• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Olbrzymi Vidar przekazany armatorowi

erka
7 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Zobacz jak wygląda najnowszy specjalistyczny statek zbudowany w Stoczni Crist.

Specjalistyczny statek hydrotechniczny "Vidar", zbudowany przez stocznię Crist, został przekazany armatorowi. Jednostka będzie wykorzystywana do budowy morskich farm wiatrowych dla niemieckiej firmy z branży energetyki wiatrowej - Hochtief Solutions AG.



"Vidar" jest jednostką typu "Heavy Lift Jack up Vessel". Mierzy 140,5 m długości oraz 41 m szerokości i rozwija prędkość 11 węzłów. Statek może szybko przekształcić się w 1,2 tys. tonowy dźwig służący do instalacji morskich farm wiatrowych. To wszystko dzięki specjalnemu systemowi samopodnoszącemu, czyli charakterystycznym opuszczanym na morskie dno "nogom" o wysokości aż 90 m. Ich konstrukcja pozwala na prowadzenie prac na głębokości do 50 m.

- Jesteśmy dumni z tego statku - stwierdził Krzysztof Kulczycki, jeden z współwłaścicieli Stoczni Crist. - Mamy nadzieję, że takie jednostki będą przynajmniej dwa razy w roku wypływały z naszej stoczni w Gdyni.

Na pokładzie znalazło się także miejsce na lądowisko dla helikoptera. Zastosowano tam również system pozycjonowania jednostki na morzu z dokładnością do 1 m. Dzięki takim parametrom "Vidar" będzie mógł kompleksowo obsługiwać cały proces instalacji farmy wiatrowej, począwszy od załadunku turbin i masztów przez ich transport, aż po instalację w miejscu przeznaczenia. Ogromna nośność oraz przestrzeń ładunkowa pozwalają na maksymalną efektywność operacji na morzu.

"Vidar" nie jest pierwszym tego typu statkiem zbudowanym przez Crist. w 2012 roku przekazano armatorowi statek "Innovation". "Innovation" to także jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi morskich farm wiatrowych. Wyposażony został w żuraw o udźwigu 1,5 tys. ton i może przewozić elementy wież wiatrowych o ciężarze do 8 tys. ton. Dla porównania, największy pływający dźwig w Trójmieście, należący do Polskiego Ratownictwa Okrętowego "Maja", ma udźwig ok. 300 ton.

W 2010 r. stocznia przekazała niemieckiemu koncernowi Hochtief budowlano-remontową platformę "Thor". Te statek był jednak mniejszy i nie posiadał własnego napędu. Ostatnio właściciel "Thora" rozważał poważną przebudowę statku. W planach było "przecięcie" statku i jego przedłużenie oraz dołożenie własnego napędu. Zadanie to chciano powierzyć stoczni Crist. Ostatecznie zdecydowano jednak o niedużej przebudowie. Elementy (nadbudówki) wykona Crist, ale montaż nie zostanie wykonany w Gdyni.
erka

Miejsca

Opinie (55) 2 zablokowane

  • Tylko Remontowa

    • 12 13

  • vidar (3)

    no i dobrze żę coś się dzieje. szkoda tylko że ze stratami - jak wieść gminna niesie - ale straty pokryje podatnik za posrednictwem ARP i MARS tak jak w przypadku spółki Konrem Nauta doprowadzonej do upadłości przez speców z nadania MARS-a.Konrem Nauta nie ma na wypłaty dla pracowników 10 grudnia no i zeby nie było awantur to Nauta czyli Skarb Państwa wypłaci wynagrodzenia dla pracowników Konremu jedynie spółki współpracujace oraz ludzie na działalności gospodarczej dostaną figę czyli nic.tak to konczy rzady buc zwany nieukiem, TW oraz stado gęsi.
    I zamiast mieć 5-6 mln zysku w tym roku Konrem ma straty i jest niewypłacalny.Nóż się w kieszeni otwiera ...

    • 37 1

    • konrem (2)

      pytanie : dlaczego spółki buca zwanego nieukiem dostały zapłatę za prace w listopadzie a inni nie dostaną ?

      • 14 0

      • Konrem

        UKŁĄD ZAMKNIĘTY

        • 11 0

      • konrem

        Naród wspaniały, tylko ludzie kur...

        • 6 3

  • Azja Europy (3)

    Nikt nie mówi na jakich warunkach pracują ludzie, kogo to obchodzi...Azja Europy...czym mniejsze kwalifikacje tym większy wyzysk...gdzie ma pójść ten lud na skargę...ale przecież pracę mają...i czego jeszcze chcą te chamy...żenujące...jak bardzo aktualne jest "ludzie ludziom..."

    • 20 1

    • a więc podobnie do warunków w Sunreef Yachts :/

      luksusowa stocznia..

      • 6 0

    • Marcin? ;)

      • 1 0

    • W Delphi przyjmują jakby co. Ja na warunki nie narzekam, marnie płacą, szczególnie na początku bo to przez tych pośredników (znaczy firma za naszą pracę płaci pewnie w miarę dobrze, tylko to co my dostajemy to kpina). System zmianowy też jest do d*py bo zmiany co tydzień. Gdyby były np. co miesiąc to można by się było przyzwyczaić.

      • 0 0

  • Kto był projektantem tego statku ? (2)

    Czy to niemiecki projekt ?
    czy w polsce nie ma zdolnych okrętowców ?
    a może są ?

    • 10 3

    • ...może i polski...

      ...ale jak zwykle - tajne/poufne. Firma 'niewidzialna ręka' chyba. Statki i inne cuda robią a nikt nic o tym nie wie.

      • 0 0

    • projekt

      Kto ma wiedzieć to wie, a dla nie wtajemniczonych - projekt od zera zrobiła gdańska StoGda.

      • 1 0

  • Jak czytam brednie o samozatrudnieniu ! (1)

    No tym wypad do Norwegi! W Polsce stocznie szukają setek stoczniowców. I co? I g...o. Dlatego już tu pracują chorwaci albo koreańczycy. I są znacznie lepsi. Po prostu czas panowie podnosić klasyfikacje i ruszyć d...y, a nie oglądać się co zrobi związek zawodowy. Jest wolny rynek. Jak się nie podoba wynagrodzeni to droga wolna. Tak jest w każdym zawodzie w Polsce (oprócz polityków). Mało lekarzu/ nauczycielu/ urzędniku... zarabiasz, to zmieć robotę.

    • 9 7

    • Ja robię w Norwegi , choć wolałbym w kraju, a jak czytam takie brednie to stwierdzam, ze to napisał jakiś upośledzony debil

      • 1 0

  • Najlepiej żeby Vidara robił prezes związkowiec

    Warunki pracy byłyby znakomite + pakiet socjalny + gwarancje zatrudnienia na 10 lat + wcześniejsza emerytura (najlepiej ok 30. tki) + darmowe obiady i śniadania + obowiązkowe skłądki na związek (np. 10 %) + biurowiec i kierowca służbowy do dowożenia bachora do szkoły + comiesięczna skladka na pomnik przewodniczącego zakładowego związku. No i na waciki dla żony przewodniczącego.

    • 11 4

  • Do jbw

    Projekt gdańskiej stoGdy. Mamy mamy

    • 13 4

  • Brawo chłopaki z NB130!!

    ciężka robota ale się udało! życzę kolejnych sukcesów! :)

    pozdrawiam!!!

    • 13 0

  • Gratulacje (1)

    Alek, gratuluję Tobie. Dobrze ,że znalazłes interesującą pracę, napewnotrudną i odpowiedzialną.
    Serdeczne pozdrowienia dla Ciebie i dla Ojca.
    E.S

    • 5 0

    • 10/10

      • 0 0

  • 45 mln straty

    na Vidarze juz teraz, do tego dochodzi dokonczenie go w niemczech jakies 8 - 12 mln.
    crist juz niedlugo 99% wlasnosc Marsa, czyli podatnika ktory bedzie regularnie dotowal takie projekty bo to w Polsce nierentowne.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane