- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (22 opinie)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
"Paderewski" we flocie Chipolbroku
Na terenie Stoczni Szanghajskiej odbyła się ceremonia nadania imienia jednostce M/s "Paderewski". To nowy statek, który dołączy do floty Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego Chipolbrok.
"Paderewski" to wielozadaniowa jednostka o nośności 31,6 tys. ton. Jest przeznaczona do przewozu ładunków ponadgabarytowych i ciężkich oraz ładunków specjalnych. Statek ma 190 m długości i 28 m szerokości. Posiada trzy ładownie. Dwie z nich mają ponad 50 m długości. Pozwala to na przewóz pod pokładem ładunków o dużych gabarytach. Statek wyposażony jest w trzy dźwigi o nośności 350 ton, umożliwiające obsługę sztuk ciężkich o wadze do 700 t.
Jednostka jest jedną z serii czterech zamówionych przez Chipolbrok statków - Nowowiejski, Paderewski, Chipolbrok Pacific i Chipolbrok Altantic. Statek będzie pływał między najważniejszymi portami Chin oraz Południowej Korei a portami Ameryki Północnej i Europy.
Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa transportu. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej.
Miejsca
Opinie (48) 3 zablokowane
-
2016-12-20 10:44
Dziś to jest tragedia
chińczyki są ciasne dla załogi socjal na takich statkach jest żałosny
w latach 80-90 europejscy armatorzy też zamawiali statki w azji ale wtedy socjal był szyty na miare kabiny duże wygodne
mesy i telewizyjne nierzadko były w boazeriach tunele szerokie wszystko było lepszej klasy niż te dzisiejsze chińskie wydmuszki- 17 3
-
2016-12-20 08:46
Ciekawe pod jaka banderą będzie pływał myślę że niestety nie pod Polską :((
- 19 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.