• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PSV dla Amerykanów, czyli cięcie blach w Remontowej Shipbuilding

VIK
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Jednostki PSV są jedną z głównych specjalności Remontowej Shipbuilding i  stanowią większą część portfela zamówień wypełnionego do 2013 roku. Jednostki PSV są jedną z głównych specjalności Remontowej Shipbuilding i  stanowią większą część portfela zamówień wypełnionego do 2013 roku.

Remontowa Shipbuilding rozpoczęła budowę pierwszego z trzech statków typu PSV do obsługi platform dla amerykańskiego armatora. Na terenie stoczniowego Wydziału Przygotowania i Prefabrykacji Kadłubów odbyła się uroczystość "cięcie pierwszych blach".



Zlecenie dla Grupy Gulfmark Offshore z USA obejmuje budowę trzech statków do obsługi przemysłu offshore. W dwóch typach i wielkościach. Wartość kontraktu szacowana jest na 120 mln dolarów.

- Pierwszy to budowany już w stoczni dla innego klienta statek wg. projektu MMC 887 CD o powierzchni pokładu 1000 m.kw i nośności ponad 5 tys. ton - informuje Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Drugi projekt to kolejne dziecko polskiego biura projektowego MMC Ship Design&Consulting z Gdyni. Statek jest określony numerem projektu MMC 879 CD o nośności 4 tys. ton i pokładem o powierzchni 800 m.kw.

MMC 887 będzie obsługiwał platformy wiertnicze na Morzu Północnym. Pełnić będzie funkcje zaopatrzeniowe przewożąc ładunki sypkie, płynne i drobnicę. Przystosowany będzie również do zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych. Projekt i konstrukcja statku plasuje tę jednostkę w grupie największych statków typu PSV.

Ta nowoczesna jednostka wyposażona zostanie w napęd typu Diesel Electric składający się z czterech zespołów prądotwórczych wytwarzających łączną moc 6800 kWe. Klasa DP2 - czyli system dynamicznego pozycjonowania statku pozwoli na eksploatację statku nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Prędkość kontraktowa ponad 14 węzłów jest kolejnym atutem tego projektu.

Jednostki PSV są jedną z głównych specjalności Remontowej Shipbuilding i  stanowią większą część portfela zamówień wypełnionego do 2013 roku. Ponadto, w stoczni trwa budowa czterech nowoczesnych promów zasilanych gazem LNG dla armatora z Norwegii i kolejnych 4 jednostek PSV na zamówienie innych armatorów z USA i Norwegii.
VIK

Miejsca

Opinie (18) 3 zablokowane

  • Remontowa (2)

    Uroczyste cięcie blach na W 7/1

    • 3 7

    • REMONTOWA SHIPBUILDING

      A nie Remontowa - cięcie blach na wydziale PK1.

      • 2 3

    • co za ch to zaminosował

      • 0 0

  • można? MOŻNA !! (3)

    Naszą szansą jest budowa wyspecjalizowanych jednostek, będących jednostkowym lub małoseryjnym nakładem. Praca polegająca na wybudowaniu wysoce wyspecjalizowanego statku z dużą ilością urządzeń. To jest szansa polskich stoczni, a nie wielkie ''pudełka'' schodzące z pochylni co miesiąc to inny. Takie czasy skończyły się za Gierka. Teraz proste konstrukcje buduje się tanio na dalekim wschodzie i nikt na to nie poradzi. Wykorzystajmy to, że ONI jeszcze specjalistycznych statków nie robią. Polska i Nasze stocznie muszą zrozumieć, że czasy 10 000 ludzi zatrudnienia się skończyły. Nadszedł czas na jednostkowe produkcje specjalnych jednostek. Bez związków bez strajkowania i bez bzdur. Czas na pracę na kontrakt pół roku, rok, zarobienie odpowiednich pieniędzy, a potem czekanie na następny. Niestety tak powinno być, ale nasi ubzdurali sobie, że trzeba mieć etat i czy się stoi czy się leży... SPECJALIŚCI DO STATKÓW SPECJALNYCH a nie burdel od masówki.

    • 51 7

    • Ok masz racje, ale

      u Nas chcą żebyć pracował na kontrakcie za kasę jak na etacie, a pozostałe pół roku wegetował a domu, na koszt państwa.

      • 6 2

    • PUDEŁKA :)

      Gdyby co miesiąc z pochylni z chodziły "pudełka" to byśmy byli potęgą:)

      • 10 2

    • pracujesz na etat czy na kontrakcie?

      • 1 0

  • język polski - RIP (2)

    kiedyś w Polsce były stocznie - teraz są "shipbuildingi" - może po prostu razem z walutą zmieńmy NASZ język na angielski? po co nam jakaś tam tożsamość....

    • 28 5

    • Znak czasów po prostu

      Jeśli firmy robią w 99% na eksport... Zwróć jednak uwagę, że marka REMONTOWA pozostaje, a to jest polskie słowo.

      • 8 0

    • jestem za. ch**j z patriotyzmem

      • 1 3

  • jest tylko jedno PSV! PSV Eindhoven

    • 10 13

  • Remontowa Shipbuilding to najlepsze miejsce do pracy. (1)

    • 6 8

    • Polityka zwalniania załogi !

      Na sile zwalniają ludzi, dziwna polityka, podpisują kontrakty z małą ilością załogi.
      Liczą na spółki kooperujące które się nie wyrabiają i później wydziały muszą ich ratować (kończyć prace lub poprawiać) z wydziału rurowni który liczył kiedyś 200 osób pracujących przy remontach zostało ledwie 100.
      Pozdrowienia dla W-5/2 i W-1/1 392

      • 2 2

  • to najlepsze miejsce pracy dla przyglupów.

    Pozdrawiam wszelkiej maści buractwo.

    • 8 17

  • Tłumaczę:

    Stocznia Północna

    • 5 4

  • hmm a dlaczego się nie projektuje tych jednostek w biurze konstr. należacym do

    grupy Remontowa!? dlaczego RMD&C mimo odpowiedniego zaplecza oraz doświadczonej kadry pracowniczej jest traktowane jako biuro podrzędne dla grupy remontowa?

    • 12 1

  • a co na to zwiazkowe roszczeniowe oszołomy ???? (1)

    Guzikiewicz niedaleko, za płotem

    • 2 4

    • Jaka płaca taka praca

      Związkowcy swoje dostają i cicho siedzą.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane