• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze w tym roku wodowanie w Remontowa Shipbuilding

erka
3 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Wodowanie statku "Beest".


Wielozadaniowy statek PSV (Platform Supply Vessel) będzie pierwszą jednostką zwodowaną w 2014 roku w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuildig. Wodowany w najbliższą środę statek jest ósmym z serii budowanej dla amerykańskiego potentata w sektorze offshore. Wodowanie jest zamknięte dla publiczności. Będzie je można jednak obserwować z mostu prowadzącego na Wyspę Ostrów zobacz na mapie Gdańska.


Zobacz wodowanie statku "Sable" dla amerykańskiego armatora w Remontowa Shipbuilding


Statek, podobnie jak poprzednie jednostki z tej serii, przeznaczony jest zabezpieczania właściwego funkcjonowania platform wiertniczych i wydobywczych. Wyposażony zostanie w napęd "diesel-electric" w technologii średniego napięcia. Takie rozwiązanie umożliwia ekonomiczną eksploatację przy znacznym ograniczeniu zużycia paliwa i mniejszej emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Statek służyć będzie do transportu ładunków niezbędnych do prowadzenia odwiertów i przy obsłudze ładunków wielkogabarytowych, płynnych, sypkich oraz ładunków niebezpiecznych.

Statek wyposażony zostanie w system zaawansowanego sterowania, pozycjonowania DP2 jak również w instalację zwalczania pożarów i rozlewów olejowych. W pełni wyposażona jednostka zostanie przekazana armatorowi w lipcu 2014.

Projekt koncepcyjny oraz cała dokumentacja opracowana została przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marina Consulting Ltd z Gdyni.
erka

Miejsca

Opinie (36)

  • Kiedyś Remontowa to była stocznia remontowa na Wyspie Ostrów. Teraz dużo więcej dzieje

    się w Remontowej Shipbuilding, byłej Północnej. To kwestia tego, że mają tam zarząd o 10 klas lepszy.
    Gratuluje i życze; tak trzymać.

    • 11 1

  • czy ktos wie (1)

    co to za armator?? Tidewater?

    • 4 1

    • A taki:

      Edison Chouest Offshore (ECO)

      • 2 1

  • Remontowa rządzi! :-)

    • 12 3

  • remontowa (3)

    to wszystko potwierdza, że mozna w Polsce budować statki ale musi to robic firma dobrze zarzadzana czytaj prywatna. na drugim biegunie jest idiotyczny pomysł marsjan o holdingu państwowych stoczni i róznych firm - Nauta, MSR, Energomontaż,Gryfia, Crist itd. a efektów brak ,no nie ,przecież wydano ponad 1 mld zł z kasy Skarbu Państwa na PR i inne ulotki czy artykuły prasowe.

    • 11 1

    • plecy kolego

      • 2 4

    • serio?

      a czy to nie wynika z braku szacunku do pracy jako takiej? nie szanuję pracy, bo to państwowa spółka, wiadomo kolesie w zarządzie itp. a że ryba psuje się od głowy, to ten brak szacunku i dbałości idzie z góry aż do szeregowego pracownika. nie sam fakt bycia firmą państwową, ale nasz stosunek do tego. jeśli gdzieś pracuję, poświęcam swój czas, wiedzę i umiejętności to winienem robić to najlepiej jak potrafię.

      to paradoks, że w prywatnej firmie wydajność szeregowych pracowników jest wyższa nić w państwowej.

      • 3 1

    • Crist też buduje

      tylko że w doku nie ma jak nakręcić "efektownego" filmiku...

      • 0 3

  • Polski projekt

    Fajnie, że w polsce projektuje się i buduje kompletne jednostki tego typu. Gdyby tylko siłownia wyposażona była w agregaty robione tu na miejscu, to oznaczałoby to kupę pieniędzy, które zostają w kraju.

    • 4 1

  • nie dajcie sie zwieźć wielkimi zarobkami, to tak pięknie wyglada z zewnątrz... a tak to wielki syf, praca na podst. jakiejś śmieciowej umowy lub wcale, rzadko kiedy kasa na czas, przestoje jak statek popłynie na próby (oczywiscie niepłatne), wypadki o których nie mówi się głośno bo bhp to jakiś żart... no ale jak powiesz znajomym ze zarabiasz 6k brzmi fajnie... :)

    • 5 13

  • kasa

    Niestety kasa stoczniowca w stoczni 3k z nadg.na umowę o pracę,a w spółce na zlecenie lub czarno 6k z nadgodz. więc tyraj od rana do wieczora tyraj.

    • 2 2

  • Profesjonalny opis filmu. :)

    Statek nosi nazwę 'Wildebeest", a jego portem macierzystym jest Port Vila. Farbę zdążyli nanieść tylko na połowę napisu, ale zarys pozostałych liter był wyraźnie widoczny na kadłubie.

    • 0 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane