- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (1 opinia)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (64 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (103 opinie)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (87 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
Pierwsze suwnice już w nowym terminalu DCT
Przy nowym nabrzeżu terminalu DCT zacumował statek z pierwszymi suwnicami STS przeznaczonymi do obsługi terminalu T2. Terminal będzie w pełni gotowy do przyjęcia pierwszych oceanicznych kontenerowców w listopadzie 2016 roku.
Drugie nabrzeże głębokowodnego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk wyposażone będzie w pięć najnowocześniejszych suwnic STS o wysięgu 25 rzędów kontenerów, zdolnych do obsługi największych statków kontenerowych na świecie. Suwnice dotarły w częściach drogą morską. Obecnie rozładowywane są ze statku elementy dwóch suwnic, trzecia spodziewana jest w dniu 12 maja 2016, a kolejne dwie w sierpniu.
Terminal T2 jest usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem . Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Dodatkowo inwestor zalądowił część akwenów portowych aby utworzyć 5-6 hektarów lądu, które zajmą place składowe.
- Obecny poziom zaawansowania prac wynosi ok. 65 proc. całej inwestycji. Kolejnym etapem będzie montaż dostarczonych suwnic oraz posadowienie ich na szynach - mówi Michał Biernacki, kierownik projektu T2. Zakończenie prac budowlanych inwestycji T2 planowane jest na II połowę 2016 roku.
Co ciekawe, dźwigi STS na terminal T2 będą jednymi z najwyższych konstrukcji w Gdańsku z wysokością do 130 m n.p.m. , co sprawia, że będą zaznaczone na mapach lotniczych.
- Oddanie drugiego nabrzeża do użytku podwoi nasze moce przeładunkowe do 3 mln TEU rocznie. Dalszy rozwój DCT Gdańsk będzie trwale zmieniał oblicze gospodarki polskiej w tej części świata. Kończymy bardzo dużą inwestycję, lecz nie osiadamy na laurach. Przed nami praca polegająca na zapełnieniu naszego nowego terminalu kontenerami. Wszystkie prognozy pokazują, że rejon Bałtyku będzie bardzo ważny dla ruchu kontenerowego. Potencjał ładunkowy jest i będzie on rósł w przyszłości - podsumowuje Maciek Kwiatkowski, prezes DCT Gdańsk.
- W 2008 roku porty w Gdyni i Gdańsku niemal zrównały się w ilości przeładunków. Dzisiaj różnica w przeładunkach jest prawie dwukrotnie większa na korzyść Gdańska, a DCT jest na dzień dzisiejszy zdecydowanie najważniejszym partnerem gdańskiego portu - dodaje Przemysław Marchlewicz, sekretarz Rady Nadzorczej Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
DCT Gdańsk, polski największy terminal kontenerowy, rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym na początku 2015 roku. Na tę inwestycję oraz spłatę istniejących zobowiązań DCT zabezpieczyło środki w wysokości 290 milionów euro. Generalnym wykonawcą i projektantem jest belgijska spółka N.V. BESIX.
Pierwsze suwnice STS na nowe nabrzeże T2 już w DCT
Miejsca
Opinie (77) 3 zablokowane
-
2016-05-08 22:09
(1)
A w polsce terz produkuje sie sownice tansze lepsze ale poco to tylko na polskiej kupionek ziemi port wiec niema poco dac zarobic polakom o przepraszam zatrudni sie kilku emerytow do ochrony portu a reszta to ukraincy tanszi od polskich operatorów
- 2 13
-
2016-05-09 06:01
Terz
"terz" hahaha
Zaległości ze szkoły podstawowej. Do portu się nie nadajesz.- 6 0
-
2016-05-08 10:48
(3)
A czemu redakcjo niepiszesz o tym ze ludzie za drobne pracuja .30procent obslugi to ukraincy .bo polakowi wstyd pracowac za te nedzne drobne.
- 47 17
-
2016-05-09 02:37
No i bardzo dobrze
Pracują ciężko, nie zarabiają dużo ale potrafią żyć oszczędnie i zacznijcie się przyzwyczajać, że będą bardziej pożądani na rynku pracy niż leniwe polaki, które chcą g*wno robić i dużo zarobić.
- 7 13
-
2016-05-08 14:32
a ty znowu to samo.... wywalczyliscie podwyzki i układ zbiorowy? no to siedz cicho i zapie...... tak jak ja. apropos - z tym ukladem to zwiazki was wy.........
- 14 10
-
2016-05-08 10:49
No to jak otworza druga czesc to kolejki beda 2razy wieksze!
- 10 6
-
2016-05-08 11:17
Pytanie
Od kiedy Pan Marchlewicz jest przewodniczącym Rady Nadzorczej Zarządu Portu Gdańsk ? Na stronie internetowej portu jest , że ma funkcję sekretarza. I jeśli tak jest , to dlaczego ten Pan a nie przewodniczący wypowiadają się w mediach. Tak dla porządku tylko pytam.
- 20 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.