transport wokół wybrzeży Norwegii. Statki będą mogły jednorazowo zabrać na pokład 550 pasażerów oraz 165 samochodów. Do dyspozycji podróżujących oddany będzie komfortowy salon pasażerski znajdujący się nad ładownią samochodową. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów w obrębie salonu zainstalowane zostaną dwa systemy ewakuacyjne. Dodatkowym atutem nowo budowanych statków będzie możliwość eksploatacji przy zmniejszonym do minimum stanie załogi, co jest konsekwencją zastosowania najnowocześniejszych systemów automatyki, jakie można dziś spotkać w budowie statków.

Statek ma zostać w pełni ukończony w sierpniu tego roku. Koszt budowy takiej jednostki to około 30 mln euro. Promy te budowane są na podstawie projektu opracowanego wspólnie przez norweskie biuro konstrukcyjne LMG Marin oraz Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV)  i Norwegian Maritime Authority (NMA).

- Kolejne promy budowane przez nas w znaczący sposób umacniają  naszą obecność na wymagającym rynku skandynawskim, zwiększając jednocześnie szanse na  podpisanie kolejnych kontraktów. Wypełniony portfel zamówień naszej stoczni stwarza okazje do następnych wodowań, jakie zaplanowane są na najbliższe tygodnie. Wśród nich będą kolejne statki typu PSV i prom pasażersko-samochodowy - dodaje prezes Wojtkiewicz.
VIK

Miejsca

Opinie (35) 7 zablokowanych

  • W Swibnie

    -Taki promik potrzebny

    • 4 2

  • pelny portfel zamówień i oplacalność (1)

    szkoda że Gdańskiej nie kupiła Remontówka zamiast Ukraińców. Teraz bylibyśmy naprawdę Stocznią a nie klepiskiem :/

    • 20 1

    • A kto im tą stocznię "sprzedał" i za ile... i ile pałaców i ziemi teraz posiada ten ktoś?

      • 0 0

  • Ta Remontowa Shipbuilding jest po prostu Awesome. (4)

    • 42 1

    • (2)

      A czy nie jest to niesamowite mieć pełen portfel zamówień w tych czasach kiedy inne stocznie upadają i zamykają swoje bramy.

      • 10 2

      • (1)

        W sensie "inne" znaczy się w Gdańsku tylko i wyłącznie Stocznia Gdańska, pozostałe, a jest ich chyba jeszcze z 6 (rożnej wielkości), są po pachy uwalone robotą...

        • 8 2

        • To prawda

          stoczni i firm związnych z tym przemysłem to jest nawet więcej, wystarczy zajrzeć do katlogu firm na tym portalu, żeby zobaczyć że w dziale produkcja i przemysł nie ma nic o branży okrętowej. Dlaczego? Bo jest tego tak dużo, że trzeba było zrobić oddzielny dział (stocznie i przmysł morski) a tam w podkategorii: stocznie 51 pozycji, remonty statków 126 pozycji, wyposażenie statków 101 pozycji itd...zainterowanych odsyłam do katolgu. Wystarczy samemu sprawdzić proste fakty i wszysko jasne (zamiast wierzyć telewizji i gazetom). I faktycznie roboty mają tyle, że nie wiadomo w co ręce włożyć

          • 6 1

    • taaa

      takie słówka jak "ta,remontowa, jest, po, prostu" to straszne archaizmy języka polskiego

      • 2 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane