• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy terminal w gdańskim porcie. Anwil pracuje nad koncepcją

Robert Kiewlicz
9 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Spółka Orlenu planuje budowę terminalu w Porcie Gdańsk. Spółka Orlenu planuje budowę terminalu w Porcie Gdańsk.

Należąca do Grupy Orlen włocławska spółka Anwil ponownie szuka wykonawcy koncepcji terminalu morskiego w Porcie Gdańskim. Terminal ma być przystosowany do przeładunku nawozów. Oferty można składać do 20 marca 2020 roku.



Na nabrzeżu Bytomskim zobacz na mapie Gdańska, w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen. Terminal ma służyć do przeładunków z transportu kolejowego na transport morski - opcjonalnie samochodowy - produktów, w szczególności nawozów luzem (saletrzaku) oraz ich magazynowania.

Anwil zbuduje terminal morski w Gdańsku



To już kolejne postępowanie dotyczące wyłonienia wykonawcy koncepcji terminalu. Pierwszy raz spółka opublikowała ogłoszenia w tej sprawie w lipcu 2019 roku. Oferty w postępowaniu przetargowym na opracowanie koncepcji terminalu można było składać do 22 lipca 2019 roku.

Na nabrzeżu Bytomskim, w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen. Na nabrzeżu Bytomskim, w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen.

Teren do zagospodarowania pod inwestycję Anwilu w Gdańsku to ok. 3 ha. Koncepcja budowy terminalu powinna zawierać rozwiązania dotyczące branży drogowej i kolejowej, a także urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych. Zakłada się budowę układu torowego o długości min. 650 m dróg i placów manewrowych, urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych.

Terminal morski ma być przystosowany m.in. do rozładunku nawozów luzem oraz w big bagach z transportu kolejowego i samochodowego do magazynów, a z magazynu na statki. Wydajność rozładunku nawozów luzem z transportu kolejowego na magazyn powinna wynosić minimum 2 tys. ton na osiem godzin.

Czołowy producent nawozów w kraju



Anwil należy do grona największych przedsiębiorstw chemicznych w Polsce. Odgrywamy istotną w rolę w Wielkiej Syntezie Chemicznej. Od 2012 roku 100 proc. akcji Anwilu pozostaje własnością PKN Orlen.

Anwil opiera swoją działalność biznesową na dwóch filarach - produkcji PCW oraz nawozów azotowych, których - pod względem mocy wytwórczych - jest drugim producentem w kraju i 13. w Europie. Włocławska spółka z Grupy Orlen rozpoczęła produkcję nawozów 48 lat temu, a pierwszą tonę saletry amonowej wytworzyła już 17 grudnia 1971 roku. Od lat 90. XX w. instalacja produkcji saletry była systematycznie modernizowana, natomiast w 2000 roku uruchomiono instalację do wytwarzania saletrzaku, dzięki czemu moce wytwórcze spółki w obszarze nawozów wzrosły do niemal 1 mln ton rocznie.

Miejsca

Opinie (34) 2 zablokowane

  • Fosfory

    Obok jest terminal Fosforów Gdańsk. Tam można przeładowywać sypkie nawozy.

    • 10 0

  • Opinia wyróżniona

    Do normalnych

    Każda inwestycja cieszy ale po co ją upolityczniać .Na zdjęciu widać też rozbudowane dużo wcześniej bo w latach 2010- 2012 nabrzeże Bytomskie.

    • 3 1

  • Wiele hałasu o nic

    Pomysł by przeładowywać nawozy aż na 3 ha terenu i przy dość płytkim nabrzeżu jest archaiczny. Poza tym to na razie konkurs na koncepcję. Do budowy terminala i do jego eksploatacji daleka droga .. nie ma się co podniecać obrazkami ..

    • 3 0

  • Drynky

    ja wam powiem tak: olywka, citrynka i tomato i tyle w temacie Byznesu :)

    pozdrawiam milionerów :)

    • 0 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane