• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OT Logistics zainteresowana spółką Port Gdański Eksploatacja

Robert Kiewlicz
10 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie. OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie.

Spółka OT Logistics ze Szczecina jest w gronie podmiotów zainteresowanych przejęciem operatora Port Gdański Eksploatacja. Jednym ze strategicznych celów szczecińskiej spółki jest rozbudowa połączeń śródlądowych. W tym celu chce uruchomić nowe relacje na linii Kaliningrad - Gdańsk - Elbląg.



Polskie śródlądowe szlaki wodne powinny:

OT Logistics to nowa nazwa grupy logistycznej Odratrans. Spółka zajmuje się logistyką, transportem i spedycją. Jest także liderem rynku śródlądowego transportu rzecznego w Polsce, ale działa przede wszystkim na rynku niemieckim. OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie. Właścicielami spółki są dwa fundusze typu private equity: I Fundusz Mistral (75 proc. akcji) oraz Krokus PE (25 proc. akcji).

Spółka ma zamiar zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie na jesieni 2012 roku. Kapitał pozyskany z giełdy chce przeznaczyć na inwestycje w portach w Szczecinie i Trójmieście. Chodzi o inwestycje na poziomie 200 mln zł. W najbliższych latach spółka ma zamiar skupić się na transporcie drobnicy i ładunków masowych. Ma zamiar przewozić węgiel, stal, złom, biomasę, a nawet ładunki kontenerowe.

- Rozmawiamy obecnie z wieloma podmiotami na temat spółki Port Gdański Eksploatacja - mówi Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Na tym etapie nie mogę jednak ujawnić żadnych szczegółów negocjacji.

Szczegółów inwestycji nie chce ujawniać także OT Logistics. Władze spółki zapowiadają jednak, że więcej informacji będą mogły podać we wrześniu. Według harmonogramu sprzedaży spółki Port Gdański Eksploatacja do 30 września powinien zostać wyłoniony inwestor, a do końca roku powinna zostać podpisana z nim umowa.

Port Gdański Eksploatacja jest spółką operatorską, zajmującą się obsługą ładunków na obszarze wewnętrznego portu gdańskiego. Port Gdański Eksploatacja zatrudnia prawie 600 osób i prowadzi obsługę wszystkich ładunków występujących w obrocie portowym w polskich portach. Spółka powstała w 1991 roku w wyniku przekształceń własnościowych przedsiębiorstwa państwowego Morski Port Handlowy Gdańsk. Spółka jest głównym operatorem przeładunkowym na terenie Portu Gdańsk w części portu wewnętrznego, umiejscowionego wzdłuż odcinka Martwej Wisły i Kanału Portowego i wyłącznym przeładowcą na Gdańskim Terminalu Kontenerowym i Wolnym Obszarze Celnym.

Operacje przeładunkowe wykonuje na 8 nabrzeżach: WOC I, WOC II, Oliwskie, Wiślane, Szczecińskie, Węglowe, Rudowe i Administracyjne. W wyniku uchwały podjętej przez Zgromadzenie Wspólników o przekształceniu spółki, w dniu 15 września 2010 roku spółka Port Gdański Eksploatacja została zarejestrowana jako spółka akcyjna.

Miejsca

Opinie (24) 2 zablokowane

  • PYTANIE

    Kto jest przewodniczącym rady nadzorczej portu gdańskiego? No kto?

    • 9 1

  • Nasze porty?

    OT kupił juz Swinoujście - co na to Urząd Antymonopolowy ?
    A druga sprawa to jest żałosne ,że jakiś barkarz kupuje 1000 letni port, fakt ,że mocno podupadły ,ale jednak.

    • 11 3

  • "sluszną" linię ma władza
    jak coś jest Polskie i dochodowe to trzeba to sprzedać lub zniszczyć

    • 11 5

  • Ta fotka z barką to chyba nie u nas robiona?

    • 12 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane