• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Okręt podwodny ORP Bielik wchodzi do Remontowej

VIK
21 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 11:35 (23 października 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa

Okręt podwodny ORP Bielik przejdzie remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Naprawa bieżąca ma umożliwić jego dalszą eksploatację. Okręt ten ma już 52 lata.



AKTUALIZACJA, 23 października, godz. 11:35



Okręt podwodny ORP Bielik przypłynął dziś do Gdańska. W Gdańskiej Stoczni Remontowa przejdzie remont. Potrwa on najprawdopodobniej do końca tego roku. Koszt to prawie 2,4 mln zł brutto.



Na ogłoszenie Komendy Portu Wojennego Gdynia odpowiedziały cztery firmy - PGZ Stocznia Wojenna, Stocznia Remontowa Nauta, Net Marine - Marine Power Service ze Szczecina oraz Gdańska Stocznia Remontowa z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Ten ostatni podmiot zaoferował najniższą cenę, czyli brutto prawie 2,4 mln zł. Była to jedyna oferta, która mieściła się w zakładanym przez zamawiającego budżecie w wysokości 2,5 mln złotych brutto. Pozostałe oferty przekraczały 4 mln zł.

Było to już czwarte z kolei od stycznia 2018 r. postępowanie w tej sprawie. Wcześniej nie udawało się, bo albo nikt nie chciał się podjąć naprawy okrętu, albo wszystkie oferty przekraczały zakładany budżet.

Marynarka Wojenna bez okrętów podwodnych?



ORP Bielik to okręt podwodny typu Kobben. Jednostka ma już 52 lata. Okręt wszedł do służby w norweskiej marynarce wojennej w 1967 r. W Marynarce Wojennej RP służy od września 2003 r.

Marynarka Wojenna RP posiada trzy okręty podwodne: ORP Orzeł, ORP Sęp oraz ORP Bielik. Wszystkie są wysłużone i czekają na remonty. Niestety według ostatnich informacji na razie nie ma szans na zakup okrętów podwodnych nowej generacji. Mówi się o "używanych". W obszarze zainteresowania są brazylijskie jednostki typu 209 oraz okręty podwodne ze Szwecji.
VIK

Miejsca

Opinie (168) 7 zablokowanych

  • i po co ładować miliony w kolesi ze stoczni wojennej (1)

    Skoro musi to prywatna stocznia zrobić.

    • 19 4

    • Klamczuszek

      Wiesz ze klamiesz. Kłamstwo zawsze wyjdzie na wierzch. Kolesie właśnie są w stoczniach prywatnych.Przy okazji napisz skad sie wzela Remontowa Shipbuilding.Byc może wtedy wróci ci mózg!

      • 0 1

  • (2)

    Stoi taki nieborak na wąskim, mokrym pokładzie bez kamizelki na sobie, czy to bezpieczne? Co mówią o tym regulaminy, przepisy?

    • 6 2

    • Spoko.

      Ma magnetyczne chodaki.

      • 2 1

    • Jest

      Ma kamizelkę. Jest to pneumatyczny kołnierz, który napełnia się automatycznie po kontakcie z wodą

      • 0 0

  • Posłuży nam jeszcze drugie tyle.

    • 6 3

  • Bój się Putinie ! (1)

    • 12 0

    • Na Moskwę,na Moskwę!Damy bobu miłośnikom stolicznej i onuc.

      • 1 0

  • Mamy się czym pochwalić ! (3)

    Jest to prawdopodobnie najstarszy czynny okręt podwodny świata ! W PRL-u okręty podwodne służyły 25 - 30 lat a tu mamy rekord !!!!

    • 19 1

    • Są starsze

      Są jeszcze na świecie dwa starsze, na Tajwanie

      • 4 0

    • Tak jak pisze kolega, Tajwan ma działające jednostki z II WŚ, nadal pozostające w służbie.

      • 0 0

    • Dlaczego

      No to odważ się i napisz dlaczego tak jest. Ale przede wszystkim gdzie podziały się pieniądze Polaków których teraz nie ma. I o ktore rzekomo !!! tak ci chodzi

      • 0 0

  • Łał! Stocznia ma biegłych konserwatorów (2)

    w specjalizacji archeologia techniczna!

    • 22 0

    • jak remontowaliśmy Kaszuba, to marynarze się śmieli, żeby nie skrobać farby za głęboko (1)

      coby dziury w kadłubie nie zrobić

      • 6 2

      • ORP Kaszub

        byl zaprojektowany w latach siedemdziesiątych a zbudowany w 1984 roku w Stoczni Północnej im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku.

        • 1 0

  • żółte blachy mu dajcie, na oc zaoszczędzicie :-D.

    Chińczycy nie robią tanich ubootów? ...model '43 może będzie tańszy?? dla treningu jak złoto....

    • 17 0

  • Za 2,5 mln

    To można pomalować okręt podwodny ale nie wyremontować. To tylko pudrowanie trupa przed pogrzebem. Oby tylko ten okręt nie był stalową trumną dla naszych marynarzy.

    • 24 3

  • skąd taka różnica (1)

    1,5 Mln różnicy między najtańszym a pozostałymi? To pewnie będzie tylko podpicowany a nie naprawiony.

    • 13 0

    • Nie...po prostu Północna umie lepiej kręcić. Oferta za 2.4mln, a potem robi się protokół, że trzeba jeszcze to,to i tamto. Wydatki nieprzewidziane i potrzeba jeszcze 1.5mln. Stary numer...jeszcze od przed wojny :))

      • 4 0

  • PO chciała zlikwidowac marynarkę wojenną w Polsce i przez 8 lat doskonale im sie to udawało. (4)

    W końcu poco nam okrety podwodne jak w Niemczech są U-boty :)

    • 14 33

    • (1)

      Nudzisz.

      • 5 4

      • Niestety taka prawda, PO stawia na Bundesmarine

        • 2 1

    • Pierwsze poważne nakłady na MW to PiS (1)

      Za PO przenieśli dowództwo do Wa-wy...

      • 5 5

      • Takie poważne nakłady...

        że w MW mają stare kałach a nie mają skarpet !

        • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane